Skip to main content

Wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Ik kan de Tidal app installeren op mijn kpn tv + Module.

Als ik dan direct inlog werkt het perfect, als ik de app verlaat en wil de app opnieuw starten dan wil dat niet meer.

Ik zie dan het Tidal logo en dan sluit de app.

Ik moet dan de app verwijderen en opnieuw installeren.

Dus als de app eenmaal geopend is kan ik hem na het sluiten niet meer openen.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en hoe is dit op te lossen?

Playstore versie van Tidal is op dit moment 2.87.1 

(Tv+ > Instellingen > Apparaat >Apps > Tidal > versie)

Handmatig een nieuwe versie installeren(2.88.0 of 2.88.1) of een andere verouderde werkende app installeren.

Via Apkmirror.com kan je een andere versie installeren op Tv+, als je daar in het zoekvak Tidal intoetst zie je verschillende versies verschijnen.


 

Dank voor je reactie J.D.P.

Als ik via apkmirror.com een andere versie Installeer, dan krijg ik de telefoon versie .

In het midden van het beeld een recht op staande strook, dus niet volledig beeld.

Of is hier een workaround voor?


@Nanne64 Tidal rechtstreeks op Tv+ installeren:

Tv+ > Playstore > BROWSER en File Commander > Installeren 

Tv+ > Instellingen > Apparaat > App > Beveiliging en beperkingen > Onbekende bronnen > Browser en File Commander > Aan.

Tv+ > Browser > Google > Apkmirror.com > Zoekvak > Tidal > Tidal 2.88.1 > 2.88.1 APK > DOWNLOAD APK > Verzoek om toestemming > Toestaan > Download > apk wordt gedownload duurt 5 seconden > BROWSER afsluiten kruis rechtsboven.

Tv+ > File Commander > Toestaan > Downloads > Tidal > Installeren > Gereed. 

Is versie 2.88.1 niet goed verwijderen en een andere versie installeren,

Om te verwijderen > Tv+ > Instellingen > Apparaat  > Apps > Tidal > verwijderen 

Op Tv+ installeer altijd een Android-Tv versie staat aangegeven in beschrijving ( Supports Android-Tv)

In de toekomst ga je geen update krijgen van Google omdat app ( Tidal) buiten Playstore om is geïnstalleerd,kijk eens per jaar of er een nieuwe verbeterde versie is op Apkmirror.

Na installatie van Tidal kan BROWSER en File Commander verwijderd worden en je instellingen van onbekende bronnen verdwijnt automatisch uit je instelling.


@J.D.P 

Dank voor de uitgebreide handleiding, maar helaas wat ik ook Installeer, het blijft de telefoon versie.

Ondanks dat ik het apk bestand waar bij staat requires Android tv gebruik.

Ik ben in middels bij versie 2.3.0 uit 2017, zonder succes.

Voor nu geef ik het even op, maar zal op een later tijdstip ongetwijfeld verder gaan.

Ik kan me voorstellen dat er meer KPN abonnees zijn die hier last van hebben.

Nogmaals dank.


Goedemorgen @Nanne64 en welkom hier op ons forum :)

In eerste instantie heb ik de indruk dat dit een probleem is met de app van Tidal. Heb je hier al eens contact met Tidal over gehad? We zijn hier verder nog geen soortgelijke berichten tegengekomen maar ik snap wel heel goed wat je zegt hoor!


Goedemiddag @JanZ_ 

 

Dank voor je reactie, ik heb inderdaad contact opgenomen met Tidal.

De eerste en tweedelijns service kwam er niet uit.

Het ligt dus nu een nog een stapje hoger, heb inmiddels video's gestuurd om het probleem wat inzichtelijker te maken.

Wacht nog op antwoord, mocht er een bevredigende oplossing voor komen dan zal ik deze hier posten.


Goedemiddag @JanZ_ 

 

Dank voor je reactie, ik heb inderdaad contact opgenomen met Tidal.

De eerste en tweedelijns service kwam er niet uit.

Het ligt dus nu een nog een stapje hoger, heb inmiddels video's gestuurd om het probleem wat inzichtelijker te maken.

Wacht nog op antwoord, mocht er een bevredigende oplossing voor komen dan zal ik deze hier posten.

Jij ook bedankt voor je reactie @Nanne64 :)
Graag, ben heel erg benieuwd wat nu de oorzaak is van dit probleem. Ook met oog op de toekomst nuttige informatie voor ons, de meelezers en wie nog meer! 


Ik heb van Tidal nog geen reactie gekregen, maar na de laatste update van zowel Tidal als KPN+ is mijn probleem verholpen.


Ik heb van Tidal nog geen reactie gekregen, maar na de laatste update van zowel Tidal als KPN+ is mijn probleem verholpen.

Dat is mooi nieuws @Nanne64 en ook heel erg bedankt dat je dit hier nog even hebt laten weten!