Skip to main content

Vraag; ik had mijn ontvanger via optical aangesloten op mijn soundbar. Maar deze heeft het begeven. Nu wilde ik via de scart mijn tuner aansluiten, maar dat werkt dus niet? Hoe raar is dat? de hdmi gaat al naar de tv en de tuner heeft geen optische aansluiting. Wat kan ik doen? En die scart is dus overbodig op het kastje.

 

*Admin* Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hallo @ThomasL2000 ,

Het is dus of HDMI of Scart. 
Je kunt dus wel via jouw TV naar de radio luisteren. 

Maar dat is niet bepaald ideaal. Mijn advies is in dit soort topics altijd hetzelfde: Schaf een DAB+-radio aan. Die werken perfect en dan heb  je een mooie ruime keuze aan radiozenders.


Je geeft wat weinig informatie. Welke versterker of receiver is het merk/type?

Heb je niet het audiokabeltje? Dat zou gewoon meegeleverd moeten zijn met je kpn ontvanger 2260 of 2952.

Het zou wel mogelijk moeten zijn met een SCART naar TULP kabel. De scart gaat dan in de ontvanger en de rode en witte tulp gaan dan bv in AUX IN of TAPE IN van de audioset.
Als die audioset een scart heeft zal ie ook een ingebouwde dvd speler hebben. Dan is het daar alleen een UITgang.

Fotos

Het audiokabeltje (groen in de kpn ontvanger en tulp rood en wit in de audioset). In elke electrozaak (soms zelf bouwmarkt) te krijgen. En in de kpn webshop consument.

Kabeltje voor naar analoge versterker

Scart naar tulp (kan kabel zijn of verloopplug)

Kabel: Link naar afbeelding en pagina op Bol.com.

Verloopplug: Link naar afbeelding en pagina op Onlinekabelshop.nl.


Je geeft wat weinig informatie. Welke versterker of receiver is het merk/type?

Heb je niet het audiokabeltje? Dat zou gewoon meegeleverd moeten zijn met je kpn ontvanger 2260 of 2952.

Het zou wel mogelijk moeten zijn met een SCART naar TULP kabel. De scart gaat dan in de ontvanger en de rode en witte tulp gaan dan bv in AUX IN of TAPE IN van de audioset.
Als die audioset een scart heeft zal ie ook een ingebouwde dvd speler hebben. Dan is het daar alleen een UITgang.

Fotos

Het audiokabeltje (groen in de kpn ontvanger en tulp rood en wit in de audioset). In elke electrozaak (soms zelf bouwmarkt) te krijgen. En in de kpn webshop consument.

Kabeltje voor naar analoge versterker

Scart naar tulp (kan kabel zijn of verloopplug)

Kabel: Link naar afbeelding en pagina op Bol.com.

Verloopplug: Link naar afbeelding en pagina op Onlinekabelshop.nl.

en dan kortingscode AUDIO2017S


Je geeft wat weinig informatie. Welke versterker of receiver is het merk/type?

Heb je niet het audiokabeltje? Dat zou gewoon meegeleverd moeten zijn met je kpn ontvanger 2260 of 2952.

Het zou wel mogelijk moeten zijn met een SCART naar TULP kabel. De scart gaat dan in de ontvanger en de rode en witte tulp gaan dan bv in AUX IN of TAPE IN van de audioset.
Als die audioset een scart heeft zal ie ook een ingebouwde dvd speler hebben. Dan is het daar alleen een UITgang.

Fotos

Het audiokabeltje (groen in de kpn ontvanger en tulp rood en wit in de audioset). In elke electrozaak (soms zelf bouwmarkt) te krijgen. En in de kpn webshop consument.

Kabeltje voor naar analoge versterker

Scart naar tulp (kan kabel zijn of verloopplug)

Kabel: Link naar afbeelding en pagina op Bol.com.

Verloopplug: Link naar afbeelding en pagina op Onlinekabelshop.nl.

Super! Ik had nog zo’n kabel liggen en de tv direct aangesloten op de tuner en geluid is goed nu. Dank voor dit antwoord, heeft me geholpen!!

En excuses voor de weinige info, lag aan mijn irritatie ;-)


Ok, nog 1 vraagje erover;

maakt het nog een verschil of ik het kabeltje op de tv of het kpn kastje aansluit? Is er een mogelijkheid dat ik via het kpn kastje maar 1 afstandsbediening hoef te gebruiken of kan dit niet?


Ok, nog 1 vraagje erover;

maakt het nog een verschil of ik het kabeltje op de tv of het kpn kastje aansluit? Is er een mogelijkheid dat ik via het kpn kastje maar 1 afstandsbediening hoef te gebruiken of kan dit niet?

Ik zou hem op het tv kastje aansluiten.je kan de ab afstellen via: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


even een andere vraag;heb je nog een motorola?


even een andere vraag;heb je nog een motorola?

Nee, experia v10


even een andere vraag;heb je nog een motorola?

Nee, experia v10

nee,ik bedoel de tv ontvanger.


Ikzelf heb de versterker direct met de tv-ontvanger verbonden, dus buiten de tv om.
Je ontkomt er niet aan linksom of rechtsom 2 afst.bed. te (moeten) gebruiken.

Namelijk: OF je stelt de kpn afst.bed. in op een audiosysteem (pdf), en dus niet op een televisie. Of je stelt 'm in voor een televisie (pdf) en dus niet op een audiosysteem.
Voor de volumeknoppen en tv aan/uit.


even een andere vraag;heb je nog een motorola?

Nee, experia v10

nee,ik bedoel de tv ontvanger.

Arris


Ikzelf heb de versterker direct met de tv-ontvanger verbonden, dus buiten de tv om.
Je ontkomt er niet aan linksom of rechtsom 2 afst.bed. te (moeten) gebruiken.

Namelijk: OF je stelt de kpn afst.bed. in op een audiosysteem (pdf), en dus niet op een televisie. Of je stelt 'm in voor een televisie (pdf) en dus niet op een audiosysteem.
Voor de volumeknoppen en tv aan/uit.

Dan laat ik het zo. Werkt prima, volume met AB van de tuner en zenders met KPN AB. Dank jullie wel voor alle hulp, top!