Skip to main content
Vraag

TV+ app geeft klein beeld via USB-C naar HDMI

• September 8, 2026
  • 4 reacties
  • 102 keer bekeken

Ik kijk geregeld met de TV+ app op de iPhone of iPad. Ik heb een kabel usbc - HDMI om het beeld op de tv te streamen, maar krijg dan een klein beeld. Wanneer ik de NPO Start app gebruik krijg ik wel een volledig beeld op de televisie. Hoe kan dit? Ik heb alle instellingen al geprobeerd, maar niks helpt, dus het moet wel aan de app liggen?

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 8, 2026

Hmm. Kabel via mobiele app naar groot scherm is nooit rekening mee gehouden, denk ik. 99,999 % cast. Airplay, chromecast. 

Probeer het eens via de webversie op je mobiel / iPad. 

http://tv.kpn.com

Via een laptop kan die wel via hdmi op groot scherm. Via iOS / iPadOS vast ook.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@barjan112. Ik heb hier zelf helaas geen ervaring mee en kan je daarom niet direct vertellen waar dit door komt. Omdat het via de NPO Start app wel lukt om het beeld volledig op de televisie te krijgen, lijkt het inderdaad iets te maken te hebben met de TV+ App.

Hopelijk is er iemand in de community die hier ervaring mee heeft en kan aangeven of dit een instelling is.

• Nieuwkomer
  • September 13, 2026

Het ligt aan de app. Bij mij precies hetzelfde: KPN geeft klein beeld, NPO Start en YouTube geven wel volledig beeld. 

De KPN-app had vorig jaar een vergelijkbaar probleem. Toen werd een snelle oplossing beloofd. Weet iemand hoe dat is afgelopen?

• September 13, 2026

Het ligt aan de app. Bij mij precies hetzelfde: KPN geeft klein beeld, NPO Start en YouTube geven wel volledig beeld. 

De KPN-app had vorig jaar een vergelijkbaar probleem. Toen werd een snelle oplossing beloofd. Weet iemand hoe dat is afgelopen?

De aspect ratio in dat topic lijkt toch iets anders dan de hier beschreven situatie.

Dit is bijna zeker een bewuste beperking. Het valt mij al mee dat er hoe dan ook op deze manier beeld wordt doorgegeven. Vaak is het alleen geluid.

De NPO heeft geen belangen bij het leveren van ontvangers zoals bijvoorbeeld KPN wel heeft.

Hier zal de contentportabilteits regelgeving wel een rol in spelen.