Skip to main content

Het valt mij op dat het nieuwe menu zeer traag werkt.

Het duurt vaak ruim 5 seconden voor een aangeklikte optie iets doet.

Ook het zoeken in het TV menu is zeer traag geworden.

Vaak druk ik meerdere keren op de knoppen omdat er geen reactie lijkt te komen.

Dit maakt het zoeken wel zeer vermoeiend.

Na het in en uitschakelen van het TV modem lijkt het probleem opgelost.


Hoi brnrd, het is natuurlijk zeer irritant als het menu niet vooruit is te branden! Heel goed dat je het al hebt weten te verbeteren. Mocht het probleem terugkomen, dan kan het nog helpen om de tv ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen te zetten zoals hier: Frisse Start op onze website staat uitgelegd :wink:


Goedenavond, rampzalig zo langzaam het is geworden. Ik herken het vaak meerdere keren drukken omdat je denkt dat de batterij leeg is of zo. ik heb de fabrieksinstellingen teruggezet en meerdere keren het tv modem opnieuw aangezet. Helaas hgeen verbetering .  


Ze hadden die update niet moeten doen nu heb ik trage en langzaam geworden hoe kan dat 

Heb de tv modem opnieuw aangezet en ben ik alles kwijt 


Zeker het is weer trager geworden. Gisteren duurde het geregeld 5 seconden en meer voor er een film na een menu startte. Andere handelingen duurden ook ongewoon lang.

Inderdaad lijkt het soms of de batterij leeg is, maar ik heb 2 van die bedieningen en dat gebeurt niet tegelijk. De batterijen zijn uiteraard al vernieuwd, dus ik denk dat het inderdaad in de opmaak van het menu zelf zit.

Normaal moet de inhoud van de op te nemen programma's na een re-start wel terugkeren.

Soms duurt het een tijd voor de op te nemen programmalijst terug gezet is.

Het komt ook voor dat die lijst om onbekende redenen verdwenen is om veel later toch terug te keren.


Klopt helemaal, het is totaal waardeloos. Het kan wel tot 10 seconden duren voor de zaak reageert.

Ook merk ik dat eenmaal ingestelde serie opnames niet meer actief zijn en je dus bij elke gewenste opname de zaak steeds moet controleren.

Dat probleem was al eerder gemeld en nooit opgelost.


Ongelofelijk traag hier. Alles zou binnen 250ms moeten reageren, dit had een acceptatie criterium moeten zijn tijdens het testen. Welke manager heeft dit mormel er doorheen geduwd? 

 

KPN heeft een Steve Jobs nodig.


Het is inmiddels nog veel trager geworden.


Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


De ontvanger is rechtstreeks aangesloten op de Tv. Er is niets veranderd hier.

Het probleem staat denk ik in verband met het veranderde menu.


Tsja lastig. Ik heb nergens last van om eerlijk te zijn. Welk type ontvanger heb je?


Aris Vip 2925 V2

 


Beste @brnrd, als het goed is, heeft je ontvanger inmiddels een update gehad. Hoe staat het er nu voor?


Ik zal het eens gaan testen, je hoort nog.

Bedankt


Nou dat gaat wel lekker.

Ik krijg het menu niet eens meer te zien, Server time out.
Ook de opgenomen films worden niet meer zichtbaar, time out.

Kan ook niet kijken naar eventuele films, zoals Youtube enz.

Kon nog net de opname van de serie Sandition zien.


Ik kan niets meer openen, de gids en menu werken niet meer. De tv-ontvanger al een keer opnieuw opgestart maar helpt ook niet.

 


Beste @brnrd en @Suzan1957, ik heb begrepen dat we de nieuwste software weer terug hebben moeten draaien, vanwege onvoorziene problemen. Het is dus goed mogelijk dat jullie nu weer tegen dezelfde problemen als voorheen aanliepen. We werken er hard aan om opnieuw een goede firmware uit te rollen. We houden je in het topic over het nieuwe menu op de hoogte. Excuses voor het ongemak!


Klopt, het is weer zo traag als koude stroop.


Kpn, hoe kan het nu zo zijn dat jullie na een half jaar nog steeds geen oplossing hebben voor de traagheid van dat nieuwe menu van jullie.

Misschien wordt het toch tijd dat ik verder moet kijken naar een provider die zijn zaken wel voor elkaar heeft.

Jarenlang klant bij jullie, maar dit valt echt tegen.

En dan kun je wel zeggen dat het maar om een klein issue gaat, maar als je veel tv kijkt wil je dat alles perfect en in deze tijd snel draait.

Kortom, kom op KPN, zet die ICTers van jullie een aan de gang.


Ik kan uit ervaring zeggen dat er bij andere providers ook altijd wel iets is. 

Ik kom bij Caiway vandaan en daar is het TV product helemaal drama, zeker als je, zoals ik, bij KPN vandaan komt.  Ik ben nu weer terug en het aantal mogelijkheden bij KPN, menu’s aanpassen, netflix app etc vind ik toch wel fijn om te hebben. 

Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt. Oh ja en een bluetooth ab is fantastisch :)


Hier ook alles super traag sinds het nieuwe menu :(


Het is inderdaad bedroevend slecht gesteld met de snelheid van de menuus. Ook na een frissen start. Ik lees 5 en 10 seconden maar wij komen nog veel verder dan dat.

Ik had KPN altijd hoog zitten maar dat wordt wel minder ook door dat gedoe met de Netflix app waar we steeds weer opnieuw uitgegooid werden.

Ik ben al aan het nadenken over hoe het anders moet.


Hier ook SUPER TRAAG .

6-7 seconden!

 

Werkelijk ONACCEPTABEL.

 

Dit duurt nu al sinds de "verbetering " in september. 

Wij zijn er helemaal klaar mee!!!

 

Zet aub het oude menu weer terug.

Dat werkte goed en snel.

 

Dit roept ZOVEEL ergernis op dat tv kijken ipv relaxen nu een ware verzoeking is.

 

SCHANDE !!

 

Als dit niet snel verbeterd gaan wij  na bijna 40 jaar trouwe klant zijn ,WEG !!!


en alles is algedaan. .frisse start...modem gereset alles wat maar mogelijk is mbv klantenservice.

 

NIETS HELPT.

 

KPN is ernstig in gebreje.

Wij horen alle ons abonnementsgeld terug te krijgen wegens wanprestatie. 


en alles is algedaan. .frisse start...modem gereset alles wat maar mogelijk is mbv klantenservice.

 

NIETS HELPT.

 

KPN is ernstig in gebreje.

Wij horen alle ons abonnementsgeld terug te krijgen wegens wanprestatie. 

Natuurlijk is het niet leuk voor iedere abonnee die hier last van ondervind, echter om daarom je abonnementsgeld terug te krijgen raad ik je aan om allereerst de algemene voorwaarden kpn eens door te lezen