Skip to main content

als ik via de laptop naar de TV gids ga kan ik niet verder zoeken dan hetgeen op het beeldscherm verschijnt.

dus bijvoorbeeld: het is 20.00 uur 's avonds en ik wil een programma van in de middag terugkijken kan ik daar niet naar toe bladeren

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Dat kan met het scrollwieltje van je muis. Cursor in gewenste kolom zetten en wieltje draaien.

Met het toetsenbord is het lastiger.

Naast elke kolom zijn de pijltjes van een srollbar te zien (ik kijk in Firefox). Daar kun je de cursor opzetten en de linkerknop v.h. touchpad indrukken.


de pijltjes van de scrollbar zijn niet zichtbaar. voorheen altijd wel, maar nu niet meer


De weergave per browser kan wat verschillen. Hier gebruik ik Firefox. En een muis.

In Google Chrome zie ik ze ook niet. Scrollen in de gids lukt me daar alleen met het scrollwieltje v.d. muis. Ook in Edge is het lastig zonder muis.

Firefox is de enige browser waar het ook goed te doen is zonder muis. Vanwege de srollpijltjes die daarin zichtbaar zijn.

Zonder muis: zet de cursor in gewenste kolom. Houdt de linker padknop ingedruk en verschuif de cursor net boven of eronder. Het aparte is dat je dan ook de tekst "selecteert".  Hoe verder je boven of onder de kolom komt hoe sneller de kolom verschuift. Maar een muis met scrollwiel is makkelijker. Die heb je al voor € 5 .

Vraag dus aan de moderator die hier nog komt:

Hoe scroll je zonder muis in 's hemelsnaam in de gids https://tv.kpn.com/tv-gids bij gebruik van Google Chrome én Edge???? En zonder de tekst te selecteren. Volgens mij hebben de bouwers niet gedacht aan muisloos gebruik v.d. laptop...


Reageer