Skip to main content

Sinds kort hebben wij glasvezel in onze nieuwbouwwoning en bij het kijken van sport is het slecht te volgen. Medewerkers kpn gesproken en die zoeken het verder uit maar ik krijg maar geen oplossing. Ik word niet teruggebeld. Ik heb een nieuwe Samsung 65 inch en een oudere 50 inch. In ons oude huis met oude ontvangers was alles super scherp. Nu worden we haast duizelig na het kijken van een wedstrijd. Instellingen tv / Modus veranderen / reset etc allemaal gedaan. KPN worden we nog geholpen of is er iemand anders met het verlossende antwoord want dit is geen doen. 
 

Met de oude ontvangers op oude adres was alles dus prima en nu met de nieuwste en snelste verbindingen niet meer.
 

Hoi Martijn, welkom op het forum! Jammer dat je nu een slechte ervaring hebt. Vaak is dit een gevolg van instelling of manier van aansluiten. Dus laten we daar eerst naar kijken. Kun je aangeven welke soort ontvangers je hebt, en hoe deze aangesloten zijn op de Experia Box? Rechtstreeks, of zit er iets tussen (switch, draadloze verbindingsset, wifi versterker, etc...)? Hoe heb je verder de beeldscherminstellingen staan van zowel de ontvangers als je tv's?


Je hebt niet meer gereageerd, Martijn. Dan ga ik er van uit dat het probleem is verholpen. Mocht dat niet zo zijn, reageer alsnog en beantwoord mijn eerdere vragen :)


Beste Erik,

 

sorry voor de wat late reactie. Verschillende instellingen en aansluitingen geprobeerd. Ik begrijp inmiddels dat er een probleem is met de nieuwe tv ontvangers en Samsung 4K. Er zijn meerdere klachten over en er is een onderzoek gestart. In de tussentijd heb ik oude ontvangers opgestuurd gekregen welke wel beter functioneren. Als het probleem verholpen is neemt Kpn contact op en dan worden de nieuwe ontvangers weer geleverd. We zijn benieuwd.

 

gr martijn 


Geen probleem, Martijn! Goed om te horen dat er voor nu een oplossing is. Zelf had ik nog niet gehoord dat er een specifiek probleem was met deze combinatie van ontvanger en tv, maar fijn dat ze dit verder onderzoeken :)