Leuk dat je eerder mee gedaan hebt @HJR65! Ik ben alleen bang dat we geen uitzonderingen kunnen maken op bovenstaande voorwaarden voor de testgroep, sorry
Komt er ook een app voor het vidaa systeem van hisense
Ik heb een LG oled C2 uit mijn blote hoofd, straks kijken of deze in aanmerking komt als ik thuis ben.
Ik heb een LG oled C2 uit mijn blote hoofd, straks kijken of deze in aanmerking komt als ik thuis ben.
En waar staat dan welke in aanmerking komen?
@Mirjaap2 Deze test is echt puur voor onderstaande merken/types. Mocht er iets anders getest worden, dan delen we dit zeker.
Dit zijn de technische eisen, ook bovenin het topic te vinden:
Je moet je een Smart TV hebben die voldoet aan de volgende technische eisen:
- Android TV: bijvoorbeeld een Sony, Philips, Sharp, Grundig of Chromecast met Google TV, met een minimaal besturingssysteem van 7.0
- Samsung Tizen TV: minimaal besturingssysteem van Tizen 5.5
- LG met WebOS: nog geen minimale versie vereist
Wat ik hoop is dat opnames kijken en terugkijken van BBC FIRST mogelijk wordt. Anders is het wat mij betreft al een onvoldoende.
Opnames kunnen kijken van Belgische en Duitse zenders mag ook wel een keer.
De app is nota bene alleen op huisadres werkzaam. Dus rechten, voor thuis, zijn er toch?
Helaas weer geen Apple TV ondersteuning. Enfin, zodra het contract is afgelopen gauw weer switchen naar een fatsoenlijke provider. Dit is niks.
Doei.
En laat nog even weten naar welke top provider je gegaan bent.
Komt er ook een app voor het vidaa systeem van hisense
Weet jij een provider die wel apps heeft voor "exotische" systemen, @Mirjaap2 ?
Werkt bijvoorbeeld NLziet erop?
Het is altijd alleen voor Samsung en LG, de meest verkochte merken.
En Android-TV en Apple TV. Die laatste komt kpn nog mee is toegezegd.
En zo heb je 95 % al te pakken. Voor al die andere 5 % aan eigen fabrikant systemen een app ontwikkelen gaat gewoon teveel kosten lijkt me.
Voor je hisense even een chromecast Google-TV aanschaffen. Ook weer alle vrijheid.
Wat ik hoop is dat opnames kijken en terugkijken van BBC FIRST mogelijk wordt.
Eigenlijk zouden de restricties voor de KPN TV+ app voor smart TV gelijk gesteld moeten worden aan die van de TV+ Box immers ook de KPN TV+ app voor smart TV is alleen voor thuisgebruik en niet voor gebruik via Internet. Net als op de TV+ Box zouden dus eigenlijk alle zenders zowel live als uitgesteld (terugkijken / opnames) gekeken moeten kunnen worden.
Peter g
Zover ik weet heeft geen enkele internetprovider voor exotische systemen en ik heb nogal wat afge googl kijk als kpn dan toch aan het testen is waarom dan ook niet op die systeem een systeem als vidaa en aple zijn toch in opkomst
Apple TV gaat nog komen.
Voor het eigen vidaa van Hisense gaat er geen app komen. Dat kan ik wel zo zeker stellen, @Mirjaap2 . Hisense zal ook geld vragen voor toegang en gebruik. Daar is dat platform gewoon te klein voor. Voor zuiver Nederlandse diensten.
Dat zelfs grote providers als Ziggo en Odido alleen Tizen van Samsung en WebOS van LG ondersteunen zegt genoeg.
Met een chromecastje van 4 tientjes is je beperking opgelost. Want verder ondersteunen de providers Android-TV, Google-TV ook. Kun je meteen met de Ziggo GO TV app gratis naar de Nederlandse prestaties in de UEFA kijken.
Met een chromecastje van 4 tientjes is je beperking opgelost.
Moet je wel snel zijn want het is nu ... zolang de voorraad strekt …
Google is gestopt met de productie van de Chromecast Google TV want alle kwartjes liggen nu op de Google TV streamer.
Ja. Ga er ook vandaag nog één halen bij de mediamarkt hier vlakbij.
