Skip to main content

ik heb sinds kort een 4K tv en nu is mijn Powerline verbinding te traag (geen mimo door ontbreken van ge-aarde stopcontacten) waardoor ik regelmatig blauw scherm krijg en alles moet herstarten.

nu heb ik pas geleden verlengd maar ik zou graag de wifi ontvangers van kpn gaan gebruiken…..kan dat?

Met Powerline bedoel je waarschijnlijk de DVS.

 

Een DVS is vragen om problemen.

Omdat er steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk zit.

 

Beter is om het met een UTP kabel te doen of als het echt draadloos moet met WIFI.

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u? 


Ik heb al jaren een dvs zonder problemen alleen nu met hogere Mbit/s vraag wordt het problematischer. Ik heb een arcaduan uit 2017


Gewoon een utp kabel is echt het allerbeste. Als alternatief kunt u WiFi versterkers gebruiken. Die zult u dan aan moeten schaffen. Of huren. Dat kan tegenwoordig ook.


DVS heeft ook in het verleden goed gewerkt.

 

En de verstoring hoeft niet in je eigen huis te zitten, maar kan zelfs huizen verderop vandaan komen.

 

Meest voorkomende probleem apparaten zijn:

Slechte (meestal goedkope) LED lampen

Phone

Verkeert aangesloten zonnepanelen

Telefoon laders

Voedings apparaten (volksmond stroom adapter) om een apparaat te laten werken

Etc. 

 

En u heeft de Arcadyan HMB 2260

Dat is ondertussen al een heel oud beestje, maar werkt als KPN tv ontvanger nog goed.

 

Misschien een idee om over te stappen op KPN tv+

Alleen werkt de ontvanger die je dan krijgt zo wie zo niet met een DVS

Je krijgt dan de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Meestal ben je dan ook goedkoper uit.

Kan je regelend via MIJNKPN of gratis via 0800-0402

Je moet wel contractvrij zijn. 


Gewoon een utp kabel is echt het allerbeste. Als alternatief kunt u WiFi versterkers gebruiken. Die zult u dan aan moeten schaffen. Of huren. Dat kan tegenwoordig ook.

 

Maar dan wel de KPN super Wifi2 (kan je bij KPN huren of kopen)


Ja dat snap ik maar utp door de kamer is geen optie! Ik weet dat bekabeld beter is maar hé mijn iPhone heeft ook geen utp aansluiting😎. Utp aanleggen is een dure aangelegenheid en de secundaire optie is een wifi tv ontvanger en de vraag is dan ook of ik kan overstappen naar die ontvangers


Zowel de dvs650 als de dvs1200 hebben zonder randaarde een snelheid van 650 Mbps via dezelfde fase. Met verschillende fasen nog zo'n 250 Mbps. Daar kan het dus niet aan liggen. 

Hoogste verbruik Arcadyan. Via koper 7,2 Mbps en via glasvezel 14,2 Mbps. 


Ja dat snap ik maar utp door de kamer is geen optie! Ik weet dat bekabeld beter is maar hé mijn iPhone heeft ook geen utp aansluiting😎. Utp aanleggen is een dure aangelegenheid en de secundaire optie is een wifi tv ontvanger en de vraag is dan ook of ik kan overstappen naar die ontvangers

 

Meestal kan je een UTP kabel via een gootje langs de plint aanleggen.

DVS zoals ik al aangaf, verwijderen. Gaan alleen maar steeds meer problemen geven. Er komt steeds meer apparaten die het net verstoren.

 

De Sagemcom DIW7022 die je bij het nieuwe abonnement (als je je abonnement mocht aanpassen) werkt perfect via WIFI.

Maar niet via de Experiabox V10, wel via de Box12

Via de Experiabox V10 moet je dan gebruik maken van de KPN Super Wifi2 reperaters (versterkers)


Ja dat snap ik maar utp door de kamer is geen optie!

Nee, die legt u door de kruipruimte. Of werkt hem weg in de vloer of muur, langs de plint ofzo.

