Skip to main content

De aangegeven tijd op mijn tv van itv app klopt niet. Hij loopt een half uur achter waardoor de programmering ook niet meer klopt. Heb de volgende dingen al gedaan:

*tijd van tv gecheckt, die klopt

*TV aan en uit gedaan

*app uitgelogd en opnieuw ingelogd

*app helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Geen van de bovenstaande acties heeft geholpen.

 

Welkom op ons Forum@Frankah :smile:. Bedankt voor je topic. Ik heb je bericht twee keer gelezen en heb de app een paar keer in handen gehad en betwijfel of ik begrijp wat je bedoeld. Het enige wat ik kan bedenken is dat de tijd in de gids een half uur achter loopt, waardoor je niet het actuele programma aanbod in beeld ziet, klopt dit? Ik neem aan dat je wel het programma ziet dat gepland staat op het huidige tijdstip. 

Goed dat je de app opnieuw geïnstalleerd hebt, dat zou ook mijn eerste advies zijn. 


Ik heb een vergelijkbaar probleem: de iTV app op de Samsung TV heeft prima gewerkt maar sinds in elk geval gisteren klopt de tijd die de iTV app aangeeft niet met de echte tijd: de tijd loopt ongeveer 14 uur achter. Hierdoor kan ik de programma's van dit moment niet meer starten. De tijd van de Samsung TV zelf klopt wel.

Ik gebruik de iTV app omdat het beeld bij gebruik van de settopbox achter loopt bij het geluid van de soundbar terwijl het geluid prachtig synchroon loopt (liep) bij gebruik van de iTV app.

 


Hoi @Bielf11! Welkom in dit topic. Goed dat je je meldt. Wij herkennen dit probleem niet direct. We hebben zelf getest en bij het aanpassen van de tijd van de tv zelf. Blijft de app de juiste (NL) tijd doorgeven. Ik wil dit graag laten onderzoeken door onze ontwikkelaars. Kun je mij voorzien van wat aanvullende gegevens? 

Modelnummer (Samsung tv):
Appversie*:
IPv4 adres**: 

*appversie is rechts onderin te vinden op de instellingen pagina
** IPv4 adres kun je achterhalen via watzijnmijnips.nl 

Hoor graag van je! :smile:

 


Hier loopt de tijd van de ITV app gelijk op de Samsung. App versie 2.8.64.

Sluit je de app wel steeds af en niet plompverloren de tv uitzetten?!

Ik gebruik de iTV app omdat het beeld bij gebruik van de settopbox achter loopt bij het geluid van de soundbar terwijl het geluid prachtig synchroon loopt (liep) bij gebruik van de iTV app.

@Bielf11 . Wat een raar probleem.

Hoe is de soundbar aangesloten? Staat de uitgang (HDMI neem ik aan) van de ontvanger op stereo of Dolby? Indien de soundbar direct optisch aangesloten is op de ontvanger: staat optical out vd ontvanger op stereo of Dolby. En indien Dolby heb je wel (voldoende) vertraging ingesteld om beeld/geluid synchroon te maken? Hier is dat 200 ms.


Vandaag staat de tijd in de app weer goed. Vreemd. Ik heb gisteren ook de app afgesloten en opnieuw opgestart en dat maakte toen geen verschil.

Maar moet bekennen dat ik meestal de tv uitzet zonder de app af te sluiten. Wist niet dat dat verschil uitmaakt.

Vwb het soundbar lag issue: bar is dmv HDMI verbonden op ARC poort op de bar en op die van de One Connect box. Lag treedt niet op bij iTV app maar wel bij gebruik settopbox die ook via HDMI op One Connect box is aangesloten. Internet komt via Ethernet op One Connect box.


Lag treedt niet op bij iTV app maar wel bij gebruik settopbox die ook via HDMI op One Connect box is aangesloten.

Stel dan eens geluidsvertraging in op 200 ms onder de Geluidsinstelling voor HDMI van de tv-ontvanger.


Nou top dat het is opgelost @Bielf11. Houd het even in de gaten. Mocht het weer voorkomen, dan ontvang ik graag de gegevens en laat ik het uitzoeken.  


Goedenavond, ik had dit probleem 2 maanden geleden ook en toen was het na 2 dagen ineens weer juist.

nu heb ik het weer? 5 uur loopt het achter.

 

tv Samsung 

versie 2.960

ip adres ***

 

Admin: ip adres verborgen i.v.m. privacy

 


Ik heb gemerkt dat het probleem verdwijnt na afsluiten en weer opstarten van de app. Dat werkt ook als er ineens het kinderslot staat en dan de code niet werkt.