Skip to main content

werkt TV Anywhere nog in de UK na Brexit?

Wat is TV Anywhere? 

 

Zover ik weet, kan je KPN via de telefoon en Chromecast voorlopig in de UK nog kijken en voorlopig ook zonder extra kosten.

Of dit zo blijft is helaas nog niet bekend.


Hi Joop, dank voor je snelle reactie.

TV Anywhere is dat je de TV zenders ook buitenshuis en binnen de EU kan bekijken op je telefoon of laptop. dus eigenlijk de KPN TV app

 


Bij T-Mobile heet dat TV Anywhere maar bij KPN heet dat gewoon iTV.


"TV Anywhere" is geen term van KPN. Misschien van een concurrent ofzo. Maar ik heb er nog nooit van gehoord. 


Zie ook hier, dat is alles wat ik op www.kpn.com kan vinden. 


Persoonlijk verwacht ik dat het gebruik van de iTV app en site na de Brexit niet meer mogelijk zal zijn in het Verenigd Koninkrijk. Het is immers een verplichting van de EU dat je in alle EU landen gebruik moet kunnen maken van app en site. De contentproviders (zenders) zullen vast weer extra geld willen zien voor distributie buiten de EU en dus zal het kijken via app of site in het Verenigd Koninkrijk snel tot het verleden gaan behoren omdat KPN vast niet bereid is die extra kosten te dragen.

Ik weet niet hoe het op dit moment is, KPN is wel vaker wat traag in de implementatie van dergelijke wijzigingen maar anders is het per 1 februari toch echt wel gedaan denk ik.


Even een toevoeging van mij: dit keer toch wat sneller @wjb! Het is inderdaad niet meer mogelijk om vanuit het Verenigd Koninkrijk naar tv-zenders en andere diensten te kijken via de iTV app van KPN. Dit heeft met veranderende contentrechten te maken, een gevolg van het wegvallen van het VK uit de EU.


Even een toevoeging van mij: dit keer toch wat sneller @wjb! Het is inderdaad niet meer mogelijk om vanuit het Verenigd Koninkrijk naar tv-zenders en andere diensten te kijken via de iTV app van KPN. Dit heeft met veranderende contentrechten te maken, een gevolg van het wegvallen van het VK uit de EU.

 

Dat is wel heel erg jammer. 

VK als vakantieland wordt steeds moeilijker.

Straks ook een paspoort nodig.


Straks ook een paspoort nodig.

Straks?

Overigens kijkt mijn dochter in Zuid Afrika ook gewoon via de iTV app en iTV site.

Hoe ... zo …

 


Straks ook een paspoort nodig.

Straks?

 

Na 1 oktober 2021.

Â