Skip to main content

Ik heb net één dag KPN en ben overgestapt van Ziggo naar hier.

Toch had de Mediabox Next (ook Arris) wel een handigheidje, je kom in de remote control zeggen ‘ 8 minuten verder’ en dan was je door de reclame-blokken heen.

Zou het een idee zijn dat wanneer je een opname bekijkt om de tijdspanne van de blauwe knop (vooruit spoelen) in te kunnen stellen? Nu staat het op 5 minuten en dit is volgens mij niet te veranderen. Wellicht een optie in een aankomende update? Hoeft niet meteen hoor… :sweat_smile:


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Welkom bij kpn :wink: én op het forum.:bouquet:

Je kan niks zeggen inderdaad maar wel 8 minuten verder. 

Tijdens opname kijken typ je 8 0 0 en dan op :fast_forward: en je komt 8 minuten verder. :grin::wink:


Nee geen microfoon in de remote control. Maar wat goed van je om dit te melden.Mijn'probleem’ is hier meteen mee opgelost. Top!


@Shyrin_  Ik sluit me graag aan bij de wens van @ronvmeijer Het was ook een mijn wensen die ik heb ingediend in het topic over het nieuwe menu. Er werd toen gezegd dat dit niet veranderd ging worden.

Ik zou het erg fijn vinden als ik de tijd van de blauwe knop zelf zou kunnen instellen. Persoonlijk zou ik dan kiezen voor óf 8 minuten óf voor 4 minuten. 

De manier van @PeterG gebruikte ik in het verleden altijd, maar sinds de blauwe knop er is gebruik ik die mogelijkheid zelden meer. Waarom niet? Omdat het meer klikken zijn.

De blauwe knop vind ik in principe bijzonder handig. Minder handig vind ik de keuze van 5 minuten.


Uiteraard blijft het een wens...met 800 ⏩ gaat het ook, maar wjj zijn gemakzuchtig 😊. Dus als deze functie (het variabel maken van de tijdspanne) ingebouwd zou kunnen worden (en dat kan) hou ik me aanbevolen. 


Alsof je met een reclameblok niet even de tijd hebt om 800 :fast_forward: in de drukken. :grin::stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar eens dat die blauwe knop zo geen enkel nut heeft. 5 minuten is net niks. Instelbaar is een hele goede! Nooit bij stilgestaan...


:grinning: Jawel hoor. Maar om dichtbij te kijken (op de remote control) heb ik een bril nodig. Om op afstand TV te kijken niet, ik moet helaas af en toe nog even spieken welke knop waa zit (2e dag in gebruik) ik was zo gewent aan de vorige...maar het is geen enkel probleem hoor. Het werkt voortreffelijk. 👍🏼


Alsof je met een reclameblok niet even de tijd hebt om 800 :fast_forward: in de drukken. :grin::stuck_out_tongue_winking_eye:

---

Dat zijn 4 klikken! :grinning:

Ik wil gewoon zo snel mogelijk van zo'n reclameblok af zijn. En als dat met 3 klikken minder kan, heel graag. :grinning:


:grinning: Jawel hoor. Maar om dichtbij te kijken (op de remote control) heb ik een bril nodig. Om op afstand TV te kijken niet, ik moet helaas af en toe nog even spieken welke knop waa zit (2e dag in gebruik) ik was zo gewent aan de vorige...maar het is geen enkel probleem hoor. Het werkt voortreffelijk. 👍🏼

Dat is het precies. Die blauwe knop weet ik blindelings te vinden. Voor die andere manier moet ik altijd goed op de AB kijken. En dan moet ik dat ook nog met 2 handen doen, want anders ben ik te laat met drukken op »


Maar om dichtbij te kijken (op de remote control) heb ik een bril nodig.

Dito hier. Maar inmiddels, heb déze ab nu enkele weken, gaat het ook zonder bril.

want anders ben ik te laat met drukken op »

Dan ben je een beetje langzaam. Na 8 0 0  heb je nog 5 seconden om op :fast_forward: te drukken.


