Skip to main content

Net aangesloten bij KPN .Beneden alles goed Maar boven lukt het mij niet om de tv's aan te sluiten.  Nu wordt er gevraagd om netwerkfrequentie  van KPN maar weet geen nummer ervan. maar ook om netwerk-ID. 

waar kan ik deze vinden of mijn helpen

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

Beste @Sno 

Netwerk-ID? Dat heb ik nooit gezien bij KPN, gaat het om Digitenne of interactieve TV?


Dan zit je in het menu van je televisie. Daar doet KPN niks mee. Dat is voor Ziggo.

KPN heeft losse ontvangers die je installeert met ITV abonneenummer en pincode. Aangezien het beneden gelukt is zul je het daar op die manier gedaan hebben.

Heb je boven de kpn ontvanger al aangesloten op het netwerk en op de televisie met hdmi? Zet dan de tv op de juiste hdmi ingang en dan krijg je het (installatie)beeld van kpn.


Aha, ik begrijp uit het verhaal van Peter dat je op de TV aan het kijken was. Maar net wat Peter zegt dat is niet voor de KPN. Je moet gewoon een HDMI kabel in de HDMI van jou TV en ontvanger stoppen, daarna zet je de TV op de juiste HDMI poort en dan zie je de installatie menu van KPN. 


Dennis. Het gaat om interactieve tv.

Nee ik was geen tv aan het kijken. de monteur is vandaag geweest en heeft gelukkig de tv beneden wel aangesloten. Maar boven heb ik er ook nog 2. En die probeer ik nu ook in te stellen en dat lukt niet. en op een tv wordt gevraagd om de netwerkfrequentie en ook om een netwerk-ID. En aangezien dat ik niet handig ben vraag ik het via deze weg.

 

Groetjes Annelies


@Sno hoeveel TV ontvangers heb je dan in huis? Als je er nog 2 boven hebt staan, moet je nog 2 TV ontvangers hebben. 


Zoals gezegd. Voor die andere tv's moet je wel de zwarte tv ontvangers hebben.

Het instellen met netwerkfrequentie werkt niet bij KPN.

Hoe wel? Zie mijn eerdere uitleg.


Enige aanvullende uitleg:

Sluit met een HDMI-kabel de KPN-ontvanger aan op een HDMI-ingang van de TV.

Schakel de tv in en selecteer met de bron(source)knop van de afstandsbediening van de tv zelf de juiste HDMI-ingang, dus die waarop je de HDMI-kabel hebt aangesloten (raadpleeg zo nodig de handleiding van de tv).

Schakel de tv-ontvanger van KPN in en na enige ogenblikken verschijnen de opstartschermen

Vul op het daartoe gepresenteerde scherm je abonnementnummer in en vervolgens de PIN-code, die je vast van de monteur hebt gekregen. Na enige tijd werkt de ontvanger en kun  je tv kijken.


Hallo,

 

Ik heb boven twee tv's maar ook twee kastjes .dus alles is compleet.

Henk2304 ik ga je uitleg ook maar eens proberen.

jullie alle alvast bedank voor de reactie's


Hallo alle,

 

Een lieve buurman heeft mij geholpen met installeren . Heeft wel wat tijd gekost maar het hem gelukt. We kunnen nu boven ook tv kijken.                                                                                                          Maar wil jullie toch bedanken voor alle raad.                                                                                                                                                                                                                                                                                   Groetjes Annelies


Reageer