Skip to main content

Ik vraag mij af of er ook een abonnement zonder “zogenaamd gratis “sportzenders is.

Ik wil niks met sport te maken hebben, maar ondanks gratis zit het toch bij de abonnementsprijs in

@TvG2016

Zoals velen hier al aangeven, is het momenteel € 1,50 per maand.

Ik kijk maar een paar wedstrijden per jaar op ESPN1, maar ik heb er verder geen problemen mee.

 

Maar zoals ik en ook andere schreven, dit geld voor heel erg veel dingen.

Iedereen betaald voor dingen die je niet gebruikt.

Kijk naar je verzekeringen, USB sticks, SSD, HDD, etc. 

 


Daarom maak ik me er niet druk over.

Jij niet maar ik vind het principieel een onjuiste contractvorm die EMM (FOX Sports) destijds heeft weten door te drukken. En daar komt bij dat de NMa (voorloper van de ACM) in de voorwaarden voor het toewijzen van de exclusieve uitzendrechten van eredivisie wedstrijden die contractvorm ook expliciet verboden heeft.

Bron

Nogmaals, de ACM had die contractvorm naar aanleiding van het bezwaar van Caiway moeten afkeuren en het is onbegrijpelijk dat zij dat niet heeft gedaan.

@TvG2016 heeft dat, zoals ik eerder al aanhaalde, mooi verwoord.


@joop2011 Het is voor KPN inkoop 1,50 geworden (na de overeenkomst die VodafoneZiggo heeft gesloten met ESPN). Maar voor de KPN-abonnee is het nog altijd 2,50 gebleven. Want nog nooit heeft KPN inzichtelijk gemaakt dat het die euro (officieel iets van 1,09) aan de abonnee heeft teruggegeven door een prijsverlaging. Of heb ik iets gemist en kan jij mij dat wel inzichtelijk maken?

KPN is overigens geen uitzondering. Geen enkele aanbieder heeft dit gedaan.


"TvG2016 schrijft: Want nog nooit heeft KPN inzichtelijk gemaakt dat het die euro (officieel iets van 1,09) aan de abonnee heeft teruggegeven door een prijsverlaging"

Een minder grote verhoging??? 🙄🤔


We betalen met z'n allen toch ook nog steeds de kopieerheffing op gegevensdragers (USB-sticks maar ook slimfoons, smartwatchs ed), of we daar nu wel of niet muziek op kopiëren? Net zo belachelijk. 

 

Hier hoor ik helaas verder niemand over.

En zoals ik al vermelde, iedereen betaald via diverse dingen geld waar ze geen gebruik van maken of zelfs nooit gebruik van zullen maken. 

En ik denk zelfs dat die bedragen veel hoger zijn.

Denk aan o.a. aan verzekeringen, heel veel zenders (en hoeveel kijk je ervan?), etc.

 

Maar ik denk dat het puur uit principe is en als je niet van voetbal houd, kan ik het ook wel begrijpen. 😉.

Ach en ook al zou ESPN om die reden eraf gaan, ik ga me er in ieder geval niet druk over maken. 

En ik hou van voetbal, Formule 1, wielrennen, etc. 😉😊

Maar ik haat Nederlands talige muziek en daar wordt je juist mee doodgegooid.😣


Wat is het alternatief van het huidige.

Alle zenders naar keuze. Bijvoorbeeld 1 Euro per zender per maand en dan daarboven op 5 Euro per maand voor de extra administratieve rondslomp, want dat gaat een sloot extra medewerkers nodig maken? 

Wij hebben meer zenders verborgen staan, dan dat we niet verborgen hebben (Alle radio zenders, Alle erotische zenders, Alle kinderzenders, en nog wat meuk waar we toch nooit naar kijken). 

Laat het maar zo, als dit administratief tot een andere prijs zou moeten gaan leiden, dan betalen we minstens 100% meer per maand. 

Persoonlijk vinden wij dat er teweinig Sport in vergelijking met wat wij verborgen hebben staan in het basispakket zit en ook het aanbod best heel erg weetje nog wel oudje is. 

Toevallig kort geleden weer gekeken naar de schitterende franse zender TV5, Wat een verademing in vergelijking met al die goudzoekers, allien en dat soort zenders. 


