Skip to main content

Hallo,

 

wij denken erover om over te stappen ex Ziggo naar KPN, en wel om de volgende reden :

 

als onze kinderen tv kijken, doen ze dat nu via een chromecast, en een app op hun mobiel.

dit kan natuurlijk ook bij KPN.

wat echter NIET kan bij Ziggo, is van bepaalde zenders uitzendingen terugkijken, dmv streamen via de app naar de chromecast, dit wordt door Ziggo geblokkeerd, en staat ook vermeld op de website van Ziggo..  “ Het is op dit moment nog niet mogelijk om Replay naar je tv te streamen.” 

 

kan dit bij KPN wel ?? weet iemand dat?? bijvoorbeeld SBS 6 van 4 dagen terug, of MTV, om maar wat zenders te noemen… 

 

dus, resume : kan je bij KPN wel terugkijken als je streamt (dmv een chromecast) via de ITV App ??

 

bedankt!

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Bommetje9: welkom op het KPN Forum en bedankt voor je bericht! Je vraag is compleet nieuw voor mij, dus ik heb het nagevraagd èn zelf uitgetest (altijd leuk)! Het antwoord is: ja, je kunt met een Chromecast en de KPN iTV app gebruik maken van de optie Terugkijken. Het is wel zo dat bij sommige zenders het doorspoelen geblokkeerd is en niet alle programma's terug te kijken zijn: dit heeft te maken met uitzendrechten. Maar dat zal bij Ziggo niet anders zijn.
Is mijn antwoord het laatste zetje om jullie over de grens te trekken? :wink: 


Ik heb geen reactie meer gelezen, bij nog verdere vragen, weet je ons te vinden!


goede avond,

 

ik ben toevallig bezig met de vraag van Bommetje9 maar kom er nu achter dat terug kijken via de itv app dus niet werkt. hij begint op me telefoon (iphone) zodra ik het streamen aanklik zie je op het scherm heel even wat en daarna niks meer.Nu is dit een ingebouwde chromecast maar dit zou niks uit moeten maken lijkt mij.


Nu is dit een ingebouwde chromecast maar dit zou niks uit moeten maken lijkt mij.

@turtelpower 

Dus wel. Streamen naar een geïntegreerde Chromecast van m.n. Philips geeft problemen helaas. Dit is al enkele maanden en sinds een tijdje wel wat beter (eerst werkten alleen de NPO zenders) maar nog steeds niet optimaal.
Een los Chromecastje kost gelukkig maar 39 euro, dus dat valt mee. Daar werkt het wel goed mee (weet ik zelf). En dat het met een Philips-tv niet goed werkt ook onlangs ondervonden op m'n logeeradres toen.