Skip to main content

Hey @Bram_ ik zou me graag willen mengen in deze discussie en ben benieuwd of hier al een oplossing voor gevonden is? Aangezien ik hetzelfde probleem als @grotesmurf14  ervaar.

Ik ben na een aantal jaar van mijn vorige provider (zonder problemen) overgestapt naar KPN vanwege een mooie deal en de aanleg van glasvezel bij ons thuis. Als ik naar een andere zender switch komt er eerst kort zwart beeld, vervolgens na een seconde of 3 beeld en 1 á 2 seconde later pas geluid. Hoor graag of er al een oplossing voor dit probleem is.

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

3 seconde is mogelijk.

Ligt ook aan je snelheid etc.

Alles gaat via een server.

Kan ook aan bijvoorbeeld een DVS of zo liggen.

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN modem router)?

Wat is jouw internet snelheid? 


Ik heb de Arris vip2952. Hier duurt het verkrijgen van een andere zender ca 1⅕ seconde. Dan is ie er met beeld en geluid.

Ik ben benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Joop2011.


P.S.

Ik was 2 weken geleden in een park van Roompot met vakantie.

Daar hadden ze Ziggo (zonder kastje) dus via de tv.

Ik moet zeggen dat deze trager zapte dan mijn KPN tv decoder Arris VIP 2952.


Beste @joop2011 ,

 

Jouw vragen zullen vast gaan over de problemen bij @kenneth043 maar bij mij is alles bekabeld, rechtstreeks van Experiabox (de nieuwste) naar het kastje (ook de nieuwste, die 4K versie), glasvezel ook nog en zelfs Wifi met kleine 600 mpbs. En toch een vertraging bij alles, secondenlang geen beeld én geen geluid bij wisselen van kanaal. Dit ook allemaal gemeld aan @Bram_ , die heeft best wat ondernomen maar inmiddels al 7 maanden niets van gehoord.


Heb jij nog de experia v9, @grotesmurf14 ?

Bij mij zit de ontvanger op poort 3 van de v10.

Toen ik 11 jaar geleden begon met kpn tv kon het alleen op 3. Dat heb ik maar zo aangehouden. 


Beste @joop2011 ,

Jouw vragen 

Sorry @grotesmurf14 , maar ik ben niet de vragensteller.

@kenneth043 heeft vragen en daar wil o.a. ik graag mee helpen.

Maar omdat ik net zoals jij klant bent bij KPN kan ik niet zien wat hij heeft, vandaar mijn vragen. 😉

 

600/600 glasvezel abonnement ken ik niet.

Wel 50/50, 100/100, 200/200, 500/500 en 1000/1000 (500/500 staat er niet meer tussen zag ik)

Kan je een speedtest doen, zie hier. 

En wat @PeterG vraagt. 😉


Het is een 1000/1000 abonnement maar feitelijk (dus via Speedtest) 600 mbps wifi.

Experiabox V12.

Speedtest bekabeld: https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/30fd07b0-5535-11ed-987f-79fd9262ccc4

 

Bedankt voor de hulp!


@joop2011 

ik zal straks even precies kijken als ik thuis ben. Het is in ieder geval een arris 4k ontvanger. Direct verbonden met een internet kabel. Heb een 1000/1000 abonnement en gister tijdens speedtest zat ik rond de 700


Hoi @kenneth043.

Het klopt dat het beeld even stilstaat na het zappen. Dit is normaal. 

De VIP5202 laat eerst zo'n 1,5 seconden een zwart beeld zien. Daarna komt er eerst alleen een stilstaand beeld zonder geluid. Het geluid wordt toegevoegd zodra geluid en beeld synchroon lopen. In totaal kan dit zo'n 3-4 seconden duren.

We zien dat dit bij sommige klanten sneller gaat dan bij anderen. Maar het is dus wel normaal als het iets langer duurt. 


De VIP5202 laat eerst zo'n 1,5 seconden een zwart beeld zien. Daarna komt er eerst alleen een stilstaand beeld zonder geluid. Het geluid wordt toegevoegd zodra geluid en beeld synchroon lopen. In totaal kan dit zo'n 3-4 seconden duren.

@Denise_ . Heel apart. En veel te lang voor moderne apparaten. Dan is die 5202 echt véél trager met zender wisselen dan mijn (oude) Arris vip2952 ! Die doet dat dus in een pietsie meer dan 1 seconde, maar zeker geen 2 seconden.

De techneuten moeten m.i. maar eens kijken waarom die 5202 zo traag is. Met nota bene een snellere processor.


Bedankt voor je reactie @Denise_ maar ik vind het anno 2022 wel erg bijzonder dat een zender laden enkele secondes in beslag neemt. Soms loopt het gewoon op naar een seconde op 5… hier kunnen jullie niks aan doen? 


Dit is ‘as designed’, dus kunnen we ook niets aan doen, nee.


ik vanmorgen ook een nieuwe decoder en tjee inderdaad 2 seconden zwart en dan nog eens 2 seconden geen geluid……………………. mijn oude bakkie was sneller dus waarom heb ik in hemelsnaam een uprade met een slecht werkend apparaat gekregen??