Skip to main content

Hallo!

wij hebben een home cinemaset van harman kardon  AVR170. De tv zit aangesloten op de harman kardon via HDMI en het tv kastje van KPN zit ook op de harman kardon met HDMI aangesloten. 

Tv zit op HDMI ARC en tv ontvanger zit op hdmi1. 

Nu hebben wij al geruime tijd last van traag geluid. Het duurt soms 10 minuten voordat het geluid werkt. 
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

 

ik heb overigens al met iemand van KPN gesproken, nieuwe hdmi kabel ontvangen maar dit mocht niet baten. 
wij hebben overigens de 4K tv ontvanger. 
 

hopelijk kan iemand ons helpen. 

@Anndm Welkom op het forum. 

Excuses voor de late reactie! Erg irritant dat je zo lang op je geluid moet wachten! 

Zijn er nog andere apparaten gekoppeld aan de Home Cinema set? En heb je hierbij wel direct geluid als deze aan gaan? 


Hai! Dank voor je reactie!

we hebben een dvd aangesloten maar het geluid is daarvan gelijk te horen. 
 

Ik heb het idee dat als we de hele dag de harman kardon set hebben aan staan op internetradio en we in de avond tv gaan kijken dat het dan heel lang duurt voordat we geluid hebben. Hebben we geen internetradio aan gehad dan lijkt het erop dat we sneller geluid hebben. We zijn dit nog steeds aan het uitzoeken door dit te testen. 
 

maar het zou wel apart zijn als dit de reden is dat het geluid zo lang duurt. 

we testen dit aankomende week nog even door. Ik laat nog weten wat de bevindingen zijn. 
 

groet Ann


@Anndm Is het ondertussen gelukt om te testen? :)


Nou, heel lang hebben we geen internetradio aangehad en dan werkt het geluid prima. Dan is het tv ontvanger aan, harman kardon aan dan hoor ik geluid en zet dan tv aan. Gaat prima!

 

maar… vandaag hele dag internetradio via harman kardon aangehad. In de avond tv ontvanger aan harman kardon op tv gezet en helaas geen geluid. 
 

pas als je kabels er uit haalt en de harman kardon aan achterkant uit zet dan krijgen we pas weer geluid. 
 

lijkt dus in harman kardon te zitten? We gek toch? Hoop er mensen zijn die misschien de oplossing hebben!

groet Ann


@Anndm Goed om op deze manier dingen uit te sluiten! 

Het lijkt inderdaad in de Harman en Kardon te zitten. Ik durf niet direct te zeggen waar dit aan ligt. 

Wel heb ik online nog een pagina gevonden over vertraging in geluid, wellicht dat je hier nog iets aan kunt hebben! 


Zet de HDMI ARC functie uit op de tv. Die heeft zo geen functie, want er gaat geen geluid van de tv naar de versterker als de ontvanger met hdmi op de versterker zit en dan weer de tv op de versterker.

Vaak moet je de hele HDMI CEC mogelijkheid dan uitzetten.

Fabrikanten geven er allemaal een eigen naam aan.

Sony: Bravia link
Samsung: Anynet+
Philips: Easylink


Ik heb eveneens zo'n soort probleem mijn soundbar geeft lang geen geluid al ik bijvoorbeeld van tv naar Netflix schakel en omgekeerd. Ook als ik een opgenomen programma wil kijken of van zender verwissel duurt het vaak erg lang. Ook bij doorspoelen in een opgenomen programma duurt het soms minuten tot ik geluid krijg. Luister ik naar het geluid van de tv zonder de soundbar, dan geen probleem. Denk dat het echt in Harman Kardon zit. Iemand een oplossing. De update is correct. Groet Henk de Bruin 


@Probleem viaplay

Zie hier voor probleem én oplossing via Harman Kardon dealer.