Skip to main content

Ik kreeg een mail van KPN dat ik toestemming zou hebben gegeven mijn persoonlijke te gebruiken. Via de KPN tv app. Maar ik ben mij niet bewust van deze toestemming gegeven te hebben en wil deze ook NIET geven.

De bevestiging dat ik deze toestemming (indien per ongeluk al gegeven) onmiddellijk intrek!!

Ik wil dus niet dat KPN mijn gegevens gaat gebruiken.

Hij doet het wel maar bij het opnieuw installeren van de tv app en daarna inloggen kreeg daarna gelijk de mail

 


Maar, die instelling kun je toch gewoon in de tv-app wijzigen? Ik heb 'm daar al lang geleden uitgezet.


Jij bent niet alleen : 

Bovendien staan er ineens acht streamingsdiensten aan in die KPN TV+-app.

Dat heb ik hier gemeld:

 

Kortom : Er gebeuren rare dingen met de nieuwe KPN TV+-app. 


Nee het lukt niet om te wijzigen want moet een pincode invoeren maar die heb ik helemaal niet 


Nee het lukt niet om te wijzigen want moet een pincode invoeren maar die heb ik helemaal niet 

Die heeft iedereen die TV van KPN gebruikt. U weet hem alleen niet.

https://www.kpn.com/service/televisie/pincode-itv/servicetool-pincode.htm


Het is gelukt hartelijk dank voor de hulp!

met vriendelijke groet,

Sharissa Maes


Het is ook belachelijk dat een gebruiker van de TV+ app die toestemming kan geven in een profiel van een andere gebruiker. Zolang profielen niet persoonlijk zijn (met een eigen inlog of anders minimaal met een eigen pincode) zijn ze mijns inziens volstrekt nutteloos en kunnen ze leiden tot dit soort onwenselijke situaties.


Ik begrijp uit het topic dat het je gelukt is om deze instellingen weer aan te passen, Sharissa. 

 

Stukje aanvullende info, ook nuttig voor meelezers.

Het wijzigen van deze toestemming doe je door, in de app, te gaan naar je Profiel (icoon rechtsonder in de balk). Kies dan voor Privacy en personalisatie (onderaan). Vervolgens kun je drie items (persoonlijke kijktips, zichtbaarheid en analyse) een voor aan aanklikken en instellen naar keuze. 

Het is in de nieuwe TV+ app zo dat je daar meerdere profielen kunt aanmaken binnen je tv account. Je kunt, per profiel deze instellingen aanpassen. Die instellingen worden ook per profiel opgeslagen. Alleen, de mail die je daar vervolgens over krijgt doet het klinken alsof je het voor het hele tv abonnement hebt aangepast. Is dus niet zo.

We hebben dit signaal doorgegeven. Dus hopelijk gaan ze die mail nog een keer aanpassen.

 

Bovendien staan er ineens acht streamingsdiensten aan in die KPN TV+-app.

Ik zie dat jij, Noordzee, in het andere topic al reactie hebt gekregen.

In het algemeen hierover, ook voor meelezers: als je de app voor het eerst gebruikt, of je hebt hem ooit verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dan staan alle streamingdiensten ‘aan’ . Aan, in dit geval, betekent dat ze zichtbaar zijn op het hoofdscherm. Het betekent niet dat je een abonnement erop hebt, je kunt alleen zien wat voor films en series er in via die dienst beschikbaar zijn. Je kunt, op dezelfde plek als de privacy instellingen, aangeven welke streamingdiensten je wel of niet in de app wilt zien. Zo kun je diensten waar je geen abonnement op hebt uitzetten.


Reageer