Skip to main content
Vraag

Terugkijken werkt niet bij NPO 1 via Arris 5202

• May 6, 2026
  • 46 reacties
  • 322 keer bekeken

Toon eerste bericht

46 reacties

• Nieuwkomer
  • May 7, 2026

Die komen hier vanzelf. Topics staan in de wachtrij. Die is zo'n 48 uur.

Je kunt tijdelijk een app of de site gebruiken. 

Wil je niet wachten op een moderator maak dan een belafspraak (onderaan) met de klantenservice. 

Hier het zelfde probleem , klantenservice gebeld maar die hebben nog geen melding gehad , wel van de week onderhoud geweest door kpn s’nachts.

Dus jij hebt ook het probleem met begin gemist dat dit niet werkt en na een paar seconden weer naar de live uitzending gaat waar je begin gemist van wil kijken.

b.v.

Ja ook het zelfde probleem, ook als ik een programma terug wil kijken en het is al gestart dan krijg ik eerst een paar sec beeld waarna deze naar de live gaat.

Hier ook hetzelfde probleem. Alleen programma's die volledig afgelopen zijn kunnen terug gekeken worden. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2026

Twente vraagt: Heb jij ook de Arris vip 5202 ontvanger?

Klopt dit, ​@Rudie65 ?

En wacht in ieder geval op de kpn moderator. Die komt echt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 7, 2026

Die komen hier vanzelf. Topics staan in de wachtrij. Die is zo'n 48 uur.

Je kunt tijdelijk een app of de site gebruiken. 

Wil je niet wachten op een moderator maak dan een belafspraak (onderaan) met de klantenservice. 

Hier het zelfde probleem , klantenservice gebeld maar die hebben nog geen melding gehad , wel van de week onderhoud geweest door kpn s’nachts.

Dus jij hebt ook het probleem met begin gemist dat dit niet werkt en na een paar seconden weer naar de live uitzending gaat waar je begin gemist van wil kijken.

b.v.

Ja ook het zelfde probleem, ook als ik een programma terug wil kijken en het is al gestart dan krijg ik eerst een paar sec beeld waarna deze naar de live gaat.

Hier ook hetzelfde probleem. Alleen programma's die volledig afgelopen zijn kunnen terug gekeken worden. 

Ja hier kan je ook alleen terug kijken als de uitzending is afgelopen

Begin gemist als de uitzending nog bezig is werkt niet, dan gaat het weer terug naar live uitzending

Rudie65
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 7, 2026

Twente vraagt: Heb jij ook de Arris vip 5202 ontvanger?

Klopt dit, ​@Rudie65 ?

En wacht in ieder geval op de kpn moderator. Die komt echt.

klopt

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 8, 2026

Wanneer komt er een moderator?

Want zo schiet het niet op en wordt het probleem niet opgelost.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Niet dat jij er nu iets mee opschiet ​@Twente maar na mijn melding op woensdag werkte hier sinds donderdag alles weer normaal, heb ook een Arris Vip5205. Heb je al overwogen om met de helpdesk te bellen, 0800-0402? Zij kunnen mogelijk sneller acteren dan een moderator alhier. Overigens, is je profiel volledig ingevuld? Pas dan kan een moderator iets voor je betekenen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2026

De wachtrij is momenteel ruim 60 uur.

Heb je al eens Frisse start gedaan?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Twente en andere meelezers, even geduurd maar hier zijn we. Allereerst mijn dank aan alle users die hier zo goed hebben meegedacht, wordt gewaardeerd! 

Ik begrijp dat jij thuis 2 VIP5202 ontvangers hebt en dat dit op beide ontvangers gebeurt. Ik zou enkele dingen willen weten: 

• Hoe zijn deze ontvangers ontvangers aangesloten op de modem? Rechtstreeks met een kabel of zit daar nog een switch tussen of andere router? 
  • Heb jij het glasvezelkastje en de modem ook 2 minuten stroomloos gemaakt? 
  • Heb jij ook een frisse start start op 1 van de ontvanger uitgevoerd? Wacht hier eerst even mee en herstart eerst de modem en glasvezelkastje. 

