Skip to main content

KPN is druk bezig met het ontwikkelen van een nieuwe TV app voor smartphone en tablet. We willen klanten uitnodigen om mee te testen tijdens deze bèta. Lijkt dit je wat en wil je graag feedback geven? Lees dan verder!

 

Wat ga ik testen?
 

Ben jij ook zo op zoek welk streaming abonnement nu een bepaalde film of serie heeft? Heb jij ook moeite te kiezen in het enorme aanbod aan streaming diensten? Met de nieuwe KPN TV app heb je het beste van tv en streamingdiensten in 1 app en geniet je in no-time van je favoriete film of serie. 
 

Voor de nieuwe KPN TV app zijn we op zoek naar testers die naast tv kijken op mobiel/tablet ook graag gebruik maken van streamingdiensten. 
 

Wij zijn benieuwd naar jouw feedback. Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid van de app? Werkt het snel? Kun je alles vinden? Hoe ervaar jij de aanbevelingen en het zoeken naar streaming en tv-content? Wat wil jij nog graag in onze app erbij? 

Heb jij een Android of iOS mobiel/tablet help ons dan mee met bèta testen! Vul onderstaande formulier dan z.s.m. in. Wij zullen dan een selectie maken. Als je bent geselecteerd zorgen we ervoor dat je vanaf eind oktober/begin november de link voor de app krijgt om deze te installeren. Ook kun je dan in het besloten gedeelte om je feedback te delen.

 

Wat vragen we van jou als tester?


Je test de komende periode intensief en geeft je mening op het KPN Forum in een besloten testgroep. Let op: deze bèta gaat exclusief via dit forum. Niet via andere sociale media of telefonische klantenservice. Je zult dus regelmatig hier op het forum actief zijn.

 

Wanneer kan je meedoen?

  • Je hebt op dit moment KPN Internet en TV.
  • Je hebt of maakt een KPN Forum account aan. Zorg dat je een Forum account hebt aangemaakt voordat je je aanmeldt.
  • Je hebt een mobiel of tablet met Android 7 of hoger. Of een iPhone/iPad met i(pad)OS 12.1 of hoger.
  • Heb je iOS? Dan gaat dat via de app TestFlight. Heb je Android? Geef dan het e-mailadres op van je Google account. Je krijgt dan toegang tot de ‘closed test omgeving’ binnen de Play store.

Ik ga binnenkort op vakantie. Kan ik wel meedoen?

Ja! We hebben ook graag feedback over gebruik in het buitenland. Moet wel in de EU zijn, en je moet daadwerkelijk feedback geven op vakantie.

 

Hoe lang duurt het testen?

Dat is een beetje afhankelijk van hoe het testen gaat. Maar we denken rond de 3 weken. Je zult merken dat de app al voor een groot gedeelte af is. We willen nu graag veel klanten de app laten testen om te kijken of alles werkt zoals we verwachten.

 

Geïnteresseerd? Meld je dan nu aan!

 

Aanmelden is niet meer mogelijk. We zitten vol. :)

Heb je vragen over het testen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

Is dit echt een hele nieuwe app of is het een update van de huidige app?

Ik hoop het eerste want de huidige app is traag, haperts vaak en de kwaliteit van de tv zenders is superslecht.


't is een hele nieuwe app, @MNL1.


't is een hele nieuwe app, @MNL1.

Da’s goed nieuws! Ook voor chromecast?


't is een hele nieuwe app, @MNL1.

Da’s goed nieuws! Ook voor chromecast?

Deze test is voor mobiel en tablet. Je kunt natuurlijk wel casten naar een Chromecast, maar het is geen app voor Google TV/Android TV.


Als je nog niks gehoord hebt , val je buiten de boot neem ik aan?


Als je nog niks gehoord hebt , val je buiten de boot neem ik aan?

Nee, nog niet hoor. Het aanmelden staat nog open. Ik verwacht deze week een update te kunnen geven over wanneer we exact gaan starten. Er is nog een los eindje namelijk.

Zodra de selectie is gemaakt, ontvangt iedereen die meedoet een mail met uitleg. En hier zullen we natuurlijk ook duidelijk aangeven dat aanmelden niet meer mogelijk en dergelijke.


Deze test is voor mobiel en tablet. Je kunt natuurlijk wel casten naar een Chromecast, maar het is geen app voor Google TV/Android TV.

@Paul_ dus tv.kpn.com hoeven we dus niet te gebruiken? 😉👍🏼


niemand nog wat gehoord?


Nee, nog niemand @mregeling 🙂; een kleine update:

De laatste aanmeldingen komen nog binnen en wij zijn achter de schermen druk bezig met alle voorbereidingen. We lopen nog tegen een los eindje aan, voordat we ècht van start kunnen: daar ligt alle focus nu op!

Zodra we van start kunnen en je bent geselecteerd, krijg je een mail met uitleg over het vervolg en toegang tot het besloten gedeelte van het forum.

Jullie enthousiasme wordt gewaardeerd en delen wij met jullie, fingers crossed dat we snel van start kunnen gaan. Heel erg bedankt voor jullie geduld tot zover!


niemand nog wat gehoord?

Wat toch een ongeduld onder de mensen, slecht voor je hart en nachtrust hoor! KPN komt vanzelf in de (in)bus 😊.


