Skip to main content

Ik ben sinds 1 week klant bij KPN maar ook ik heb nu al problemen met de afstandbediening.

Aanvankelijk leek deze te werken maar nadat de software van de afstandbediening een update heeft gehad kan ik het geluid van mijn tv niet meer bedienen,

Heb alle opties zoals op de kpn.com/afstandsbediening staat al doorlopen echter zonder succes.

Heb de afstandbediening al gereset, een keer of 10 opnieuw ingesteld maar het lijkt wel of er niets wordt opgeslagen. Is software downgraden een optie?

De KPN Box kan ik overigens wel bedienen.

 

Heb gaat om een Samsung TV in combinatie met een KPN TV+ Box  en de nieuwste afstandbediening.

 

Admin: afgesplitst

 

Hoi @fritura, welkom bij ons op het forum. Op die website wordt een manier beschreven om de afstandsbediening te koppelen inderdaad. Die werkt niet goed voor jou dus. Had je daarbij voor de automatische of handmatige optie gekozen? Als de handmatige optie niet lukte, kan je de automatische optie kiezen. Die werkt vooral bij de grote merken (zoals Samsung) goed. Je kunt er meer over lezen in onze kennisbank:

 


Ha Jasper, bedankt voor je reactie.

Zowel de handmatige als automatische koppeling van de afstandbediening werkt niet.

Vind het zeer teleurstellend dat zo’n simpele basisfunctie niet werkt.

 

Bestaat er een optie om met mijn Samsung afstandbediening de KNP Box te bedienen?


Die functie hoort inderdaad te werken, waardoor dat niet weet ik niet. Samsung is geen klein merk, meestal zien we dat die goed gaat.

Of de afstandsbediening van Samsung werkt durf ik niet te zeggen, het is wel mogelijk om een andere afstandsbediening te koppelen via bluetooth:

 

Als dat niet lukt kan je beide afstandsbedieningen gebruiken, die van de Samsung voor de functies op de tv (zoals volume) en onze afstandsbediening voor de functies van de ontvanger (zoals de zenders en de menu’s).