@PeterG Ik denk inderdaad ook dat het bij KPN gaat om een minder hogere prijsstijging die vorig jaar is doorgevoerd waarbij de lagere inkoopkosten zijn berekend. Maar inzichtelijk is dit door KPN en andere providers nooit gemaakt.

@dommeke Leuk idee, maar in praktijk maakt dit niet alleen het tv-abonnement voor de meeste kijkers veel duurder. Het mag daarnaast ook niet. De wetgever heeft namelijk bepaald dat het basis tv-pakket moet bestaan uit minimaal 30 zenders waaronder verplicht alle landelijke tv- en radiozenders van NPO en VRT aangevuld met minimaal twee regionale omroepen.


@dommeke

Smaken verschillen.

Dat maakt het ook leuk, dat iedereen anders is.😉

Jouw idee van per zender betalen heb ik elders al eens in het verleden voorbij zien komen.


Jouw idee van per zender betalen heb ik elders al eens in het verleden voorbij zien komen.

En het zal alleen de kosten maar verder de hoogte in jagen. Dat "TV à la carte" is iets dat je niet zou moeten willen als je de abonnementskosten binnen de perken wilt kunnen houden.


De enige TV aanbieder (een OTT dienst) die dat had, bovenop het verplichte* basispakket met 30 zenders) is na nog geen 2 jaar gestopt. Dit was de OTT dienst Knippr.


Basispakket van 30 moeten i.i.g. de de tv- en radiozenders van de NPO en VRT bevatten.
Verder worden zenders als de Nederlandse RTL zenders 4,5,7,8 en Z en de Talpa zenders SBS 6, Veronica en Net5. Discovery, Nat. Geo., Eurosport 1, BBC 1 en 2. Ard, Zdf, WDR. Ook via het basispakket aangeboden.


@dommeke

Smaken verschillen.

Dat maakt het ook leuk, dat iedereen anders is.😉

Jouw idee van per zender betalen heb ik elders al eens in het verleden voorbij zien komen.

Mag ik even weten waar ik dat heb geschreven. Ik snap gewoon niet dat moderators toestaan dat reageerders valselijk iets in de mond wordt gelegd.  Wat ik heb geschreven is dat ik het een slecht idee vind. Nu zeg je dat het mijn idee is om per zender te betalen. 

 


Ik zie ook alleen maar een reactie van dommeke die uiterst negatief is over à la carte tv. In verband met onder andere meer administratie. Kortom ook afkeurend. Een pakket is goedkoper. Tenzij je daarin minder dan zo'n 6 zenders gebruikt (bij € 1 per zender wat mij inderdaad een reële prijs is).

192tv is een zender die, via internet, los genomen kan worden. De prijs noem ik maar niet: daar hebben Hussel abonnee's het hele pluspakket voor! 😉


... (bij € 1 per zender wat mij inderdaad een reële prijs is).

De gemiddelde prijs voor een zender is gelukkig  bij lange geen 1 euro per maand.

Het zou wat zijn zeg, reken dan eens uit wat voor een rampzalige kosten je zou hebben voor een beetje aanbod.


@dommeke

Smaken verschillen.

Dat maakt het ook leuk, dat iedereen anders is.😉

Jouw idee van per zender betalen heb ik elders al eens in het verleden voorbij zien komen.

Mag ik even weten waar ik dat heb geschreven. Ik snap gewoon niet dat moderators toestaan dat reageerders valselijk iets in de mond wordt gelegd.  Wat ik heb geschreven is dat ik het een slecht idee vind. Nu zeg je dat het mijn idee is om per zender te betalen. 

 

 

@dommeke

Mijn excuus.

En ik probeer je echt niets valselijk in je mond te leggen, dat doe ik niet.

 

En jongens, meisjes, rustig aan graag.

Ik zie meteen een onnodige reacties.

Sorry hoor, dat ik een mens ben en wel eens fouten maakt.😣😥

 

Aan allen mijn excuus. 

 

Naar aanleiding van deze reactie en ook bij een paar andere topics, heb ik deze topic gemaakt. 


Ik heb eerlijk gezegd nooit geweten dat als ik alleen internet afneem dan impliciet ook betaal voor voetbal. En ik hou helemaal niet van voetbal, eigenlijk weinig sporten die ik het bekijken waard vind. 

