Skip to main content

Hallo,

 

Ik had voor de nieuwe update van het KPN menu al regelmatig last van een trage en vaak ‘hangend ‘ menu.  De tekst op de ontvanger verdwijnt, lampje rood .. en dan maar weer resetten.

 

Ligt dit aan de update en/of zijn de kastjes die ik al jaren heb verouderd ?

 

Zo is tv kijken een heel stuk minder aangenaam geworden..is hier een oplossing voor? 

Hoi @Wokko, welkom hier. 

Jouw ontvanger gedraagt zich dus niet als je verwacht. Je reset deze steeds? Alleen dat lijkt niet te helpen begrijp ik. Heb je een of meerdere ontvangers? Zo ja, om welke gaat het? Kun je de laatste drie cijfers van het serienummer sturen? En jouw Forumprofiel voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant. Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee wat ik hier in kan betekenen. 

 


Dag bart,

 

Dankje voor de reactie, ik heb mijn forumprofiel aangevuld met mijn gegevens. Mijn contractant is KPN toch? 

Ik heb 2x de HMB2260 v2, de laatste drie serienummers zijn 718 en 771.

 

Alvast bedankt!


Speelt het probleem op beide ontvangers? Zo niet, wil je ze eens omruilen van plek? Verhuist het probleem dan mee? En welke van de twee is het? Ook hoor ik graag hoe ze aangesloten zijn? Is dat met een kabel of draadloze adapters?


Goedemorgen, het zijn beide kastjes, met Devolo stekkers aangesloten. 

Na de menu update zijn ze nog trager geworden terwijl er niets aan de configuratie/ aansluiting veranderd is. 

Voor de menu update werden zij al trager en vallen soms uit en bij terug of vooruitspoelen van een opgenomen film hangt de film, blijft hangen of schokt. Dan moet ik de kast resetten.  Kortom, niet leuk.


Ik begrijp dat het balen is. Dat het wat trager is, daar wordt dan ook aan gewerkt. Maar dan ervaar je ook nog het vastlopen. Dat hoort niet zo. Je reset dan de ontvanger op deze manier? Of met de knop achterop? En heb je de mogelijkheid om een ontvanger eens met de kabel aan te sluiten om te testen of de draadloze adapter niet toevallig de boosdoener is?


Ik heb nu een aantal dagen geen vastloper, alles is gereset.  De update is de druppel geweest, voor de update was hij nog langzaam maar 2x zo snel. Zijn er inmiddels geen nieuwe kastjes die sneller zijn? Met kabel scheelt in mijn ogen nauwelijks iets en de Devolo stekkers zijn al eens vervangen door snellere. 

Ik heb al jaren alles van KPN, maar overweeg toch over te stappen als dit zo blijft.

 

Prettige dag nog.


Geen vastloper meer dus. Dat is goed. Alleen het langzame stoort nog, die kan ik mij voorstellen. Wordt aan gewerkt. Volgens mij komt er snel weer een update aan. Dus hopelijk wordt daarmee de ontvanger weer wat sneller.


Ik heb t probleem nog steeds.

Opnames die niet zichtbaar zijn, leeg scherm.

Aan en uit doen, resetten..gedoe allemaal.

Sinds de update , het nieuwe overzicht is helemaal niks. Ik hoef geen plaatjes te zien, nu zie ik nog maar de helft van de zenders, je blijft scrollen.

Als dit zo blijft stap ik over, 2 x mobiel, alles in een, dan naar een andere provider


Inmiddels is er een update geweest. Die heeft veel problemen opgelost. Ik verwacht binnenkort ook nog een update die zorgt dat het menu sneller wordt. De verstoringen waarbij de opnames niet zichtbaar zijn, zijn ook opgelost. Het is al beter en wordt nog beter.