Skip to main content

Als ik met de afstandsbediening naar een andere zender ga, duurt het erg lang voordat ik weer beeld heb.
Ja, tv ontvanger is bekabeld. Ja, reset en dergelijke gedaan.
En nu, …. Help.

Weet je wat voor soort STB (mediabox) je hebt, misschien een HBM2260? De premiumklanten hebben dat niet, maar met dat apparaat kan je niet alles doen. Je moet bijvoorbeeld Pip via menu instellingen uitzetten. (Premiumklanten betalen overigens net zo veel als niet premiumklanten aan KPN)


Tsja, de nieuwste. Vorige week ontvangen.


Hi @Klasinus. Het typenummer staat op een sticker onderop. Dit zou een vip5202 kunnen zijn bijvoorbeeld. Zou je ook nog aan kunnen geven welke softwareversie op de ontvanger draait? Dat laatste kan je vinden door in het menu bij ‘instellingen’ naar ‘informatie’ te gaan. Ik hoor graag van je!


Inderdaad vip5202. Softwareversie:
HTML 4.113.201
NMC 8.0.112_1
DBL 7.12.3
RBL 3.0.18
 


@Klasinus ik heb met de opgegeven data alles nagekeken en ik zie verder geen reden waarom het traag zou moeten zijn. De verbinding naar de woning is stabiel en de ontvanger is voorzien van de juiste software versie. Zou je kunnen aangeven hoe lang het duurt met het wisselen van de zender? Een ding zou ik nog graag willen testen. Het hoort niet uit te maken maar zou je eens kunnen kijken of stroombesparing aan staat? Dit kan je zien door via het menu naar instellingen te gaan en daar bij standby de energiebespaarmodus uit te zetten.


Sinds 2 dagen plotseling geen problemen meer. Eerst duurde het een paar seconden met zwart beeld voor de volgende zender verscheen. Nu werkt alles normaal.
Dank voor het meedenken.