Ik hoor graag van je. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 8, 2026

Hi ​@Twente en andere meelezers, even geduurd maar hier zijn we. Allereerst mijn dank aan alle users die hier zo goed hebben meegedacht, wordt gewaardeerd! 

Ik begrijp dat jij thuis 2 VIP5202 ontvangers hebt en dat dit op beide ontvangers gebeurt. Ik zou enkele dingen willen weten: 

• Hoe zijn deze ontvangers ontvangers aangesloten op de modem? Rechtstreeks met een kabel of zit daar nog een switch tussen of andere router? 
  • Heb jij ook een frisse start start op 1 van de ontvanger uitgevoerd? Wacht hier eerst even mee en herstart eerst de modem en glasvezelkastje. 

Ik hoor graag van je. 

Alles wat jij genoemd heb ik gedaan deze week al, maar dit lost het probleem niet op.

Ontvangers zijn alle 2 aangesloten met een ethernet kabel,  en dit is rechtstreeks op het modem aangesloten.

Dit hebben we al jaren zo, en ben al best lang klant van kpn, voorheen telfort.

Nooit geen problemen gehad tot nu.

Wordt er moedeloos van, en weet niet meer wat te doen.

Zelfs stroom van de ontvangers gehaald, en zoals ik al zei van het glasvekastje en modem, ethernet kabel ook eruit gehaald en alles weer opnieuw aangesloten, maar niks helpt.

er moet iets gebeurt zijn vanuit kpn dat dit probleem veroorzaakt.

Opnemen gaat wel gewoon goed.
Als is het menu van het opgenomen progamma wel soms traag, of als je terug wil kijken wat je hebt opgenomen gaat soms traag voor het begint met afspelen, en als je er mee stopt met de opgenomen film dan wil het nog wel eens lang duren voor het terug gaat naar het menu van opnemen, dus een zwart beeld.
Maar het gaat nu om het begin gemist wat niet werkt bij live uitzending 

Ben ook geen leek op dit gebied 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2026

Hoi ​@Twente . Het werkt alleen niet op npo 1 of ook niet op andere zenders?

Ik ben nog iemand van de oude stempel die een programma op npo gaat kijken vanaf de begintijd; er zijn toch geen reclameblokken over te slaan. Dus had de storing niet bemerkt. Via TV+ en de apps/webapp werkt het inmiddels al een weekje weer.

RTL neem ik al 20 jaar op om een half uurtje later te beginnen om reclameblokken door te jassen. 

Heb je het opnemen pakket dan is het voor nu te overwegen om dat te doen. Wel van tevoren inplannen dan.

Verder werkt "vanaf begin kijken" wel normaal via de apps. Met een smart-tv te overwegen om de app te downloaden. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 8, 2026

Ik ben nog iemand van de oude stempel die een programma op npo gaat kijken vanaf de begintijd; er zijn toch geen reclameblokken over te slaan. Dus had de storing niet bemerkt. Via TV+ en de apps/webapp werkt het inmiddels al een weekje weer.

RTL neem ik al 20 jaar op om een half uurtje later te beginnen om reclameblokken door te jassen. 

Heb je het opnemen pakket dan is het voor nu te overwegen om dat te doen. Wel van tevoren inplannen dan.

Verder werkt "vanaf begin kijken" wel normaal via de apps. Met een smart-tv te overwegen om de app te downloaden. 

Het heeft altijd gewerkt met de Arris vip 5202 ontvangers, dus wil dat het gewoon weer werkt zoals het hoort.

Dit probleem is rond afgelopen dinsdag begonnen 

Ga niet alles inplannen, want dat is niet te doen.

Bij anderen werkt het ook gewoon, ook bij m'n ouders, dus moet het hier ook gewoon weer werken zoals het hoort.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 8, 2026

Het heeft altijd gewerkt met de Arris vip 5202 ontvangers, dus wil dat het gewoon weer werkt zoals het hoort.

