Skip to main content

Vind het echt niet kunnen dat KPN de enige Turkse zender in het standaardpakket zender 140 vorige maand uit het niets heeft omgezet van TRT 1 naar TRT Turk. Ook erg jammer dat ik genoeg klachten kan vinden op google op dit punt, maar niet op de KPN forum. Waarschijnlijk wordt de reactie gaat om vraag en aanbod, maar serieus kom dan niet met TRT Turk aanzetten ipv TRT 1. Dit is de standaard staatstelevisie van Turkije vergelijkbaar met NPO 1,2,3. Dit ruikt naar een politieke beslissing en denk dat ik er meer werk van moet maken. Benieuwd naar de reacties. 

Het is altijd TRT Türk geweest. Ik heb (daar) nog nooit TRT 1 gezien.

Ook oude zenderlijsten vermelden allemaal TRT Türk en niet TRT 1.

Je kunt het aanvullen met deze zenders (Turks pakket)

141 TRT Haber
142 ATV Avrupa
143 EuroD
144 EuroStar
145 ShowTurk
146 TV8
147 TRT Cocuk
148 TRT Spor


Hoi Peter, dat klopt dus niet, was tot 1 maand terug gewoon TRT 1 wat je op tv kon kijken, maar is opeens vorige maand TRT Turk geworden, wat ook weer overeenkomt met wat 2 jaar terug gecommuniceerd is. Ik heb sinds een halfjaar zender 140 tot mijn beschikking en heb dus al die maanden gewoon TRT 1 kunnen kijken, is ook het enige wat ik op de Turkse zenders (wil) kijk(en). 

Het is altijd TRT Türk geweest. Ik heb (daar) nog nooit TRT 1 gezien.

Ook oude zenderlijsten vermelden allemaal TRT Türk en niet TRT 1.

Je kunt het aanvullen met deze zenders (Turks pakket)

141 TRT Haber
142 ATV Avrupa
143 EuroD
144 EuroStar
145 ShowTurk
146 TV8
147 TRT Cocuk
148 TRT Spor

 


Ik moet @PeterG gelijk geven. Ik heb daar ook nog nooit TRT 1 gezien. 


Een beetje zoeken met google vertelt me, dat dit al zeker drie jaar geleden (begin 2019) gebeurd is.

Reden voor de ruil is het feit dat TRT 1 een binnenlands kanaal is dat bedoeld is voor Turkije en niet alle rechten voor alle programma's zijn goedgekeurd voor internationale herdistributie.

Daarom is dit vervangen door TRT Türk, het internationale kanaal van TRT. 

bron


Klopt af en toe zie je promo’s voorbij komen van TRT 1 op TRT Turk.


Een beetje zoeken met google vertelt me, dat dit al zeker drie jaar geleden (begin 2019) gebeurd is.

Reden voor de ruil is het feit dat TRT 1 een binnenlands kanaal is dat bedoeld is voor Turkije en niet alle rechten voor alle programma's zijn goedgekeurd voor internationale herdistributie.

Daarom is dit vervangen door TRT Türk, het internationale kanaal van TRT. 

bron

Dit is dus bij Ziggo gedaan, zal dezelfde beweegreden ook gelden bij KPN…? Jammer dat we daar dus niets over vinden op het internet en ook de callcenter agents geen antwoord hadden op deze vraag…
 

Het vreemde blijft het feit dat ik dus de afgelopen maanden (circa halfjaar) gewoon TRT 1 heb kunnen kijken, weet dus niet beter dan dat het TRT 1 is geweest… en opeens uit het niets TRT turk wordt…

 

Toch maar blijven promoten bij KPN of ze hier toch iets aan kunnen doen 😉 TRT 1 is the best!! 💪


Schotel?? @TRT 1 veranderd in TRT Turk 

Bij mijn weten, en ik volg en heb KPN interactieve TV al sinds maart 2011, heeft KPN nooit TRT 1 gehad. Ik heb er nog eens een oud overzicht bij gehaald op m'n site maar daar staat het ook niet. Wel dat de zender TRT Türk in juli 2016 is verplaatst van Turks naar basis.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-xs4all-telfort/

Het kan natuurlijk zijn dat er wel TRT 1 programma's zijn uitgezonden via TRT Türk.

Kan het zijn dat je eerst Ziggo had? Die hadden TRT 1 tot 1 februari 2019 ipv TRT Türk.

 


Ik ben een telfort klant die door de fusie is overgegaan naar KPN, dus nooit iets met Ziggo gehad. 

Het is gewoon jammer dat hier geen duidelijke informatie over is gegeven of te vinden bij KPN, zoals dat dus wel het geval is bij Ziggo als ik jullie berichten zo zie. Krijg een standaard antwoord bij KPN namelijk “waarschijnlijk zal het wel aangepast zijn door vraag en aanbod”. 

Denk dat we toch maar weer terug moeten naar de schoteltijdperk met deze beperkingen, want IPTV is ook bagger kwaliteit 😉