Skip to main content

Ik was zo blij dat het nieuwe kastje er was. Lekker alle streamingsdiensten bij de hand etc. Maar de blijdschap is overgegaan naar grote ergernis.

Als ik een programma vanaf het begin wil kijken, springt na een tijdje de box weer over naar live kijken en is de enige mogelijkheid om het programma weer opnieuw te starten. Doorspoelen kan niet. En dan.... halverwege loopt beeld en geluid niet meer synchroon! Vreselijk! Ik ga het oude kastje weer aansluiten! Dit is niet te doen!  

@Ncvdh Welkom op het forum. 

Wat balen dat tv kijken je nieuwe ontvanger nog tegenvalt. 

Hoe heb je de tv ontvanger aangesloten? Is dit direct met een kabel op je modem? Of zit hier bijvoorbeeld nog een switch of draadloze verbinding set tussen? 

En heb je ook op andere momenten last van het feit dat geluid en beeld niet synchroon lopen?  


Hallo Rutger, Dank voor je reactie. 

Ik hen met een collega van de td gesproken en het lijkt opgelost. 

Ik heb het kastje direct op het modem aangesloten. Het kastje zit niet direct aan de tv maar aan de versterker. En die weer aan de tv. 

Ik heb bij instellingen de CEC  uitgezet, en de synchronisatie van beeld en geluid op 300.

Het lijk nu te werken. Morgen haal ik  nog een nieuw modem op. 

Er zijn nog wel meer kleine obstakels, zoals dat er altijd een zwart vlak in het scherm zit als je de tv aanzet. Maar die dingen zullen verdwijnen bij de updates.

 

Ik kreeg al wel het verzoek om de oude box teug te sturen. Dit ga ik nog niet doen? Want als het probleem er toch weer insluipt, zet ik de oude box weer neer.Â