Ik weet dat bekabeld beter is maar hé mijn iPhone heeft ook geen utp aansluiting😎.

U heeft de DVS ook nooit gebruikt voor uw iPhone toch? Dus wat is dit voor een raar argument? 

Utp aanleggen is een dure aangelegenheid en de secundaire optie is een wifi tv ontvanger en de vraag is dan ook of ik kan overstappen naar die ontvangers

Dat kan. Daarvoor moet u uw abonnement aan laten passen naar de nieuwste abonnementsvorm. 


@joop2011 ik gebruik Fritz! Box en repeaters 3000 dus daar gaat het niet aan liggen. De vraag is alleen hoe stap ik over. Hoe krijg ik die ontvangers? Ik heb 2 mnd geleden mijn contract verlengd 


@Nick83 ik Wilde een punt maken dat wifi ook steeds beter wordt. Vroeger was de telefoon ook bedraad en werkt nu ook goed via radio/draadloze frequenties of andere technieken


@Nick83 ik Wilde een punt maken dat wifi ook steeds beter wordt. Vroeger was de telefoon ook bedraad en werkt nu ook goed via radio/draadloze frequenties of andere technieken

WiFi is nog steeds een verschrikkelijk slecht lapmiddel ten opzichte van een kabel. En dat zal ook altijd zo blijven. Kijk hier op forum maar eens rond naar de vele tientallen topics waarin men klaagt over slecht WiFi. 


@Nick83 ik Wilde een punt maken dat wifi ook steeds beter wordt. Vroeger was de telefoon ook bedraad en werkt nu ook goed via radio/draadloze frequenties of andere technieken

WiFi is nog steeds een verschrikkelijk slecht lapmiddel ten opzichte van een kabel. En dat zal ook altijd zo blijven. 

 

Helemaal mee eens, maar nog altijd veel beter dan een DVS.

Uiteraard is een UTP kabel altijd het beste.


Ik heb 2 mnd geleden mijn contract verlengd 

Dat was niet zo slim. Want dan kunt u niet overstappen. En u krijgt dus ook geen andere tv ontvangers met WiFi. 

Voor de komende 10 maanden. Of heeft u voor 24 maanden verlengd? Dan zit u voor de komende 22 maanden vastgeketend aan uw huidige ontvangers zonder WiFi. 


@joop2011 ik gebruik Fritz! Box en repeaters 3000 dus daar gaat het niet aan liggen. De vraag is alleen hoe stap ik over. Hoe krijg ik die ontvangers? Ik heb 2 mnd geleden mijn contract verlengd 

Dan gaat het niet. Een contract kan niet open gebroken. Dan zit u nog 10 maanden of 1 jaar en 10 maanden vast aan het huidige contract met Arris of Arcadyan ontvangers. Deze hebben een utp verbinding nodig. Dat kan ook met 2 superwifi's, maar die werken weer niet met een Fritzbox. 

Utp verbinding met ontbrekend stukje utp kan ook met power lines!

!! Sluit alleen de Arcadyan aan op de power lines. En niet ook de internet verbinding voor de tv, maar doe die dan via de wifi!

Heeft je nieuwe tv Android-TV? Download dan de KPN TV app. En gebruik dus de wifi van de tv.


ik gebruik Fritz! Box en repeaters 3000 

Die staan ergens draadloos opgesteld? Ze hebben 2 LAN poorten. Kunt u er 1 naast de tv zetten? Als u dan de utp kabel uit de DVS haalt en in een LAN poort van de FritzRepeater steekt, wat gebeurt er dan? Werkt tv dan?


Hoi @Gertvw, welkom op onze community! Ik zie dat er al wat meegedacht wordt.

Hoewel je niet precies dezelfde apparaten gebruik heb je misschien iets aan de tips op onze kennisbank?

Je kunt ook altijd even met ons bellen op 0800-0402, ik ga er voorzichtig vanuit dat je de Fritz!box bij ons huurt, dan kunnen mijn collega's van de serviceplus afdeling ook altijd even meedenken!
En anders de reguliere klantenservice ook natuurlijk.


Reageer