Ik heb XS4ALL als provider maar voor de rest is het allemaal KPN. Kan ik ook mee testen?


Ik heb XS4ALL als provider maar voor de rest is het allemaal KPN. Kan ik ook mee testen?

Hi @satshow, wat leuk dat je ook mee wilt doen.

Je kunt je zeker nog aanmelden. Gebruik hiervoor het formulier dat ook in het openingsbericht van dit topic staat. 


Ik heb XS4ALL als provider maar voor de rest is het allemaal KPN. Kan ik ook mee testen?

Hi @satshow, wat leuk dat je ook mee wilt doen.

Je kunt je zeker nog aanmelden. Gebruik hiervoor het formulier dat ook in het openingsbericht van dit topic staat. 

 

Dank je wel, zojuist gedaan.


Apple TV is een must. Het is onbegrijpelijk dat KPN een kastje wat veel beter is dan welke smart tv al jaren overslaat. 


Apple TV is een must. Het is onbegrijpelijk dat KPN een kastje wat veel beter is dan welke smart tv al jaren overslaat. 

Waarom is Apple TV een must wetende dat er veel minder Apple TV's in omloop zijn dan smart-TV's.

Commercieel gezien is het voor KPN waarschijnlijk veel interessanter om te investeren in een goede app voor de smart-TV's dan in een goede app voor de Apple TV.

Overigens is deze app niet voor een smart-TV maar voor een telefoon of tablet (zowel Android als iOS) en daarmee is deze discussie off-topic.


Apple TV is een must. Het is onbegrijpelijk dat KPN een kastje wat veel beter is dan welke smart tv al jaren overslaat. 

Waarom is Apple TV een must wetende dat er veel minder Apple TV's in omloop zijn dan smart-TV's.

Commercieel gezien is het voor KPN waarschijnlijk veel interessanter om te investeren in een goede app voor de smart-TV's dan in een goede app voor de Apple TV.

Overigens is deze app niet voor een smart-TV maar voor een telefoon of tablet en daarmee is deze discussie off-topic.

Omdat smart tv’s minder lang ondersteund worden en een Apple TV, veel goedkoper is en handiger in gebruik. 


 mausje68 schreef:

Omdat smart tv’s minder lang ondersteund worden en een Apple TV, veel goedkoper is en handiger in gebruik.

Laten we deze discussie hier maar niet voeren want dit topic gaat over de nieuwe KPN TV app voor Android en iOS/iPadOS, niet over smart-TV's en Apple TV's.


Altijd een leuke discussie over de Apple TV, maar die is niet voor dit topic. Dus als jullie dáár graag over in gesprek gaan, graag een eigen topic aanmaken, of vind een bestaande.

Dit topic gaat over de nieuwe TV app op mobiel/tablet.

 

Edit: wjb was me voor 🤐


 

@Paul_ 

om het on-topic te houden.

“uitnodiging volgt eind okt/ begin nov.” we zitten inmiddels ruim in november.

Zit er kink in de glasvezel?😎 jullie maken het wel spannend wie er uitgekozen wordt voor de test.

Een kleine update voor de vertraging of start zou welkom zijn.


Een hele goede vraag @G.H.M.Meuwissen 😄

Goed nieuws!

Aanmelden is niet meer mogelijk. We gaan dus binnenkort daadwerkelijk los.

De app is voor het grootste deel af, en daarom is de testperiode relatief kort. Maar zoals jullie weten is het ook dan heel belangrijk om met veel verschillende klanten en apparatuur te testen. We zijn heel nieuwsgierig wat jullie ervan vinden!

Het eerste deel van de geselecteerde klanten krijgt naar alle waarschijnlijkheid a.s. vrijdag de e-mail dat we van start gaan in de week erop. Het tweede deel krijgt de e-mail iets later.


De app is voor het grootste deel af, en daarom is de testperiode relatief kort.

Dit heb ik eerder gehoord. 🤔 Het bevreemdt me echter dat een testperiode (waarschijnlijk) ingekort wordt omdat de oplevering vertraagd was. Mijns inziens zou je de testperiode dan juist niet moeten inkorten.

Of bedoel je iets anders met jouw opmerking?


De app is voor het grootste deel af, en daarom is de testperiode relatief kort.

Dit heb ik eerder gehoord. 🤔 Het bevreemdt me echter dat een testperiode (waarschijnlijk) ingekort wordt omdat de oplevering vertraagd was. Mijns inziens zou je de testperiode dan juist niet moeten inkorten.

Of bedoel je iets anders met jouw opmerking?

Nee, wordt niet ingekort. Maar ik probeer een beetje de verwachtingen te managen. Het is niet zoals met de TV+ box bijv. Dat is alles.

En als blijkt dat er allemaal bugs in zitten die we nu niet zien, dan wordt de bèta verlengd. 


Zijn de emails al verstuurd heb nog niemand gehoord ;)


Zo ver ik weet nog niet, de inschrijving is onlangs gesloten en we gaan nu bezig met alles rondmaken en e-mailen. 


Zo ver ik weet nog niet, de inschrijving is onlangs gesloten en we gaan nu bezig met alles rondmaken en e-mailen. 

Ah check om dat paul 3 dagen terug schreef de eerst emails gaan aanstaande vrijdag eruit ;)