Het gemak dient de mens toch? Nee, het is helemaal geen klacht hoor...ik ben er hartstikke blij mee. :wink: Alleen als het iets simpeler kan hou ik me aanbevolen. Ik zit nu in Ultra HD naar Twente - Ajax te kijken. Ben niet zo'n enorme voetbalfan maar vind dit wel relaxed hoor. ☕️


Ik zit nu in Ultra HD naar Twente - Ajax te kijken. Ben niet zo'n enorme voetbalfan maar vind dit wel relaxed hoor. ☕️

Ha ha, leuk! Ik kijk nog via het ESPN kanaal (pakket 221) in 'gewoon’ HD dus. Heb nog geen behoefte/zin/moed om alleen voor ESPN Ultra HD over te gaan naar Hussel met 4k pakket (en m'n huidige pakketten). Want dan kom ik ook al zowat (weer) 10 € per maand duurder uit ook.

Het gemak dient de mens toch?

Zou programmeerbare '’blauwe knop'’ inderdaad super handig vinden!


---

want anders ben ik te laat met drukken op »

Dan ben je een beetje langzaam. Na 8 0 0  heb je nog 5 seconden om op :fast_forward: te drukken.

@PeterG   Bij mij is dat 2 secs. Want dat is de door mij ingestelde zichtbaarheid van de onderste balk.

Het ligt dus niet aan mijn fysieke snelheid :grinning:


@Katana321 , ik heb die balk op 3 seconden staan. Toch kan ik de 8 minuten nog activeren als de balk “al” weg is.

Even geprobeerd met 2 sec en met 10 sec. infobalk. Maar kan dan nog steeds met 5 sec de 8 minuten (of andere ingetypte tijd) activeren. Met 6 sec. lukt het niet meer.

Ergo: na intypen van de gewenste periode heb je 5 sec. ongeacht de ingestelde tijd van die infobalk! :grinning::wink:


@PeterG  Goh, dit was mij al die tijd nog nooit opgevallen. En nu, na wat testen, zie ik het ook. :nerd:

Weer wat geleerd :thumbsup:  


Lekker leerzaam onderwerp. 😂 Buiten is het toch slecht dan kunnen we beter ons hier vermaken. ⛈️🌧️


Zo leuk om dit te lezen; jullie zijn er mooi uitgekomen, saampjes en met tips! :heavy_check_mark::smile:

Nog even hier een reactie op: 

@Shyrin_  Ik sluit me graag aan bij de wens van @ronvmeijer Het was ook een mijn wensen die ik heb ingediend in het topic over het nieuwe menu. Er werd toen gezegd dat dit niet veranderd ging worden.

Ik zou het erg fijn vinden als ik de tijd van de blauwe knop zelf zou kunnen instellen. Persoonlijk zou ik dan kiezen voor óf 8 minuten óf voor 4 minuten. 

De manier van @PeterG gebruikte ik in het verleden altijd, maar sinds de blauwe knop er is gebruik ik die mogelijkheid zelden meer. Waarom niet? Omdat het meer klikken zijn.

De blauwe knop vind ik in principe bijzonder handig. Minder handig vind ik de keuze van 5 minuten.

Ik kreeg het ook zo teruggekoppeld, no can't do, helaas.
Er is gekozen voor een standaard aantal minuten (dit omdat de lengte van reclames op verschillende zenders en verschillende lengtes heeft) en je kunt met het pijltje-rechts-knop telkens 30 seconden vooruitspringen. Extra handelingen/ klikken, maar altijd nog beter dan al die reclameblokken helemaal moeten uitzitten, toch? :wink:


Waar een wil is, is een weg. Het kan echt wel middels het menu variabel gemaakt worden waarbij de gebruiker dit kan instellen. Nergens zijn de reklameblokken 5 minuten. Voorheen had ik een Humax 5050c en die kon het al. Maar het is geen drama nu ik weet hoe het nu wel met de toetsencombinatie op te lossen is. Toch blijft het een open vraag die wellicht een keer gehonoreerd zal of kan worden. Het is ook geen hals zaak maar gewoon een wens voor in de toekomst. 😊


Het zal technisch ongetwijfeld kunnen, maar het staat nu niet op de lijst! Ik heb het iig doorgegeven als verbeteridee! 

Toch blijft het een open vraag die wellicht een keer gehonoreerd zal of kan worden. Het is ook geen hals zaak maar gewoon een wens voor in de toekomst. 😊

Let's hope so! :fingers_crossed_tone4::wink:


Zo is het ook bedoeld, niks meer en niks minder. 

Ik heb nog geen week een abonnement bij KPN, wat me overigens heel erg goed bevalt. 👍🏼


Dat is het allerbelangrijkste! Fijn om te lezen en leuk dat je dat met ons deelt!