Skip to main content

Ik heb sinds 3 weken 2 tv ontvangers. De een start in ongeveer 12 sec op, de andere doet er 35 tot 45 seconden over en produceert gekraak en luide geluiden. Ik heb hem al diverse malen gereset , stroom er volledig af maar het wordt niet beter.

Graag zou ik een nieuwe ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

Jos Bouwman

Ai dat schiet niet op zeg. Welk type ontvangers heb je?


De nieuwste versie, klein kastje zonder kanaalaanduiding.


Dat is bijzonder. Hoe zijn ze aangesloten op het modem? Rechtstreeks met een kabel op de experiabox of zit er iets tussen zoals een switch of een draadloos verbindingsset?


En je laat toch wel de stekker int stopcontact zitten? 12 seconden vind ik eigenlijk nog heel wat... U heeft geen ingenieus stekkerblok dat als de tv uit gaat, dat dan automatisch de andere aangesloten apparaten ook stroomloos gaan?


hallo, daar ben ik weer.

Alles is bekabeld aangesloten en er zit geen schakelaar tussen dus alles blijft onder spanning staan.

Internet e.d. werkt als een speer dus dat is ook geen probleem.


Ok. En als je beide kastjes verwisseld, verhuist dan het trage met het kastje mee? Of blijft het trage op de zelfde locatie?


Ga ik proberen, tot dan


Heb je toevallig de "deep-sleep" optie aan staan?

Zo ja, zet die dan uit want die zorgt er helaas nog voor dat het opstarten zeer traag verloopt.

Als die optie uit staat hoort de TV ontvanger binnen luttele seconden opgestart te zijn.


Hoi @villamaxima. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het zo lang duurt voordat de tv-ontvanger is opgestart. Ik zie dat Nick83 en wjb al een mogelijke oplossing hebben gegeven, waarvoor dank! Heb je de tv-ontvangers al omgewisseld en gecontroleerd of de “deep-sleep” optie aan staat? We horen graag van je!


Hoi Vikash,

Ik heb de kastjes al gewisseld, maar dat geeft geen soelaas. Waar vind ik de deepsleep instelling?

Ik heb bij de energie instellingen de optie “na 15 min naar standby op nee gezet. Die stond bij het snelle bakje op nee? Is dat de deep sleep instelling?

Het lijkt dat hij nu sneller  opstart, binnen 10 sec beeld.


Hoi Vikash,

Ik heb de kastjes al gewisseld, maar dat geeft geen soelaas.

Nee... dat was ook niet te verwachten. Maar waar het om ging: is het probleem van het traag opstarten met het kastje mee verhuist of is het op dezelfde locatie gebleven? En is dus nu het andere kastje traag?


Het lijkt dat hij nu sneller  opstart, binnen 10 sec beeld.

Wat goed dat de tv-ontvanger nu sneller opstart. Je moet inderdaad de optie ‘Vanuit stand-by automatisch overschakelen naar de Energiespaarstand na 15 minuten’ op ‘Nee’ zetten. Als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

 


Ik vind de Energiespaarstand een goede toevoeging, maar de time-out van maar 15 minuten wel erg kort. Zou erg fijn zijn als je dit zelf kunt instellen op b.v. 60 minuten. Nu moet je al vrij snel weer de wachtcyclus in als je even geen tv hebt gekeken.