Skip to main content

mijn tv loop 5min voor als ik naar b v b iets kijk wat ikheb opgenomen dan mis ik de laatste minuten en kan dan kan ik  net niet zien wie er gewonnen heeft of wat het laatste moment is van een serie  hoe los ik dat op 

Admin: Afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Goedemorgen @am kloren, er is (haast) niets erger dan het einde van je wedstrijd, film of serie te missen als je iets opneemt :disappointed_relieved: Goed dat je een seintje geeft!

Hoe staat de tijd van de tv-ontvanger als je deze nakijkt via bijvoorbeeld het tv-menu? Staat dat goed, of staat ook die tijd voor? En helpt het als je de tv-ontvanger een frisse start geeft?


Wij hebben hier in Harderwijk een KPN winkel en daar kreeg ik het advies om te resetten ik heb verschillende resetten  uitgevoerd tot zelfs de fabriek instelling toe het  blijft 5 min later op mijn tv.

De jongeman in de winkel deed de suggestie dat ik dan misschien het zwarte kastje moest vervangen.

ik ben bang dat ik daar dan maar toe moet overgaan maar bedankt voor de reactie :relaxed:  


Als je de gids oproept staat dan rechtsboven de verkeerde tijd?????? :astonished: . Hmm, we zitten allemaal op hetzelfde netwerk dus dat is apart.

Afgezien dat op je decoder de verkeerde tijd staat (blijf ik apart vinden) zou je toch verwachten dat op de opnameserver de tijd wel klopt. Anders hadden we allemaal met opnemen wel een probleem.

Overigens toch niet nog een Motorola, hè!?


@am kloren Dat is wel gek inderdaad, zoals Peter ook aangeeft haalt de tv-ontvanger gegevens zoals ook de tijd automatisch uit het netwerk op. Welke tv-ontvanger heb je?


ik heb een Sony tv het gekke is als ik naar mijn opname ga krijg ik van het vorige programma ook altijd 

de laatste 5 min te zien ik begrijp er echt helemaal niets van :rolling_eyes:


als ik naar mijn opname ga krijg ik van het vorige programma ook altijd de laatste 5 min te zien ik begrijp er echt helemaal niets van

Dat is normaal. De opname begint al gemaakt te worden 5 minuten voor de aanvangstijd i.d. gids.

In het oude systeem spoelde ik die eerste 5 minuten van een opname door.Maar bij weergave hoort de opname nu automatisch al de eerste 5 minuten over te slaan. (die je dan wel indien nodig weer terug kunt terugspoelen)

ik heb een Sony tv

Welk merk tv je hebt doet er bij KPN niet toe. Het is alleen een beeldscherm met luidsprekers, meer niet. De ontvangst en opnamen lopen via de losse ontvanger die je met de witte kpn afstandsbediening gebruikt.


ik ga nog maar een keer naar de KPN winkel gelukkig op loopafstand :wink: bedankt allen


Wel eerst een afpraak maken (om 4 uur later erin te mogen). kpn.com/winkel En in de winkel kunnen ze er echt niets mee. Er is ook niks mis.

Maar als ik je verhaal zo lees werkt het zoals het moet en hoort te werken.

Dit is precies zoals het wordt opgenomen:

als ik naar mijn opname ga krijg ik van het vorige programma ook altijd de laatste 5 min te zien ik begrijp er echt helemaal niets van

Het systeem begint met het maken van de opname 5 minuten vóór de aanvangstijd in de epg.


allemaal leuk en aardig maar als ik naar een serie kijk en net de clou moet missen is dat heel irritant 

ik kijk b v b naar op zoek naar Maria dan zie ik net niet wie er blijven en wie er doorgaan dat is toch heel vervelend ? :fearful:


Je bedoelt dat ondanks de opnamemarge van 20 minuten het eind van dat korte uitzendinkje (de uitslag) er niet op staat? Het is een populair programma. Dan hadden we écht al veel meer klachten gehad.

Maar “Op zoek naar Maria” bestaat uit TWEE uitzendingen op een avond. Programmeer je die wel beide?!