Skip to main content

Goedemorgen,
 

Sinds een paar dagen werkt iTV ietwat minder. 
De tab ‘Nu op TV’ dient op de zenders het huidige overzicht te laten zien. Echter laat deze programma's zien (weergave middels pictogram) die ruim een uur later pas worden uitgezonden. Als erop geklikt wordt speelt hij het huidig uitgezonden programma af. De tijd wordt overigens rechtsboven in het menu correct weergegeven. (Ook in het tv menu van de tv zelf)

Getracht de app opnieuw te installeren maar mocht niet baten. Op een andere android tv doet de app het wel correct. 

Ik heb app versie 2.10.37

TV is Philips 55oled804 draaiende op de laatste versie Android TV

 

Hoor graag. Grt. 

Hi @DenM.! Welkom op het forum!

Dat klinkt inderdaad niet erg handig. Goed dat je al geprobeerd hebt de app opnieuw te installeren. Heb je ook al geprobeerd de cache van de tv te legen


Ik heb hetzelde probleem en ik dacht eerst dat het door de wintertijd kwam. De tijd is nu een uur later. 
 

Paar dagen geleden hetzelfde maar na een tijdje stond het weer goed. 

waarom wijkt dit überhaupt af van de tijd in de tv zelf.  Het lijkt me dat je de systeem tijd toont .


@Wouter28 ik weet niet waarom de informatie tijdelijk niet goed stond. 

Wel wil ik je aanraden, als dit nog een keer voorkomt, een tweetal dingen te doen.

Maak eerst je tv 3 minuten stroomloos. Als dit niet helpt, leeg dan de cache van je tv

Als dit niet helpt, maak dan een eigen topic aan


Het komt nogal buggy over. Bij elk issue het standaard verhaal. Opnieuw installeren cache legen stroom er af. Ik wil best meedenken met een oplossing (ik dacht wintertijd of misschien is het de tijdzone?) maar dit lijkt me niet houdbaar. 


@Wouter28 we zijn bezig aan updates op ons iTV platform. Hier hoor je niks van te merken. Mocht dat wel zo zijn dan is het stroomloos maken of wissen van de cache de snelste manier om het op te lossen. 

Verder is het zo dat als dit het niet oplost, we iets hebben om mee verder te kunnen. Als het geen hikje of algemene storing is dan kan het nodig zijn een ticket aan te maken. Maar dit is altijd de eerste stap.

Als laatste wil ik daarmee niet zeggen dat het maar nodig moet zijn regelmatig een herstart te doen. Als dat zo is hebben we ook reden om verder te zoeken naar de oorzaak. 


Ik snap het. Maar zonder extra informatie is het wel een cirkel redenatie want er kan altijd een update geweest zijn. Kan ik ergens bijv een versie nummer zien in de app zodat ik kan controleren of er een update heeft plaatsgevonden. En als issues zijn zoals deze is het ook handig om te weten of er al een oplossing voor is. En of het een bekent issues is of dat het een nieuw issue is. Nu heeft herstarten namelijk geen extra informatie anders dan dat het wachten is tot het weer fout gaat en dan weer kijken of een herstart het oplost.


@Wouter28 Ik snap dat het dan voelt alsof je op de volgende keer zit te wachten. Maar meer dan dit kan ik nu niet doen. De update is niet eentje van de softwareversie op je tv maar in onze systemen. 

Wel is het zo dat als dit nog een keer voorkomt ik een ticket voor je aan kan maken. 

Dat is nu niet mogelijk omdat het vrijwel zeker is dat de update het heeft opgelost.