Dit probleem is rond afgelopen dinsdag begonnen. 

Ga niet alles inplannen, want dat is niet te doen.

Bij anderen werkt het ook gewoon, ook bij m'n ouders, dus moet het hier ook gewoon weer werken zoals het hoort.

En ga niet kijken via apps, het moet gewoon werken via de ontvangers die aangesloten zijn op de tv

En begin gemist als de uitzending al is begonnen werkt op alle zenders niet die dit ondersteunen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 8, 2026

Niet dat jij er nu iets mee opschiet ​@Twente maar na mijn melding op woensdag werkte hier sinds donderdag alles weer normaal, heb ook een Arris Vip5205. Heb je al overwogen om met de helpdesk te bellen, 0800-0402? Zij kunnen mogelijk sneller acteren dan een moderator alhier. Overigens, is je profiel volledig ingevuld? Pas dan kan een moderator iets voor je betekenen. 

Wat is er bij jou gedaan nu het wel weer werkt?

Want heb echt alles geprobeerd maar hier werkt het nog steeds niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2026

Zucht. A dat was de vraag niet. B was bedoelt gewoon als uitwijk. Meerdere mogelijkheden is toch altijd prettig??!!

A dat het altijd werkte met de VIP5202 weet ik. En dat het weer gaat werken ben ik van overtuigd. Maar dat was de vraag niet. Werkt het alleen op npo 1 niet of ook niet op andere zenders?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 8, 2026

Zucht. A dat was de vraag niet. B was bedoelt gewoon als uitwijk. Meerdere mogelijkheden is toch altijd prettig??!!

A dat het altijd werkte met de VIP5202 weet ik. En dat het weer gaat werken ben ik van overtuigd. Maar dat was de vraag niet. Werkt het alleen op npo 1 niet of ook niet op andere zenders?

Waarom zucht…

Heb in één van de vorige berichten toch aangeven dat het op alle zenders waar begin gemist niet werkt!

Op alle zenders dat het niet werkt.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Want heb echt alles geprobeerd maar hier werkt het nog steeds niet.

Helemaal niets, een dag later werkte alles gewoon weer.

Rudie65
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 9, 2026

Ik hoor graag van je. 

Goedemorgen,

Zoals ik eerder al aangegeven had,werkt hier het ook niet als ik een programma opneem en deze is leve op de helft en ik wil van het begin kijken dan springt ie naar een aantal sec op live,dus als ik het wil kijken dan moet ik eerst wachten tot het programma is afgelopen,nooit geweest laatste weken last van, tevens wanneer er een programma op ie en ik wil live terugkijken zelfde probleem ,eerst programma afgelopen dan pas terugkijken,ook nooit geweest.Ik weet dat er afgelopen weken met het netwerk is bezig geweest in onze omgeving om het beter thema maken,maar het is alleen maar slechter.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 9, 2026

Zal vanavond weer even testen of begin gemist nu wel of niet werkt bij de live uitzending.

Zal later vanavond nog een update geven.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 9, 2026

Heb even getest of begin gemist nu werkt bij live uitzending.

Hier werkt het nog steeds niet jammer genoeg, zie ook niet snel een oplossing voor dit probleem.

Alles geprobeerd maar niks helpt.

• Nieuwkomer
  • May 9, 2026

Duurt nu ongeveer een minuut als je begin gemist kijkt voor deze weer terug springt naar de live uitzending waar je begin van gemist wil kijken .

Bij mij precies hetzelfde. Al een oplossing gevonden?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 10, 2026

Duurt nu ongeveer een minuut als je begin gemist kijkt voor deze weer terug springt naar de live uitzending waar je begin van gemist wil kijken .

Bij mij precies hetzelfde. Al een oplossing gevonden?

Nee. Kpn gaat het uitzoeken waar dit aan kan liggen, dus afwachten dan maar.