Skip to main content

KPN is druk bezig met het ontwikkelen van een nieuwe TV app voor smartphone en tablet. We willen klanten uitnodigen om mee te testen tijdens deze bèta. Lijkt dit je wat en wil je graag feedback geven? Lees dan verder!

 

Wat ga ik testen?
 

Ben jij ook zo op zoek welk streaming abonnement nu een bepaalde film of serie heeft? Heb jij ook moeite te kiezen in het enorme aanbod aan streaming diensten? Met de nieuwe KPN TV app heb je het beste van tv en streamingdiensten in 1 app en geniet je in no-time van je favoriete film of serie. 
 

Voor de nieuwe KPN TV app zijn we op zoek naar testers die naast tv kijken op mobiel/tablet ook graag gebruik maken van streamingdiensten. 
 

Wij zijn benieuwd naar jouw feedback. Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid van de app? Werkt het snel? Kun je alles vinden? Hoe ervaar jij de aanbevelingen en het zoeken naar streaming en tv-content? Wat wil jij nog graag in onze app erbij? 

Heb jij een Android of iOS mobiel/tablet help ons dan mee met bèta testen! Vul onderstaande formulier dan z.s.m. in. Wij zullen dan een selectie maken. Als je bent geselecteerd zorgen we ervoor dat je vanaf eind oktober/begin november de link voor de app krijgt om deze te installeren. Ook kun je dan in het besloten gedeelte om je feedback te delen.

 

Wat vragen we van jou als tester?


Je test de komende periode intensief en geeft je mening op het KPN Forum in een besloten testgroep. Let op: deze bèta gaat exclusief via dit forum. Niet via andere sociale media of telefonische klantenservice. Je zult dus regelmatig hier op het forum actief zijn.

 

Wanneer kan je meedoen?

  • Je hebt op dit moment KPN Internet en TV.
  • Je hebt of maakt een KPN Forum account aan. Zorg dat je een Forum account hebt aangemaakt voordat je je aanmeldt.
  • Je hebt een mobiel of tablet met Android 7 of hoger. Of een iPhone/iPad met i(pad)OS 12.1 of hoger.
  • Heb je iOS? Dan gaat dat via de app TestFlight. Heb je Android? Geef dan het e-mailadres op van je Google account. Je krijgt dan toegang tot de ‘closed test omgeving’ binnen de Play store.

Ik ga binnenkort op vakantie. Kan ik wel meedoen?

Ja! We hebben ook graag feedback over gebruik in het buitenland. Moet wel in de EU zijn, en je moet daadwerkelijk feedback geven op vakantie.

 

Hoe lang duurt het testen?

Dat is een beetje afhankelijk van hoe het testen gaat. Maar we denken rond de 3 weken. Je zult merken dat de app al voor een groot gedeelte af is. We willen nu graag veel klanten de app laten testen om te kijken of alles werkt zoals we verwachten.

 

Geïnteresseerd? Meld je dan nu aan!

 

Aanmelden is niet meer mogelijk. We zitten vol. :)

Heb je vragen over het testen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

gaat KPN toestemming geven om via de chromecast tv te kijken zonder plicht aangemeld te zijn op eigen kpn thuis omgeving?

 

Hoi @B.kramer! Leuk dat je mee wil testen. Al helemaal als je op dat moment door de EU aan ‘t rijden bent. 


Wat we in deze bèta gaan testen is de nieuwe TV app voor mobiel en tablet. Met die app kun je casten naar een Chromecast (zoals de meeste apps dat kunnen). Waar jij het volgens mij over hebt qua toestemming is de Smart TV app. De Chromecast met Google TV erop draait de Android Smart TV app. En daar zijn we geen nieuwe versie van aan het testen.

het antwoord op je vraag is dus nee, die toestemming verandert niet tijdens deze test.


gaat KPN toestemming geven om via de chromecast tv te kijken zonder plicht aangemeld te zijn op eigen kpn thuis omgeving?

 

Hoi @B.kramer! Leuk dat je mee wil testen. Al helemaal als je op dat moment door de EU aan ‘t rijden bent. 


Wat we in deze bèta gaan testen is de nieuwe TV app voor mobiel en tablet. Met die app kun je casten naar een Chromecast (zoals de meeste apps dat kunnen). Waar jij het volgens mij over hebt qua toestemming is de Smart TV app. De Chromecast met Google TV erop draait de Android Smart TV app. En daar zijn we geen nieuwe versie van aan het testen.

het antwoord op je vraag is dus nee, die toestemming verandert niet tijdens deze test.

 

Hallo @Paul_  

het streaming vanaf de mobiele tv app naar een Chrome cast kan met de huidige app.

ik ben dan ook enorm benieuwd hoe dit reageert in de bèta versie van de mobile app.

 

kijk erg uit naar de eventuele uitnodiging van deelname.

 

alvast bedankt.

 

groetjes 

bauke


Ik gebruik de app regelmatig maar eigenlijk alleen voor KPN zenders en niet van andere streaming diensten. Dat is misschien niet waar jullie naar op zoek zijn.


Aangemeld! Klinkt heel interessant!


