Skip to main content

De test van de nieuwe TV+ App voor Smart TV is gestart, je kunt je op dit moment niet aanmelden. Binnenkort kan je je aanmelden om als eerste updates te krijgen en te testen. Hou dit topic daarvoor in de gaten!

Afgelopen zomer hebben we de gloednieuwe TV+ App gelanceerd voor je smartphone en tablet. Nu nodigen we je van harte uit om deel te nemen aan de bètatest van onze nieuwe KPN TV+ App voor Smart TV! Net als de mobiele app is deze ontworpen om je kijkervaring te verbeteren door live tv en streamingdiensten te combineren in één handige app op je Smart TV.

Doel van de test

We willen de app zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken voordat voordat we deze voor alle klanten beschikbaar stellen. We horen graag hoe de app presteert, of alles soepel werkt, en of je gemakkelijk vindt wat je zoekt.

Waarom meedoen?

Met de nieuwe KPN TV+ App voor Smart TV vind je snel en eenvoudig waar je favoriete films en series beschikbaar zijn. Je kunt al je streamingdiensten en tv-zenders combineren in één app. We zoeken testers die zowel live tv kijken als streamingdiensten gebruiken, om ons te helpen de app te perfectioneren.

Wat vragen we van jou als tester?

Je test de komende periode intensief en geeft je mening op de KPN Community in een besloten testgroep. 
Let op: deze bèta gaat exclusief via onze community. Niet via andere sociale media of telefonische klantenservice. Je zult dus actief op onze community moeten zijn.

We waarderen jouw feedback enorm! We willen graag weten:

• Hoe gebruiksvriendelijk de app is?
  • Of je eenvoudig kunt vinden wat je zoekt?
  • Hoe ervaar je de aanbevelingen en het zoekproces?
  • Zijn er functies die je mist of graag toegevoegd zou zien?

Wanneer kan je meedoen?

Om mee te kunnen doen aan de test, hebben wij de volgende eisen:

Technische eisen:

Je moet je een Smart TV hebben die voldoet aan de volgende technische eisen:

• Android TV: bijvoorbeeld een Sony, Philips, Sharp, Grundig of Chromecast met Google TV, met een minimaal besturingssysteem van 7.0
  • Samsung Tizen TV: minimaal besturingssysteem van Tizen 5.5
  • LG met WebOS: nog geen minimale versie vereist

Controleer of je TV geschikt is:
Om te bepalen of jouw TV geschikt is, kijk je of deze toegang heeft tot de Google Play Store en of het besturingssysteem minimaal 7.0 is, en voor Tizen is versie 5.5 vereist.

Algemene eisen:

• Je hebt op dit moment KPN Internet en TV
  • Je hebt of maakt een KPN Community account aan.
    Zorg dat je een KPN Community account hebt aangemaakt voordat je je aanmeldt.

Hoe lang duurt het testen?

Dat is afhankelijk van hoe het testen gaat. Je zult merken dat de app al voor een groot gedeelte af is. We willen nu graag veel klanten de app laten testen om te kijken of alles werkt zoals we verwachten. Jouw input helpt ons om de laatste verbeteringen door te voeren en ervoor te zorgen dat de app perfect aansluit op de behoeften van onze gebruikers.

Mogelijk vragen we je in de periode daarna om de nieuwste verbeteringen als eerste testen, voordat ze worden aangeboden aan alle klanten.

Geïnteresseerd? Meld je dan nu aan!

Heb je een geschikte Smart TV? Vul dan snel het onderstaande formulier in:

Meld je nu aan!

De inschrijving blijft open tot nader order. Zodra het testen van start gaat, laten wij het in dit topic weten!

Na selectie ontvang je tussen eind oktober en begin november een link om de app te downloaden, samen met uitnodiging tot een besloten groep waar je jouw feedback kunt delen.

We kijken uit naar je deelname en waardevolle input!

Heb je vragen over het testen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

Net aangemeld. 

Bij tv Samsung ue43ru7440sxxn opgegeven. Ik kan nergens vinden of dat al Tizen 5.5 is of nog net 5.0.

Tizen 5.0 is van 2019 en 5.5 2020.

Geen idee of ze upgraden, maar de laatste update is van Samsung voor jouw TV is van 5 maart 2024.

Wellicht is het een goed idee om ook streamen via Google Chromecast en opvolger Google TV streamer te implementeren en te laten testen.

Veel klanten hebben een minder geavanceerde TV die het nog wel jaren doet.

Wellicht is het een goed idee om ook streamen via Google Chromecast en opvolger Google TV streamer te implementeren en te laten testen.

Veel klanten hebben een minder geavanceerde TV die het nog wel jaren doet.

Met de KPN TV+ app voor smart TV voorkom je juist dat er gestreamd moet worden, de app draait immers op de Chromecast Google TV of Google TV streamer,

Je kunt gewoon deelnemen aan de test met een Google TV streamer immers er staat…

Technische eisen:

Je moet je een Smart TV hebben die voldoet aan de volgende technische eisen:

• Android TV: bijvoorbeeld een Sony, Philips, Sharp, Grundig of Chromecast met Google TV, met een minimaal besturingssysteem van 7.0

Ik doe mee met een Sony KD-43XD8305, Chromecast Google TV HD en een DIW7022 (TV+ Box).

Helaas weer geen Apple TV ondersteuning. Enfin, zodra het contract is afgelopen gauw weer switchen naar een fatsoenlijke provider. Dit is niks.

Helaas weer geen Apple TV ondersteuning. Enfin, zodra het contract is afgelopen gauw weer switchen naar een fatsoenlijke provider. Dit is niks.

