Skip to main content

Hallo,

Sinds deze week heb ik KPN glasvezel 1gbit, met 4k, opname en live pauzeren enz.

Daar heb ik een Kpn box 12 modem voor gekregen en een Arris tv kastje.

Als ik een opname terug kijk en met de pijltjestoets 30sec vooruit spoel, dan duurt het een seconde of 3 voordat er verder afgespeeld wordt.

Als ik de reclame vooruit wil spoelen en dus meerdere keren op de pijltjestoets 30sec druk, dan gaat hij slechts eenmaal 30sec vooruit voordat ik weer 30sec vooruit kan spoelen.

 

Als ik een live uitzending pauzeer, en daarna weer w afspelen dan duurt het 4 seconden voordat het afspelen weer verder gaat, en dan hapert het beeld en geluid kortstondig.

 

Ik heb de Arris rechtstreeks met een cat6 kabel aangesloten op de v12 box, en een speedtest geeft rond de 700mbit Download en 800mbit upload.

Is het pauzeren altijd zo traag met weer verder gaan ? Is het vooruitspoelen altijd zo traag stap voor stap ?

Wie heeft tips en kan helpen?

Als ik de apps van Netflix en YouTube gebruik, dan spoelt hij wel snel door en is pauzeren ook geen probleem. Het lijkt dus echt in de TV stream te zitten.

Tv kijken op mijn mobiel via de KPN itv app gaat wel vlot met doorspoelen en pauzeren.

Ik heb ook een Fritzbox 4060 ipv de v12 box geprobeerd, maar resultaat is hetzelfde.

 

Wie heeft er nog tips, ideeën?

 

@Maxwicky 

Welkom op het forum.

 

Het nadeel van IPTV is, dat alles via een server gaat en dat geeft soms iets vertraging.

Maar niet zoveel als u aangeeft (althans niet bij mij).

 

Vul je profiel gegevens van dit forum (als je dat nog niet hebt gedaan) zo compleet mogelijk in. 

Dan kan een moderater (medewerker KPN) het voor je nakijken en nameten en erop terug komen.

Ze hebben het wel heel erg druk, dus dat kan een paar dagen duren. 😉


Dank voor je reactie Joop.

Ik heb de gegevens ingevuld in mijn profiel.

 

Ik neem aan dat de KPN itv app van dezelfde server gebruik maakt om opnamen terug te kijken, en in de app gaat het wel snel en naar tevredenheid.

Hopelijk kan een KPN medewerker binnenkort eea nameten en uitsluiten. 


Hi @Maxwicky! 

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, 2 tot 3 seconden is normaal. Alles daarboven hoort niet.

Je verbinding lijkt helemaal in orde. Ook je apparatuur moet goed zijn. Dus waar die extra vertraging vandaan komt kan ik niet direct zeggen.

Zou je eens willen kijken of het (tijdelijk) beter is als je het NT 2 minuten stroomloos maakt? En als je de Box 12 een paar minuten stroomloos laat?

Â