Skip to main content

Ook ik heb dit zelfde probleem. Heeft niks met storing of verbinding te maken. Hij doet dit bij elk programma wat ik terug kijk. Springt dan over naar een ander programma en loopt daar verder. Ik hoop dat de volgende update van kpn dit gaat verhelpen want dit is sinds ik een update heb gehad

Ā 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic.Ā 

Goedemorgen @Joyce SweetĀ en welkom hier op ons forum :)

Ervaar je op dit moment nog steeds dezelfde problemen met het terugkijken van programma's? In zulke gevallen kan het sowieso geen kwaad om de tv ontvanger eens een zogenaamde software reset te geven.Ā Mocht dat niet voor verbetering zorgen laat me dit dan vooral weten!


Goedemiddag,Ā 

Soft reset heb ik nog niet geprobeerd. Ga het meteen doen. Bedankt voor de tip!Ā 


Goedemiddag,Ā 

Soft reset heb ik nog niet geprobeerd. Ga het meteen doen. Bedankt voor de tip!Ā 

Geen punt, links - of rechtsom gaan we dit oplossen! Heeft de software reset voor verbetering gezorgd @Joyce SweetĀ ?


Hallo,

Sinds 2,5 heb ik ook ineens last ervan, dat als ik een programma wil terug kijken - of hij begint halverwege het programma wat ik wil kijken, of hij springt meteen naar het volgend programma. Ā Soms heb ik ook een stilstaandĀ  en haperend beeld

Via menu - instellingen- heb ik al een software update gedaan, zoals beschreven is, maar helaas heeft dit niet mogen helpen.

Ik heb 2 tv's, en het is op beide. En een experiaboxĀ  V10A.

Ā 

Graag jullie advies, hoe dit probleem verholpen kanĀ  worden.

Ā 

Groetjes PetraĀ 


Hoi @PetraMWĀ en welkom hier op ons forum :)

Dat is natuurlijk lastig tv kijken dus goed dat je dit aankaart! Kun je me alvast vertellen hoe de tv ontvangers zijn verbonden met de Experia Box; is dat rechtstreeks met kabel of gebruik je misschien iets als een draadloze verbindingsset?Ā 


Hallo Jan,

Dank je voor je warme welkom:-)

Het is via een draadloze verbindingsset verbonden.

De modem e.d heb ik ook al gereset, dat heeft helaas ook niks geholpen.

Voorheen (Ik maak al jaren gebruik van de functie) had ik er nooit last van en nu ineens wel, dat maakt het vreemd en raar, omdat er aan mijn kant niks gewijzigd of zo is.

Ā 

Graag hoor ik van je.Ā 

Groetjes PetraĀ 

Ā 

Ā 

Ā 


Alvast graag gedaan @PetraMWĀ :)

Heb jij misschien de mogelijkheid om de tv ontvanger eens direct met kabel aan te sluiten op de tv ontvanger? Dat is puur om te testen en om dingen uit te sluiten hoor! Die draadloze verbindingsset is hartstikke handig in die zin dat je geen kabels van A naar B hoef te trekken. Wel is het storingsgevoeliger omdat het signaal voor de interactieve tv wordt verzonden via het lichtnet van je woning en ik wil dit graag uitsluiten als eventuele boosdoener.


Hallo Jan,

Ā 

Ik ben niet zo heel technische, maar bedoel jij of ik met een kabel van tv ontvanger naar modem wil gaan. Als je dat bedoelt, dat gaat helaas niet daar is de afstand te groot voor, of de kabel te kort die ik van jullie bij een andere melding ooit heb ontvangen. Die melding ging heel ergens anders over, dat staat 'm.i. los van dezeĀ 

Groetjes PetraĀ 


Nog als aanvulling als ik via menu/ gids/terugkijken een programma ga terugkijken werkt het wel goed. Maar viaĀ  menu/zoekfunctie en ik zoek het programma op, dan verspringt hij/ slaat het gehele programma over of begint halverwege- einde van het programma wat ik wil terugkijken.

Ā 

Misschien dat je er iets mee kanĀ 


Hallo Jan,

Ā 

Ik ben niet zo heel technische, maar bedoel jij of ik met een kabel van tv ontvanger naar modem wil gaan. Als je dat bedoelt, dat gaat helaas niet daar is de afstand te groot voor, of de kabel te kort die ik van jullie bij een andere melding ooit heb ontvangen. Die melding ging heel ergens anders over, dat staat 'm.i. los van dezeĀ 

Groetjes PetraĀ 

Yes, dat is precies wat ik bedoel @PetraMWĀ :)

Wat is de afstand tussen de tv ontvanger en het modem (Experia Box)? En zijn beide tv ontvangers aangesloten via een draadloze verbindingsset? Dat de melding die je te zien kreeg hier niet direct betrekking op heeft snap ik hoor! De reden dat ik hierom vraag (direct met kabel aansluiten) is omdat we daarmee normaal gesproken snel en gemakkelijk wat zaken uit kunnen sluiten. Wat ook geen kwaad kan, is om je Experia Box eens een harde reset te geven.Ā 


De afstand is ongeveer 13-14 meter, met 2 wandjes/ muren er tussen.