Wij hebben nlziet, zonder enig sport abonnement voor tv dat te verzinnen valt. En dan betaal ik er dus toch voor? 

Zeer bijzonder. Niet voetbal kijkers worden al geplaagd door alle gedoe rond ek/wk en wat niet al niet meer waar je dan mee doe gegooid wordt…

Tja het is niet zo erg als de tijd toen de meerderheid rookte dat je gedwongen werd mee te roken met alle gezondheid problemen die daarbij horen voor de niet rokers. 

Al dat oranje gedoe ga je niet direct dood aan... 

 

 


Als je geen tv afneemt, dan kun je beter op zoek gaan naar een andere provider denk ik. Als je puur naar de prijs kijkt.


Klopt, ben naar t-mobile aan het kijken, zeker nu de verbindingsproblemen maar voort duren. Lijkt iets met dns servers te zijn.

Scheelt ook nog meer dan dat vreemde voetbalgeld bij kpn. Heb alleen geen idee waar die dat geld bij rekenen... 


Klopt, ben naar t-mobile aan het kijken, zeker nu de verbindingsproblemen maar voort duren. Lijkt iets met dns servers te zijn.

Scheelt ook nog meer dan dat vreemde voetbalgeld bij kpn. Heb alleen geen idee waar die dat geld bij rekenen... 

 

Dat gaat allemaal via dezelfde servers.

Ze huren allen capaciteit in bij KPN.

 


@joop2011 at dacht ik ook, maar er zijn ook plaatsen waar ze zelf apparatuur hebben in de wijk kast. Dat blijkt bij ons ook zo te zijn. We krijgen dan ook een andere nt op de glasvezel en die wordt fysiek omgeprikt

T-mobile


T-Mobile levert op steeds meer adressen diensten los van KPN. Bijvoorbeeld in gebieden waar Open Dutch Fiber glasvezel operationeel heeft. En ook in gebieden waar het gebruik maakt van KPN of Glaspoort glas gebruikt T-Mobile een eigen achterliggende internetinfrastructuur die onafhankelijk is van KPN. Dus DNS problemen die je eventueel bij KPN zou hebben die hoef je niet bij T-Mobile te hebben ondanks dat je hetzelfde glasvezeltje gebruikt,


@joop2011 , @JWBokx , @TvG2016 zijn jullie nu wel niet heel erg Off Topic bezig? Beetje vervelend als je een Topic volgt. 


En tja. Om dus maar even terug te komen op het onderwerp in combinatie met de nieuwe discussie. Ook T-mobile heeft de sport zenders ESPN en Eurosport in het basispakket. Dat zit dus ook in de prijs van het abonnement. 

Tele 2 ( met gek genoeg T-mobile als eigenaar) heeft ESPN niet. En kan je je ook niet apart abonneren op ESPN, omdat zij helemaal geen overeenkomst hebben. 

T-mobile heeft wel Eurosport. En Ziggo Sport is apart op te abonneren. 


Tele 2 ( met gek genoeg T-mobile als eigenaar) heeft ESPN niet.

Slim van T-Mobile, kunnen ze zowel de voetballiefhebber als de voetbalhater goed bedienen.


Tele 2 ( met gek genoeg T-mobile als eigenaar) heeft ESPN niet.

Slim van T-Mobile, kunnen ze zowel de voetballiefhebber als de voetbalhater goed bedienen.

Dat kan met KPN ook hoor, gewoon even “zenders verbergen” gebruiken. Ik neem aan dat we jou niet hoeven te vertellen hoe dat moet. 😂


Tele 2 ( met gek genoeg T-mobile als eigenaar) heeft ESPN niet.

Slim van T-Mobile, kunnen ze zowel de voetballiefhebber als de voetbalhater goed bedienen.

Dat kan met KPN ook hoor, gewoon even “zenders verbergen” gebruiken. Ik neem aan dat we jou niet hoeven te vertellen hoe dat moet. 😂

Dat hoef je inderdaad niet. Ik doel ook niet op het "zenders verbergen" maar op het al dan niet in rekening brengen van die "voetbaltax/eredivisiebelasting".