Skip to main content

Het komt nu steeds vaker voor dat tijdens het zappen de kpn+ decoder vanuit het niets steeds opnieuw opstart..

Dit gebeurd minstes 5 x keer per week. Tijdstip maakt niet uit, het maakt ook niet naar welke zender je zappt

Ik heb OS versie 11, fimware 0.28.0, launcher 1.155.3

 

Boven hebben we nog de oude decoder en daar helemaal geen last

 

Ik herken dit probleem zo niet, @Raf82. Hoe heb je de KPN TV+ Box aangesloten op het internet? Heb je de KPN TV+ Box ook al eens een reset gegeven? Hiermee wordt deze teruggezet naar de fabrieksinstellingen en wordt de firmware er opnieuw opgezet. Dit wil de meeste problemen verhelpen.


Ik herken dit probleem zo niet, @Raf82. Hoe heb je de KPN TV+ Box aangesloten op het internet? Heb je de KPN TV+ Box ook al eens een reset gegeven? Hiermee wordt deze teruggezet naar de fabrieksinstellingen en wordt de firmware er opnieuw opgezet. Dit wil de meeste problemen verhelpen.

Ik heb het aangesloten via kabel op internet, reset bedoel je via instellingen en dan herstarten? Zo ja dan heb ik dit regelmatig al gedaan.


@Raf82 Vele verwisselen het opnieuw starten van KPN+Box met KPN TV+Launcher. Bij starten van KPN+Box ziet je het lopende Android-logo en later het KPN-logo. Bij starten van KPN TV+Launcher ziet je alleen het KPN-logo.

De KPN TV+Launcher startet opnieuw als hij geen verbinding kan krijgen met TV platform. Dus het is een aanwijzing dat je probleem heb met de internet verbinding.


@Raf82 Vele verwisselen het opnieuw starten van KPN+Box met KPN TV+Launcher. Bij starten van KPN+Box ziet je het lopende Android-logo en later het KPN-logo. Bij starten van KPN TV+Launcher ziet je alleen het KPN-logo.

De KPN TV+Launcher startet opnieuw als hij geen verbinding kan krijgen met TV platform. Dus het is een aanwijzing dat je probleem heb met de internet verbinding.

Oke duidelijk, maar waarom hebben we daar boven dan geen last van. Die is ook aangesloten via kabel. Internet is ook van KPN.  De glasvezel aansluiting en experiabox staan in dezelfde ruimte als de tv


Oke duidelijk, maar waarom hebben we daar boven dan geen last van. Die is ook aangesloten via kabel. Internet is ook van KPN.  De glasvezel aansluiting en experiabox staan in dezelfde ruimte als de tv

Dan is het probleem te zoeken binnen jou netwerk. Hoe zijn de apparaten (tv,tv+ontvanger) aangesloten? Staat een switcht daartussen? 


Oke duidelijk, maar waarom hebben we daar boven dan geen last van. Die is ook aangesloten via kabel. Internet is ook van KPN.  De glasvezel aansluiting en experiabox staan in dezelfde ruimte als de tv

Dan is het probleem te zoeken binnen jou netwerk. Hoe zijn de apparaten (tv,tv+ontvanger) aangesloten? Staat een switcht daartussen? 

Tv+ ontvanger via internetkabel rechtstreeks naar experiabox. Tv+box met HDMI naar de tv.

Tv zelf is via wifi verbonden


@Raf82 Ga naar Instelling → Apparaat → Apps → KPN TV+ → Gache wissen en Standaardwaarden wissen en start de ontvanger opnieuw (lang gedrukt houden op KPN-toetst). Hierna moet je een paar instelling opnieuw instellen (Menu, Video, Audio, Favorieten)


@Raf82 Ga naar Instelling → Apparaat → Apps → KPN TV+ → Gache wissen en Standaardwaarden wissen en start de ontvanger opnieuw (lang gedrukt houden op KPN-toetst). Hierna moet je een paar instelling opnieuw instellen (Menu, Video, Audio, Favorieten)

Top dat ga ik vanavond of van het weekend even proberen. Nu eerst even 5 kilo patat bakken voor.het kinderfeestje🤣


Heb je het kinderfeestje overleefd, @Raf82😜

@TDN heeft je een paar goede suggesties gegeven. Ben je er hiermee uitgekomen? Heb je toevallig een andere internetkabel die je kan proberen? Mogelijk geeft de kabel die je nu gebruikt problemen.

Als laatste: herstarten is niet hetzelfde als een reset geven. Als je op de link klinkt uit mijn eerste bericht, dan kom je uit bij de instructies voor een reset. Maar probeer gerust eerst de tips van @TDN!


Heb je het kinderfeestje overleefd, @Raf82😜

@TDN heeft je een paar goede suggesties gegeven. Ben je er hiermee uitgekomen? Heb je toevallig een andere internetkabel die je kan proberen? Mogelijk geeft de kabel die je nu gebruikt problemen.

Als laatste: herstarten is niet hetzelfde als een reset geven. Als je op de link klinkt uit mijn eerste bericht, dan kom je uit bij de instructies voor een reset. Maar probeer gerust eerst de tips van @TDN!

Zo jazeker overleefd 6 jongens van groep 2 🤣

Ik heb vandaag pas het bovenstaande gedaan TDN  ga het nu monitoren👍🏽


Poeh, 6 jongens uit groep 2 is wel pittig! Fijn dat je het kinderfeestje goed doorgekomen bent, @Raf82!

Super, we horen het wel als je onze hulp nog nodig hebt.


Reageer