Skip to main content

Morgen,

 

Mijn tv/televisie kijken is sinds update ongekend traag. Ik lees meerdere topics hierover. Ik maak deze topic aan om het probleem in beeld te houden. Traagheid is heel verstorend.

 

Laat even weten wat ik eraan kan doen of vanaf wanneer dit verbeterd is.

Hoi @ldh, even afwachten tot morgen, donderdag.
Er staat een update gepland die hopelijk de snelheid verbeterd. 


Dit stuurde ik zojuist op feedback chat. Misschien beter het hier te plaatsen, excuses:

 

Ik ben tevreden met het antwoord. Ik ben niet tevreden met de oplossing. Ik merk nu dat het navigeren in het menu sneller is, maar om uit het menu te komen om tv te kijken ("nu kijken") duurt nu langer. Het hele proces / bruto tijd om te navigeren en vervolgens tv te kijken duurt denk ik even lang als voor de update waar jullie naar verwezen in dit ticket.
Concluderend ben ik nog steeds ontevreden over de snelheid van het tv kijken. Dit is langzamer dan 'vroeger'; het initiële menu van paar maanden geleden.


Dat schiet inderdaad niet op. Bedankt voor dit signaal. Ik zal dit intern doorzetten.  


ik ervaar ook dat de Gids van de TV ontvanger erg traag is zo niet acceptabel, ik heb alles al geüpdatet en frisse start in het menu niks helpt het blijft traag, tussen 7 en 10 seconde na de keus van een zender wachten en dan pas TV,

het is bij ontstaan toen het tv beeld in het menu verschijnt stilstaand of bewegend dat maakt niet uit.

ik zou zeggen haal het beeld scherm er uit en alleen het keuze menu van de TV kanalen laten zien het beeld in het menu vertraagt erg. 

ik overweeg zelf als de traagheid blijft over te stappen.

met ITV op mijn PC werkt de TV gids gewoon snel en goed, ik hoop dat het snel opgelost word .


Klopt tv gids blijft traag. Zet de oude tv gids maar terug. Ik heb geen behoefte om bewegende beelden tezien in de gids. Duurt 10 seconden voordat de zender komt. Waarde loze update.


Vind ik ook Hoekstra, fijn dat er meer mensen zo over denken, echt waardeloos gewoon terug naar het oude menu of ieder geval de keus hebben daarin het beeld stil zetten maak nu niet uit het blijft traag.

ik hoop dat KPN er wat aan kan en wil doen, dank je voor je reactie ook. 


Gids en Opnames zijn zeer traag. Ik zag ergens nieuwe software genoemd maar wat ik ook doe, via het menu of via de standby knop, de software blijft onveranderd 4.110.208 terwijl dit 4.111.212 zou moeten zijn?? Ik heb een 2260 ontvanger en zie dit graag opgelost worden.


Ik tel nu 14 seconden voordat er een reactie is. Ik trek dit niet meer! De ziggo kabels in huis heb nog liggen. De keuze is nu snel gemaakt.


Hoi Moderator Vikash.

Fijn dat je er achteraangaat want het is echt niet fijn zo. en we horen hier dat het dus bij veel gebruikers een probleem is.

Zou je hier kunnen laten weten hoe de voortgang gaat bij KPN van dit probleem.

***

mijn instelling zijn allemaal gereset en alles is gedaan wat nodig is.

mijn instellingen:

htlm V4.110.208

         8.0.11.1901

         2.0.9

Serie nr:  K710005166

HMB 2260.V2 (TV kastje)

Groetjes JE


Verdere informatie zal gedeeld worden in het topic over het nieuwe tv menu


Wij werden ook helemaal dol van de traagheid van het schakelen in het menu. MAAR IK HEB ZELF EEN OPLOSSING GEVONDEN. Onze 2e kpn-ontvanger (kastje) in de slaapkamer gebruiken wij zelden. Wat hebben wij geconstateerd, niet lachen hoor, het 'kastje' in de woonkamer wordt snel MOE noemen wij dat. We ruilen om de paar weken even de kastjes om en het schakelen gaat weer perfect en snel. Het kastje in de woonkamer wordt bij ons intensief gebruikt, het is een rare oplossing maar het gaat prima zo.   Wat wij moe noemen van de kastjes (bij intensief  gebruik, overdag radio, avonds TV) heeft natuurlijk een technische oorzaakmaar daar verdiep ik mij niet in. Moet KPN doen vind ik. Probeer het maar eens mensen, bij mij werkt dit, SUCCES!

 

 


Hi Henk, dat is dolcomisch!

ik zit me de rampestamper te ergeren aan het trage menu en gids…

ik hoop dat kpn in het vervolg niet alleen test op de nieuwe 4k kastjes…

ik ga je wissel truck eens proberen...


Het is ongekend. Zo traag als het de afgelopen dagen is. Niet normaal hoe lang je moet wachten tot de gids verschijnt of verdwijnt. Herstarten /stroom eraf en erop maakt geen verschil. Waar blijft die oplossing KPN? Internet via glasvezel (200Mbit up and down) is zeer snel maar hiervoor betaal ik toch geen bijna 80 euro in de maand!!!


Henk lijkt gelijk te hebben, ik heb de kastjes ook omgeruild het geeft verbetering.

(Het geeft in ieder geval het idee dat je er iets aan gedaan hebt 😉 )


Hier ook een supertraag kastje de laatste tijd.

Niet leuk als je even snel voor de kinderen wat op wil zoeken en minstens 10 seconden moet wachten voor er iets in beeld komt, maar je het geluid ondertussen al wel hoort...


De updates voor het menu hebben nog niets uitgehaald. Menu Gids openen is nog heel traag, een aantal functies in het menu zijn ook nog net zo traag als voor de updates.

Menu voor gids of de menu knop openen of sluiten veel te traag (5 seconden of meer) daarna het laden van de gids traag. eerst was de blauwe knop voor verdere info over een programma nu is dat met de ok knop en dat vind ik persoonlijk niet zo prettig. In het menu de opnames openen is ook erg traag en het sluiten daarvan ook. Als je zender voor zender zapt gaat het sneller maar om dat telkens te moeten doen is heel irritant. er zijn meer topics over dit onderwerp maar ik vind het schandalig dat dit na zoveel maanden nog niet opgelost is. Inmiddels zijn er wat functies toegevoegd wat ook niet allemaal klopt maargoed dat is een kwestie van keuze. Verder hebben wij het plus pakket die erg tegenvalt qua aanbod. De meeste films etc. komen gewoon in korte tijd op tv of zijn al zo vaak op tv geweest dat we het plus pakket gewoon niet meer veel gebruiken. Het aanbod kan echt wel beter. De betaalde versie vind ik persoonlijk gewoon per film etc. te duur. Vroeger kostte het zoveel om een film te huren in een videotheek waar je dan ook heen moest gaan. Nu hoeft je er niet heen te gaan maar is het nog steeds zo duur. Sommige dingen zijn wat verbetert maar de meeste klachten blijven gewoon. Echt jammer aangezien jullie niet de goedkoopste zijn dus we verwachten meer kwaliteit voor de prijs. Overigens alledrie onze kastjes doen hetzelfde en het ligt ook niet aan de tv's dat heb ik ook al getest.


De nieuwe update wordt in fasen uitgerold. Die verbetert de snelheid.


Ik ben al langer dan een maand erg geduldig, maar als dit niet is opgelost tegen het eind van de maand, want dit wordt steeds weer uitgesteld, ga ik mijn geld terug vorderen en overstappen. Ben al jaren klant bij jullie maar genoeg is genoeg!