Ik heb me ook aangemeld
t Lijkt me wel leuk om dat uit te proberen.
Ik sla over. Ik vind de TV+ app op mijn tablet al niks, dus zal ik deze niets beter vinden. Ik ga de KPN app toch niet opstarten om een film bij een streamdienst te vinden.
Het verbeterd mijn kijkervaring totaal niet. De eigen TV kanalen is meer dan genoeg.
Eerder vanmiddag aangemeld als @ko3st1
Als je tzt op een van je platformen de test-apk ergens kunt downloaden, dan ben ik van plan om die apk op een usb stick te kopieren. USB stick met juiste apk plaatsen in de android TV. Vervolgens de apk van de USB stick kopieren naar de Downloads map op je android TV.
Dat werk voor mij het snelst.
Als je tzt op een van je platformen de test-apk ergens kunt downloaden, dan ben ik van plan om die apk op een usb stick te kopieren. USB stick met juiste apk plaatsen in de android TV. Vervolgens de apk van de USB stick kopieren naar de Downloads map op je android TV.
Dat werk voor mij het snelst.
Je kunt hem gewoon rechtstreeks vanuit de Google Play Store op jouw Android TV installeren.
Dit kan je doen door op een telefoon of tablet in te loggen met het Google account dat jij op jouw Android TV gebruikt en van daaruit de opdracht geven om de app op jouw Android TV te installeren. Daar hoef je verder niets moeilijks voor te doen.
Ook aangemeld.
Vriendelijke groet,
Ben benieuwd, heb me aangemeld maar of dit handiger werkt dan de app?. Bij de app moet je toch altijd de app aan klikken. Terwijl je via de aftands bediening en Android-TV direct je tv plus KPN tv aanzet.
drichardK schreef:
Ben benieuwd, heb me aangemeld maar of dit handiger werkt dan de app?. Bij de app moet je toch altijd de app aan klikken. Terwijl je via de aftands bediening en Android-TV direct je tv plus KPN tv aanzet.
Je moet de app ook niet zien als vervanging van de TV+ Box maar als alternatief voor televisies waar je geen tweede of derde TV+ Box voor gecontracteerd hebt.
Zelf heb ik drie televisies, één in de woonkamer, één in de tuinkamer en één in de slaapkamer. Die in de slaapkamer wordt weinig gebruikt en dus heb ik daar geen TV ontvanger van €5,- per maand bij. Op de televisie in de slaapkamer wordt de smart-TV app gebruikt en dan is het toch wel prettig als de werking (bediening) precies hetzelfde is als op de TV+ Boxen bij de andere televisie.
@dRichardK waarom quote je heel de startpost? Dat maakt het topic onoverzichtelijk.
drichardK schreef:
Je moet de app ook niet zien als vervanging van de TV+ Box maar als alternatief voor televisies waar je geen tweede of derde TV+ Box voor gecontracteerd hebt.
Zelf heb ik drie televisies, één in de woonkamer, één in de tuinkamer en één in de slaapkamer. Die in de slaapkamer wordt weinig gebruikt en dus heb ik daar geen TV ontvanger van €5,- per maamd bij. Op de televisie in de slaapkamer wordt de smart-TV app gebruikt en dan is het toch wel prettig als de werking (bediening) precies hetzelfde is als op de TV+ Boxen bij de andere televisie.
Oja zo had ik het niet bekeken. Tja ik woon met 3 tieners die geen tv kijken, enkel streaming diensten. Zelf kijk ik geen reguliere TV in een andere kamer dan de woonkamer.
drichardK schreef:
Dat was ook mijn eerste indruk, daarom zei ik eerder ook dat ik geen belangstelling had, maar bij het opnieuw nalezen, begreep ik wat de bedoeling was en me dus aangemeld heb
Je kan ook projectivity launcher installeren als app op je tv. Hierin kan je aangeven dat wanneer de tv opstart/aan zet, de kpn app automatisch opstart.
Je kan ook projectivity launcher installeren als app op je tv. Hierin kan je aangeven dat wanneer de tv opstart/aan zet, de kpn app automatisch opstart.
Hopelijk komt deze functie in de app van de KPN, zou een mooie aanvulling zijn.