Reeds enige tijd kloppen in de KPN TV gids de aanvangstijden van de programma's niet. Kan hier iets aan worden gedaan?
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
Reeds enige tijd kloppen in de KPN TV gids de aanvangstijden van de programma's niet. Kan hier iets aan worden gedaan?
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
Beste antwoord door BTPGNL
Hallo Chris!
De oorzaak lag klaarblijkelijk in de Regio die Windows 10 steeds ophaalt bij het opstarten van Windows. Ofschoon de systeemklok datum en tijd correct weergeeft en locatie/regio correct stonden (Amsterdam etc..) bleef het probleem.
Zonder enige onderbouwing besloot ik bij “Datum en Tijd” kortstondig op een regio anders dan Amsterdam etc. te zetten. Ik koos voor een regio met een tijd UTC+2.
Daarna Windows herstart en de Regio weer op Amsterdam etc. ingesteld.
Ét voilà. de KPN gids die klaarblijkelijk de Window 10 tijd gebruikt, staat weer goed.
Blijft uiteraard de vraag waarom Windows 10 spontaan op de achtergrond een verkeerde Regio Tijd bleef gebruiken. Die vraag kan ik niet beantwoorden.
Voor de volledigheid: alle andere datum/tijd instellingen stonden bij controle goed: o.a. zomer/wintertijd automatisch en tijdsynchronisatie met de Windows Time Server.
MvrGr
Bill
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.