Skip to main content

Het gebeurt helaas met enige regelmaat dat het terugkijken van programma’s via de gids niet goed werkt. 
Nu ook weer bij het terugkijken van een film waarvan de eindtijd er helemaal naast zit. Film stopt abrupt midden in een scene, waardoor ik in de gids het volgende programma moet selecteren in de hoop de rest van de film terug te kunnen zien. Gelukkig werkt dit, maar ik mag de laatste 15 tot 20 minuten van de film opnieuw gaan bekijken, want vooruitspoelen tot het punt waar de film abrupt gestopt werd, kan niet.
Vreselijke implementatie, KPN! 

Hoi @MK.KPN

Frustrerend dat het terugkijken van programma's via de gids bij jou niet altijd lekker lijkt te werken. Programma's en films worden, op basis van de door de zender aangeleverde programmering, bij ons in de cloud opgeslagen. Wijkt de programmering in de praktijk af van wat de zender heeft doorgegeven, dan kunnen situaties ontstaan waarbij je bij het terugkijken van een opname of terugkijken via de gids, het begin of einde van een programma of film in eens mist. Dit heeft dus niet zozeer met de functionaliteit van de extra optie “Terugkijken via de gids” te maken, maar met het afwijken van de zender van hun eerder doorgegeven programmering. 

Selecteer je een volgend programma om het einde van een vorig programma of film te zien, dan is vooruitspoelen inderdaad niet altijd mogelijk. Dit heeft eveneens niet met een gebrekkige functionaliteit te maken, maar met de keuze van de betreffende zender. Niet alle zenders staan het vooruitspoelen van programma's toe, veel commerciële zenders staan het niet toe, omdat je dan ook reclames kan doorspoelen. Wil je wel altijd vooruit kunnen spoelen, dan kan dat door een opname in te plannen

Ondanks dat ik helaas geen oplossing heb voor inhoud die vanuit zenders wordt aangeleverd en keuzes die vanuit zenders worden gemaakt, hoop ik je zo wel wat meer toelichting te hebben gegeven. :slight_smile:


Reageer