Skip to main content

Wij krijgen binnenkort een nieuw glasvezel pakket omdat wij overstappen van Ziggo naar KPN. Bij Ziggo is het internet en TV signaal “gescheiden” DMV utp en coax. Straks is dat niet meer zo, maar is onze huidige switch waarmee we het hele huis van bekabeld internet voorzien er wel geschikt voor? Het is een TP Link TL-SG1016. Ik ben benieuwd.

Hallo @Guidoowtjuhh 

 

Nee, die switch is niet geschikt want hij ondersteunt geen IGMP snooping, dat heb je wel nodig als je TV-ontvangers wilt aansluiten.

Dus even zoeken naar een nieuwe switch die het wel ondersteunt.

 


Hallo @Guidoowtjuhh 

 

Nee, die switch is niet geschikt want hij ondersteunt geen IGMP snooping, dat heb je wel nodig als je TV-ontvangers wilt aansluiten.

Dus even zoeken naar een nieuwe switch die het wel ondersteunt.

 

Dankjewel! En stel dat ik die heb. Maakt het dan nog uit dat er verder op mijn kantoor nog een kleine switch zit die ik enkel voor internet doeleinden gebruik?


Hallo @Guidoowtjuhh 

 

Nee, die switch is niet geschikt want hij ondersteunt geen IGMP snooping, dat heb je wel nodig als je TV-ontvangers wilt aansluiten.

Dus even zoeken naar een nieuwe switch die het wel ondersteunt.

 

Dankjewel! En stel dat ik die heb. Maakt het dan nog uit dat er verder op mijn kantoor nog een kleine switch zit die ik enkel voor internet doeleinden gebruik?

 

Nee, dat maakt niet uit, zolang de switch(es) tussen het modem/router en de TV-ontvangers het maar ondersteunen.