Skip to main content

Inserdaad terugkjjken werkt regelmatig niet. Alles reageert zeer traag en daarna melding Netwerkproblemen. Laat dat netwerk nu kpn glasvezel zijn. Waardeloos dus.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12 (KPN router modem)?


Ik heb laatste 4k ontvanger, modem box12, snel glasvezel volledig cat6 kabels.

Volgens mij ligt het probleem bij de KPN server. De ene dag werkt het prima een andere dag werkt het totaal niet.


Ik heb laatste 4k ontvanger, modem box12, snel glasvezel volledig cat6 kabels.

Volgens mij ligt het probleem bij de KPN server. De ene dag werkt het prima een andere dag werkt het totaal niet.

 

Is dat de Arris 5202 of de nieuwe DIW7022 (bij het KPN tv+ abonnement)?

 

Ook een DVS kan voor dit soort problemen zorgen.


Ik heb een Arris 5202. 
Ik probeer programma via zoeken terug te kijken, nu werkt het als een zonnetje. Helaas kan het vanavond weer prut zijn. Internet werkt altijd snel dus ik denk dat het echt een issue is bij de server van KPN. Zal wel op bepaalde tijden overbelast zijn. 


@RonEs 

 

Gebruik je een DVS?

Zoals ik al vermelde, kan dat ook de veroorzaker zijn.

 

Met een DVS stuur je het internet via het 230 volt netwerk en vooral IPTV heeft daar problemen mee.

Verder verbruikt een DVS heel erg veel energie (volksmond stroom).

 

Wat ook een oorzaak kan zijn, is dat er heel erg veel internetverkeer is en dan kan je problemen met uitgesteld kijken of kijken naar opgenomen programma's hebben. 

 

Vul ook je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken en indien nodig meten.

Dit kan i.v.m. de drukte een paar dagen duren. 


Hoi @RonEs. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je problemen ervaart met het terugkijken van programma's. Vaak is het stroomloos maken van de tv-ontvanger al voldoende om veel problemen op te lossen. Heb je dat al eens gedaan? Wanneer dit het probleem niet verhelpt kan je de tv-ontvanger een “frisse start” geven, wellicht verhelpt dat het probleem. Als dit niet het geval is dan hoor ik dat graag van je!


Bedankt voor de suggesties. Ik gebruik echter geen dvs. Ook heb ik de digitale ontvanger meerdere keren stroomloos gemaakt dat helpt ook niet. Ik zal als ik tijd heb eens een factory reset uitvoeren. 


@RonEs Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat een reset het probleem inmiddels heeft verholpen. Als dit niet het geval is hoor ik dat graag!