Skip to main content

Beste 

Heb net een nieuw kpn abonnement afgesloten met kpn+ 

De meegeleverde afstandsbediening wil de Sharp code niet opslaan met de OK toets

Voordat ik de code opsla werkt alles prima

Zowel volume als uit en aan , muteknop etc

Zodra ik de gevonden code opsla werkt het niet meer

Alle mogelijke instelmogelijkheden al geprobeerd en zelfs meerdere malen

2 Afstandsbedieningen vind ik geen optie

Belangrijkste is dat ik het volume ook wil kunnen regelen en dat moet nu met de oude sharp afstandsbediening 

uit en aan werkt namelijk wel via de kpn afstandsbediening 

Wie kan mij helpen?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Zwolton, is het nog gelukt met de afstandsbediening kijk anders gerust nog eens in ons artikel De afstandsbediening van KPN TV+. Daar staan nog wat aanvullende stappen voor het koppelen van de AB. 

 

Afstandsbediening afstemmen op de tv

Je kunt de KPN TV+ afstandsbediening op de tv afstemmen om zo het volume met 1 afstandsbediening te regelen.

Je kunt de KPN afstandsbediening op meerdere manieren aan jouw tv koppelen: Automatisch, handmatig of niet. In de instellingen van de KPN TV+ Box kun je jouw voorkeursmethode aangeven. Volg hiervoor onderstaande instructies:

 

1. Open de Instellingen.

 

2. Kies rechts voor Apparaat (Open algemene instellingen).

 

3. Ga naar Afstandsbedieningen en accessoires.

 

4. Kies de KPN afstandsbediening L8.

 

5. Klik op Bedien je tv met de KPN afstandsbediening.

 

6. Kies nu of je de KPN afstandsbediening wilt koppelen aan de tv en hoe.

 

Automatisch

Je kunt de afstandsbediening van de KPN TV+ Box automatisch verbinding laten maken met jouw tv. Dit werkt het beste bij grote merken.

 

Handmatig

Lukt het automatisch verbinden niet? Of wil je liever zelf koppelen? Volg dan de onderstaande instructies.

  1. Kijk of je tv-merk in de snelcodelijst staat (zie lijst hieronder).
  2. Houd het source/AV knopje + het ‘snelcodenummer’ 5 seconden gelijktijdig ingedrukt, tot het rode lampje op de afstandsbediening brandt. Je kan nu beide knoppen loslaten.
  3. Druk op ⏩. Het lampje op de afstandsbediening knippert nu 1 keer rood.
  4. Controleer of de knoppen volume/mute/tv werken? Werken ze niet? Doorloop dan punt 3 en 4 opnieuw.
  5. Werken de knoppen wel? Druk op OK. Het lampje knippert nu 2 keer rood. De afstandsbediening is nu afgestemd op je televisie.
Snelcode lijst
Samsung 1 Loewe 6
LG 2 Grundig 7
Sony 3 Sharp 8
Philips 4 TCL 9
Panasonic 5 Hisense 0

 

 

Lukt het afstemmen niet op deze manier of staat je tv-merk niet in de lijst? Scan de QR code voor jouw specifieke tv-code.

Let op! Het afstemmen via een specifieke tv-code is iets anders dan via de snelcode omschreven als hierboven.

 

Uit

Je kunt er ook voor kiezen om de KPN afstandsbediening alleen voor KPN TV+ te gebruiken. Het volume van de KPN TV+ Box en de tv regel je dan apart.