Skip to main content

Reeds enige tijd kloppen in de KPN TV gids de aanvangstijden van de programma's niet. Kan hier iets aan worden gedaan?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @BTPGNL,
Kun je aangeven wat er niet klopt? De gids wordt aangeleverd door een externe partij en dan kan dit doorgegeven worden. Let wel op : Programma's die last minute gepland worden (zoals een extra journaal) kunnen nooit op tijd in de gids verschijnen. Omdat dit systeem niet real time wordt aangeleverd.


Hallo @BTPGNL,
Let wel op : Programma's die last minute gepland worden (zoals een extra journaal) kunnen nooit op tijd in de gids verschijnen. Omdat dit systeem niet real time wordt aangeleverd.

We zijn zover met de techniek, kunnen ze dat niet zo maken als er een extra nieuws komt het kunnen wijzigen, en het daarna naar de providers sturen, i.p.v. alleen ‘s nachts. :wink:


Dank voor de reactie.
Zojuist (29.04.2020  07.50 uur) bij KPN iTV ingelogd en de TV gids bekeken.
Heel vreemd: na weken onzinnige programma tijden, blijkt zojuist alles weer correct…. vreemd, heel vreemd.
Zou een verantwoordelijk persoon misschien mijn bericht/vraag hebben gelezen?
In elk geval lijkt e.e.a. weer correct. En dat is belangrijk.
M.vr.Gr.
 


Blijkt toch niet opgelost.

Zie onderstaande clip gemaakt om 18.30 en in de KPN TV gids gekozen voor NU.

Het resultaat

De systeemtijd was 18.32 uur. De opgave van  “Live” programma's is fout!  

 


Hallo @BTPGNL 
Bij mij zie ik echt geen enkele fout. Zie hieronder :

 


Hallo Chris!
De oorzaak lag klaarblijkelijk in de Regio die Windows 10 steeds ophaalt bij het opstarten van Windows. Ofschoon de systeemklok datum en tijd correct weergeeft en locatie/regio correct stonden (Amsterdam etc..) bleef het probleem.

Zonder enige onderbouwing besloot ik bij “Datum en Tijd” kortstondig op een regio anders dan Amsterdam etc. te zetten. Ik koos voor een regio met een tijd UTC+2.
Daarna Windows herstart en de Regio weer op Amsterdam etc. ingesteld. 
Ét voilà. de KPN gids die klaarblijkelijk de Window 10 tijd gebruikt, staat weer goed.

Blijft uiteraard de vraag waarom Windows 10 spontaan op de achtergrond een verkeerde Regio Tijd bleef gebruiken. Die vraag kan ik niet beantwoorden.
Voor de volledigheid: alle andere datum/tijd instellingen stonden bij controle goed: o.a. zomer/wintertijd automatisch en tijdsynchronisatie met de Windows Time Server.
MvrGr

Bill


Hallo @BTPGNL,
Er zijn wat issues geweest in versie 1909 met de datum en tijd. Ik heb op de start van de zomertijd alle computers moeten instellen op de nieuwe tijd. Iets wat normaal gezien automatisch gebeurd. Het kan zijn dat je zomertijd hebt aangevinkt en dan gaat windows 10 verder op +2 inderdaad.


Reageer