Hoi KPN,

Ik gebruik een bluetooth speaker van JBL op de nieuwe KPN TV+ box. De JBL Go2. Dit werkt echt goed. Dit komt omdat ik tv kijk op een computer monitor die HDMI heeft maar geen speakers.

Het zou handig zijn als de volume knoppen op de afstandsbediening dan de volume van de bluetooth speaker zou bedienen. Via de Google TV App en dan de afstandsbediening van de app, werkt het wel, maar geen volume balkje. Jullie slimme koppen bij KPN kunnen dit zeker wel regelen, toch?👍👍👍😁😁😁 Ik denk dat je best dat tv+ boxje zo kan programmeren, zodra er een bluetooth speaker aangesloten is, de afstandsbediening automatisch de volume knoppen gebruikt voor de bluetooth speaker.

Zou echt super handig zijn. En laat ook het volume balkje op het scherm zien als er op de volume knoppen gedrukt wordt.

Alvast bedankt!!!

Groetjes Asjraf. 

Ps: Dat Bluetooth functie is echt te gek super gaaf!!! Zo kan je tv kijken zonder iemand lastig te vallen met het geluid. Ik heb er ook een Bluetooth keyboard op aangesloten. Werkt top!


Hi @Asjraf. Leuke wens, maar heeft niets met dit topic te maken. 😉 Neem hier maar eens een kijkje: 

 


Ik gebruik de app regelmatig maar eigenlijk alleen voor KPN zenders en niet van andere streaming diensten. Dat is misschien niet waar jullie naar op zoek zijn.


Ook als je de app alleen voor KPN TV gebruikt, ben je van harte welkom om mee te testen, @Sander G. Je hebt vast ook een mening over de gebruikersvriendelijkheid van de app 😉


Heb me ook meteen aangemeld, in het verleden ook voor Ziggo beta tests gedaan.


Hi @Asjraf. Leuke wens, maar heeft niets met dit topic te maken. 😉 Neem hier maar eens een kijkje: 

 

Oke. Thank voor de tip. En sorry voor de overlast.


hey … vraag kun je de beta app ook zien als een soort GOOGLE HOME APP...mijn huis zit vol met smart apparatuur.. zou een uit komst zijn, zeker als je niet thuis bent...😅


hey … vraag kun je de beta app ook zien als een soort GOOGLE HOME APP...mijn huis zit vol met smart apparatuur.. zou een uit komst zijn, zeker als je niet thuis bent...😅

Het is geen Google Home app, Jan. Dat is wel echt een andere tak van sport.


@Paul_ wanneer krijg je de app via Google play store aangeboden als je je hebt aangemeld om te testen?


@Paul_ wanneer krijg je de app via Google play store aangeboden als je je hebt aangemeld om te testen?

Hi Tom! Als je bent geselecteerd zorgen we ervoor dat je vanaf eind oktober/begin november de link voor de app krijgt om deze te installeren. Ook kun je dan in het besloten gedeelte om je feedback te delen.

Ik wil eigenlijk iedereen die mee gaat testen een mail sturen met de bevestiging daarvan. Dat moet wel gaan lukken schat ik zo in. En daar staat dan een linkje in naar het besloten gedeelte etc.


Heb me ook aangemeld.... Afwachten of ik mee mag doen 🙏🏻🙏🏻


Week geleden al aangemeld maar ik weet dus niet of je een bevestiging krijgt of een mailtje?

Frued


Week geleden al aangemeld maar ik weet dus niet of je een bevestiging krijgt of een mailtje?

Frued

Beste @Friedhann,

Als je bent geselecteerd zorgt KPN ervoor dat je vanaf eind oktober/begin november de link voor de app krijgt om deze te installeren. Ook kun je dan in het besloten gedeelte om je feedback te delen.


Week geleden al aangemeld maar ik weet dus niet of je een bevestiging krijgt of een mailtje?

Frued

Beste @Friedhann,

Als je bent geselecteerd zorgt KPN ervoor dat je vanaf eind oktober/begin november de link voor de app krijgt om deze te installeren. Ook kun je dan in het besloten gedeelte om je feedback te delen.

Men wordt merkbaar ongeduldig …. 😁

😏


Is er ook al eens een tv app beschikbaar voor apple tv? Dan test ik graag mee om te kijken of ik kpn tv ook weer activeer.


Voorlopig niet, @Rathjetoe. We zoeken nu echt alleen testers voor Android/iOS mobiel en/of tablet. 


Nog altijd in spannende afwachting hier..... 🙈🤣


Aangemeld maar nooit meer wat van gehoord. 


Quotend uit dit artikel: 

Als je bent geselecteerd zorgen we ervoor dat je vanaf eind oktober/begin november de link voor de app krijgt om deze te installeren.

 

Nog even geduld dus! 🙂


Is deze nieuwe app ook geschikt voor de Shield TV? De huidige TV app werkt daar erg slecht op dus ik hoop op iets beters!


Deze app is eerst en vooral voor tablet en mobiel ontworpen @RJvdM 


Aangemeld (nu hopen dat hierbij meteen een TVOS (Apple) wordt uitgebracht...