Skip to main content

Op het forum zie ik vele berichten over de - letterlijk - haperende werking van de tv-kastjes van KPN. (Zeer)Langzaam zappen,  lyp sync issues, haperend beeld en stilvallen van het beeld. 

Deze berichten dateren van ongeveer een half jaar geleden. In diezelfe periode geven KPN-medewerkers aan dat de problemen bekend zijn en dat daaraan wordt gewerkt. Zijn de uitkomsten inmiddels bekend?

Ik heb recent glasvezel van KPN met TV en ondervind al deze hinderlijke problemen.  Ik zat in het verleden bij XS4all met internet via koperen draadjes uit de jaren '60, nooit problemen met de TV. Vorig jaar had ik 2x zo langzaam internet via Ziggo, nooit problemen met de TV. Nu dus het snelste internet ooit via KPN en alleen maar last van een haperende en trage TV. 

Het lijkt dus een half jaar na dato allesbehalve opgelost. Is hier al een echte oplossing voor (in zicht). Gisteren ben ik door de klantenservice geholpen. De enige oplossing die wordt geboden is een harde reset en terug naar fabrieksinstellingen. Heeft een halve avond geholpen. Teleurstellend voor iemand die uitkeek naar eerste keer glasvezel…….

 

@SeanDavid 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

 

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel wat zit er allemaal tussen de tv box en de KPN router / modem)


Gewoon het nieuwste kastje. Heb het deze maand 

ontvangen. Zie de merknaam Sagemcom op de onderkant. Is verbonden via wifi. Wifirouter staat op 2 m afstand zonder obstakels ertussen.


Is inderdaad de tv+box, heb een samsung serif (qled) 2022, kastje zelf is via hdmi verbonden met de samsung tv.


@SeanDavid  via deze link naar de Kennisbank TV+ box ga je al via informatie vinden over je TV+box. 
Kan je als proef eens de TV box bedraad aansluiten en dan eens kijken wat er dan gebeurt. 


Ondersteund de WIFI router IGMP Snooping?

Welke KPN experiabox of Box12 heb je?

 

Met een UTP kabel heb je altijd het beste resultaat.

 

Advies aansluitschema KPN:

Groene lijn is een UTP kabel.