Skip to main content

Hallo,

Ik heb net de nieuwe TV+ Box DIW7022 aangesloten en ik wil graag via mijn analoge versterker het geluid afspelen. Zo nodig via mijn DAC.

Hiervoor had ik een Arris VIP2952 met audio-uitgang rechtstreeks op de versterker aangesloten en dat werkte top.

De nieuwe box heeft een USB- en optical-uitgang over. Ik heb al een USB aangesloten op mijn DAC (die kabel had ik nog liggen) maar dat werkt niet. De box schakelt wel over maar ik hoor vervolgens niets.

Kan ik via optical toslink naar DAC wel geluid uit mijn versterker krijgen?

Je kan o.a. bij KPN een adapter kopen.

Van Toslink naar 3,5 mm plug of RCA (tulp).

Zie ook hier.


De DAC is toch mijn omvormer?


De DAC is toch mijn omvormer?

 

Je hebt heel veel verschillende soorten DAC's

Als die van u een optische ingang (Toslink) heeft en een 3,5 mm plug of RCA (tulp) uitgang heeft, dan moet het kunnen werken.😉


USB op geen enkele decoder van KPN werkt.

Als jouw DAC een SP/DIF-aansluiting heeft kun je die gebruiken @Jubje 


USB zit er alleen op voor service doeleinden. Daar heb je thuis niks aan.

Via optical out kun je naar je DAC. En van daaruit analoog naar je versterker. 

Dat weet je want je benoemd het zelf. De meeste losse DAC's kunnen overigens geen Dolby geluid decoderen. Zet dan de uitvoer van de TV+ op (pcm) stereo. Om geluid bij alle zenders te hebben.

Tandwiel - Apparaat - Apparaat voorkeuren - Weergave en geluid - Geavanceerde geluidsinstellingen - Indelingen selecteren.


USB zit er alleen op voor service doeleinden. Daar heb je thuis niks aan.

Via optical out kun je naar je DAC. En van daaruit analoog naar je versterker. 

Dat weet je want je benoemd het zelf. De meeste losse DAC's kunnen overigens geen Dolby geluid decoderen. Zet dan de uitvoer van de TV+ op (pcm) stereo. Om geluid bij alle zenders te hebben.

Tandwiel - Apparaat - Apparaat voorkeuren - Weergave en geluid - Geavanceerde geluidsinstellingen - Indelingen selecteren.

 

Bedankt!