Skip to main content

Vorige week van KPN de nieuwe tv-ontvangers ontvangen, deze geïnstalleerd. Werkt uitstekend. Moet ik de oude ontvangers terugsturen, of kan ik ze ook aanbieden bij de juiste afdeling van de afvalverwerking hier in de gemeente?

Tom

Hi @tomkoer, dat is een hele goede vraag die je stelt. Je mag de oude tv-ontvangers naar ons terugsturen:relaxed: Als je op de link klikt, dan vind je alle informatie over het terugsturen van apparatuur. Het is dan raadzaam om het verzendbewijs te bewaren. Mocht je ooit een herinnering krijgen, dan kun je dit bewijs laten zien. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder!


Ik begrijp uit uw antwoord dat terugsturen mag, maar dus niet verplicht is. Dat is eigenlijk wat ik wilde weten. Hartelijk dank.


Ik begrijp uit uw antwoord dat terugsturen mag, maar dus niet verplicht is. Dat is eigenlijk wat ik wilde weten. Hartelijk dank.

Hallo @tomkoer , ik zou de ontvanger niet naar de stort brengen, maar eerst even een brief van KPN afwachten met het verzoek de ontvanger retour te sturen.

A;s je de ontvanger naar de stort brengt en je krijgt later een retourverzoek van KPN, want je dan niet meer waar kan maken, krijg je een rekening voor de vervangingswaarde.

Dus gewoon thuis braaf bewaren op zolder.

 


Beste JanD, dank voor de reactie. Ik zal de ontvangers, die gelukkig niet in de weg staan, braaf bewaren, zoals u suggereert.


Ik begrijp uit uw antwoord dat terugsturen mag, maar dus niet verplicht is. Dat is eigenlijk wat ik wilde weten. Hartelijk dank.

Het zijn bruikleen apparaten. Dat houd in dat ze eigendom van KPN zijn. U mag ze dus niet zomaar ergens anders wegbrengen. U kunt ze het beste terug sturen zoals @Ron zegt.


Beste moderator Ron

Ik vind het wel wat jammer dat KPN wel de nieuwe ontvangers heeft gestuurd, maar daarbij dan geen retourdoosjes voor de oude Motorola's. KPN zegt op haar website dat ik gerust een doos van mezelf mag gebruiken, maar dan moet men wel wat geduld betrachten tot ik weer eens een bruikbare doos of dozen in huis heb. Was ik nou maar baas van een kartonfabriek…. De nieuwe ontvangers zijn een stuk kleiner dan de oude, dus die verpakking was niet bruikbaar. Als KPN niet wil of kan wachten, dan zou ik graag twee retourdozen ontvangen, Normaal zou ik met plezier naar de plaatselijke supermarkt hollen voor een lege doos, maar in verband met Covid-19 en omdat ik statistisch gezien tot een risicogroep behoor, nu maar even niet.


@tomkoer ik snap eigenlijk niet dat u überhaupt zomaar andere ontvangers gekregen hebt. Normaal gesproken moet je de ontvangers gaan ruilen op een PostNL pakket punt en moet je daarbij de oude direct inleveren. Anders krijg je de nieuwe niet eens mee. En voor een doosje moet je dan ook zelf zorgen.


Beste Nick83

Ik had inderdaad niet om vervanging gevraagd, maar kreeg van KPN een aantal weken geleden bericht dat men vond dat de Motorola's (ik heb/had er twee) verouderd waren, en zouden worden vervangen. Er werd zelfs vermeld dat de oude vanaf 8 maart niet meer zouden werken. En, heel keurig, werden de twee nieuwe een paar dagen berzorgd, met netjes instructies erbij voor de installatie, maar geen enkele informatie over wel of niet terugsturen van de oude. In mijn onschuld dacht ik, als die oude toch verouderd zijn, is het misschien mogelijk ze bij de plaatselijke milieustraat ter vernietiging aan te bieden, maar omdat ik besefte dat ik geen eigenaar was, heb ik dat in mijn eerste bericht toch nog maar even gevraagd.


Ok, duidelijk 👍 ik had er nog niet van gehoord dat KPN ze nu preventief gaat omruilen.


Hi @tomkoer, bedankt voor de terugkoppeling. Ik wil je graag een retourdoos toesturen, waarin je de oude tv-ontvangers terug kunt sturen. Zou je hiervoor jouw profiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik voor je aan de slag!

Overigens zijn we inderdaad bezig met het omruilen van tv-onvangers van Motorola die ouder zijn dan de Motorola VIP 1853. Deze tv-ontvangers krijgen geen software updates meer, waardoor we ze actief omruilen voor nieuwe tv-ontvangers. Deze nieuwe tv-ontvangers hebben ook meer mogelijkheden dan de oude, je krijgt bijvoorbeeld de Netflix, YouTube en Amazone Prime app op je ontvanger. 


Beste Ron, ik heb mijn profiel zo volledig mogelijk ingevuld. Ik zie de retourdoos graag tegemoet. 

Vr gr Tom Koer


Hi @tomkoer,

Ik neem het even over van Ron in verband met verlof, er is een retourdoos naar je onderweg!