Zoals ik eerder in een ander topic al schreef was mijn verwachting sowieso dat KPN eerst met een smart-TV+ app zou komen en dat dan o.b.v. die smart-TV+ app de smart-TV+ app voor tvOS ontwikkeld zou gaan worden.

Ik zie deze testfase voor de KPN TV+ app voor smart TV dus juist als de laatste horde alvorens er ook een smart-TV+ app voor Apple TV zal gaan komen.

Klopt, @Mwahh. We zijn momenteel gefocust op de lancering voor Android en Google TV, maar we horen en lezen alle feedback die we ontvangen.

Het is jammer om te horen dat dit een reden is om over te stappen. We waarderen je input en hopen in de toekomst een bredere ondersteuning te bieden.

Bedankt voor alle vragen en aanmeldingen tot nu toe! 😊

Als je de kpn tv+ gebruikt heb je de kpn tv+ app toch helemaal niet meer nodig?

Of mis ik nu iets?

Deze app voor de smart-tv die nu getest gaat worden @Stamgast18 kun je gebruiken voor een smart tv toestel waar je geen ontvanger voor hebt. 

Als je de kpn tv+ gebruikt heb je de kpn tv+ app toch helemaal niet meer nodig?

De TV+ app voor smart-TV is specifiek voor het televisie kunnen kijken op een tweede of volgende televisie zonder daar een aparte TV ontvanger voor te moeten huren.

Nu hebben veel mensen al twee TV ontvangers omdat ze dan het opnemenpakket gratis krijgen. Dan is de TV+ app zelfs dus al voor de derde televisie.

Ik heb mij ook aangemeld. Vind persoonlijk de optie in de gids ‘automatisch overschakelen’ (direct of iets eerder) als een programma begint toch wel fijn. Die is er in de app nog niet.

Op de TV in de woonkamer kijken we al vanaf het begin via de Smart TV app, dus wij hebben ons opgegeven! 😁

Aangemeld: ✅

Leuke uitbreiding van het platform TV+, me dan ook bij deze aangemeld. 

Nu duimen dat we mogen mee testen. 

Tof om te zien al die aanmeldingen. 

Blijkbaar weet @TvG2016 al dat de gebruikersinterface van de KPN TV+ app voor smart TV gelijk wordt aan die van de TV+ Box.

Bron

Ik hoop en vermoed dat hij gelijk heeft en het zou ook heel logisch zijn maar, desalniettemin, zeker weten doe ik het nog niet.

Aangemeld, interessant voor mijn nieuwe Google TV streamer

Blijkbaar weet @TvG2016 al dat de gebruikersinterface van de KPN TV+ app voor smart TV gelijk wordt aan die van de TV+ Box.

Bron

Ik hoop en vermoed dat hij gelijk heeft en het zou ook heel logisch zijn maar, desalniettemin, zeker weten doe ik het nog niet.

Wat ik dan raar vind is dat dit weer naar buiten is gebracht, ik meld me aan om mee te doen. Maar had ook de mededeling gekregen bij de aanmelding dat ik het geheim moest houden, (geheimhoudingsplicht) maar staat het dus weer op TotaalTV. 🙈

Wat is de bitrate van de zenders van deze app?

Gelijk aan de tv+ ontvangers?

Dennis Overbeek schreef:

Wat ik dan raar vind is dat dit weer naar buiten is gebracht, ik meld me aan om mee te doen. Maar had ook de mededeling gekregen bij de aanmelding dat ik het geheim moest houden, (geheimhoudingsplicht) maar staat het dus weer op TotaalTV. 🙈

Die geheimhoudingsplicht geldt voor wat je te zien krijgt binnen de test met de KPN TV+ app voor smart TV, niet voor het feit dat er zo'n test gaat plaatsvinden. Wat dat betreft is er dus niets mis met de publicatie op TotaalTV. Wel vraag ik me af waarop @TvG2016 zijn stelling baseert dat de gebruikersinterface van de TV+ app voor smart TV gelijk zal zijn aan die van de TV+ launcher op de TV+ Box want daar zou eigenlijk nog niets over bekend kunnen zijn.

Mijn vermoeden is dat 't puur gespeculeerd is, om er iets over te roepen.

@I Am Groot Zo gauw we meer (technische) details voor jullie hebben, zullen we ze delen.

Wat is de bitrate van de zenders van deze app?

Gelijk aan de tv+ ontvangers?

Ik verwacht gelijk aan de bitrate van de TV+ Box in unicast mode.

Hallo,

Ik heb eerder meegedaan met het testen van het nieuwe KPN+ kastje, men was enthousiast over mijn kritische inbreng.

Ik zou nu ook weer graag meedoen maar ik gebruik nu geen tv abonnement van KPN.

Is er een uitzondering mogelijk?

@wjb  en @Alexandra van KPN 

Met betrekking tot het artikel op Totaal TV. De redactie heeft dit vernomen van de woordvoering van KPN. Weinig speculatief dus in dit artikel.

@wjb  en @Alexandra van KPN 

Met betrekking tot het artikel op Totaal TV. De redactie heeft dit vernomen van de woordvoering van KPM. Weinig speculatief dus in dit artikel.

Dat is mooi. Het is natuurlijk ook heel verstandig om de gebruikersinterfaces gelijk te trekken immers dat maakt het gebruik eenvoudiger. Het maakt dan qua bediening immers niet uit of je in de woonkamer een TV+ Box gebruikt en bijvoorbeeld in de slaapkamer, tuinkamer, mancave of kinderkamer de KPN TV+ app voor smart TV.

Reageer