Skip to main content

Twee super wifi punten aangesloten op mijn moden en ontvanger /draadloos / tv beeld staat regelmatig stil erg vervelend

 

*Admin: afgesplitst

Twee super wifi punten aangesloten op mijn moden en ontvanger /draadloos / tv beeld staat regelmatig stil erg vervelend

Tja, dan is kennelijk de verbinding niet goed. Hoever is de afstand tussen beide SuperWiFi's? En wat zit er tussen? Muren en vloeren?


De monteur van kpn heeft alles doorgemeten conclusie goede ontvangst  de twee wifi punten zijn gescheiden door een ander vertrek/ muur/ ongeveer 4 meter van elkaar vandaan

 


Tja, maar dat heb je met WiFi, het kan de ene keer goed zijn en de andere keer minder goed. 


Precies, Wi-Fi is bij lange na niet zo betrouwbaar als een vaste UTP-kabel, vooral niet voor streaming diensten. Ikmheb thuis alles wat kan (d.w.z. een LAN-aansluiting heeft)vast aangesloten en ben daar heel tevreden mee.


Hoi @Coenrad. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat het beeld regelmatig stil staat. Waarschijnlijk ligt dit inderdaad aan jouw WiFi verbinding, zoals @Nick83 en @Henk2304 al aangeven. Zou je de tv-ontvanger eens bekabeld willen aansluiten op de Experiabox en bekijken of het dan ook gebeurd? Op deze manier komen we er snel achter of het aan jouw WiFi verbinding ligt.


Hoewel de tv op superwifi vaak heel goed werkt is dit niet altijd zo. Je zou eventueel in de KPN Thuis app kunnen kijken naar het signaal van het tweede superwifi punt kunnen bekijken. Dit moet minder dan 65db zijn om normaal te werken. Je kan dit controleren door de app te openen en de nam van het suprrwifi punt bij de tv aan te klikken, dan zou het achter "signaal" moeten staan.


Gebeld met technische dienst ivm onjuist advies super wifi punten kreeg ik ter compensatie set dvs 1200 waar kan ik en de superwife en de dvs het beste plaatsen in de modem box 12 uitgang 1 2 3 of 4. groetjes

 


Hallo @Coenrad , de 4 Ethernet poorten van de Box 12 zijn gelijk, welke je kiest maakt dus niet uit.