De beide tv's zijn via het draadloze verbindingsset verbonden met de experia box.

De harde reset heb ik uitgevoerd, ik ga het testenĀ  om te kijken of dat de oplossing is. De komende dagen red ik het niet om het te testen. Begin volgende week zal ik melden wat het resultaat van de harde reset is geweestĀ 

Fingers crossed:-)


De afstand is ongeveer 13-14 meter, met 2 wandjes/ muren er tussen.

De beide tv's zijn via het draadloze verbindingsset verbonden met de experia box.

De harde reset heb ik uitgevoerd, ik ga het testenĀ  om te kijken of dat de oplossing is. De komende dagen red ik het niet om het te testen. Begin volgende week zal ik melden wat het resultaat van de harde reset is geweestĀ 

Fingers crossed:-)

Bedankt voor de toelichting en ik zie je bevindingen uiteraard graag tegemoet@PetraMW!

Voor nu wil ik je in ieder geval een mooie zondag toewensen :)Ā 


Hallo Jan,

De harde reset heeft helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd.

Vanavond zal met rechtstreekse kabel gaan testen, of daarmee het probleem verholpen is. Een van de tv is namelijk makkelijk te verplaatsen.

Ik hou je op de hoogteĀ 

Groetjes PetraĀ 

Ā 


Jammer dat de harde reset niet voor een oplossing heeft gezorgd maar dan kunnen we die stap in ieder geval alvast afvinken @PetraMWĀ !

Ik zie de bevindingen van het bekabeld testen graag tegemoet en kijk vanuit daar graag weer verder voor een oplossing :)Ā 


Hallo Jan,

Ā 

Vanavond heb ik de bekabelde versie getest/geprobeerd en helaas hij verspringt weer..ā€¦

Wat mij opvalt, is dat hij naar hetĀ volgende programma springt, bij de afleveringen die ik al eerder via terugkijken heb terug gekeken. Het lijkt erop dat hij het geheugenĀ niet wist. Of kunnen/mogen we sinds kort, een programma maar 1 keer terugkijken:-)

Ā 

Groetjes PetraĀ 


Goedemorgen @PetraMW!

Bedankt voor het bekabeld testen, weer een eventuele oorzaak die we af kunnen vinken. Maar nee, je mag een programma zo vaak terugkijken als je wil dus daar kan het hem ook niet in zitten. Ervaar je dit probleem bij elk programma en op iedere zender of speelt dit bij een bepaald programma/zender? Ik kan de vinger ook nog niet helemaal op de zere plek leggen maar ga er uiteraard alles aan om doen om dit wel te achterhalen!


Hallo Jan,

Het zijn meerdere zenders waarbij het probleem zich voordoet, dat als je het programma al bekeken hebt (via terugkijken), en je wilt het opnieuw doen, dan springt hij automatisch naar het einde van het programma en daarmee naar de volgende.Ā 

Het maakt niet uit, of je de tv en de ontvanger uitzet en later weer aanzet. Hij blijft naar het einde springen van het programma wat ik opnieuw wil bekijken.

Groetjes PetraĀ 


Het programma wat je nogmaals terug wilt kijkenĀ gaat in principe verder waar je de vorige keer was gebleven dus ik denk dat ik nu begrijp wat er aan de hand isĀ @PetraMW. Mocht je gebruik maken van het opnemen pakket dan kan ik je sowieso aanraden om programma's die je vaker terug wilt kijken op te nemen, dan loop je hier niet meer tegenaan. Je zou anders ook nog terug kunnen spoelen, dat zou sowieso moeten werken. Zelf kijk ik eigenlijk nooit programma's opnieuw terug dus ik kan het niet voor je testen maar je kunt de groeneĀ knop ook gebruiken om terug te kijken vanaf het begin. Ik hoop dat dit ook werkt wanneer je een programma opnieuw terug wilt kijken!


Hoi Jan,

Ā 

Dank je voor de suggestie van de groene knop!Ā 

Daarmee kan ik hem in elk geval terug laten springen naar het beginpunt.Ā 

Het vreemde is, tot een paar weken geleden was dit niet nodig (en tot jouw suggestie kende ik de groene knop ook niet šŸ™ˆ) dus fijn dat het zo is oplost.

Ā 

Groetjes PetraĀ 


Hoi Jan,

Ā 

Dank je voor de suggestie van de groene knop!Ā 

Daarmee kan ik hem in elk geval terug laten springen naar het beginpunt.Ā 

Het vreemde is, tot een paar weken geleden was dit niet nodig (en tot jouw suggestie kende ik de groene knop ook niet šŸ™ˆ) dus fijn dat het zo is oplost.

Ā 

Groetjes PetraĀ 

Super en heel erg graag gedaan @PetraMWĀ :)

Mocht je ons nog eens nodig hebben, laat dit dan vooral weten. Voor nu wil ik je in ieder geval nog een hele mooie dag toewensen!