Skip to main content

Zowel via de app als de browser heb ik enorm haperend beeld en geluid. Dit is met name voor niet NPO zenders. 1,2,3 lijken oké. Geldt zowel via WiFi als 4g. Totaal geen problemen met Netflix. Mijn mobiel is Samsung galaxy a41 met android 12. Opnieuw installeren had geen effect.

 

echt onmogelijk om zo tv te kijken. Is hier een oplossing voor? 

Overbodige apps en apps die op achtergrond draaien verwijderen/stoppen.
Instellingen > Apps > Kies app > Gedwongen stoppen/Verwijderen > Opslag > Cache en gegevens wissen.
Alles updaten > Playstore > Rechtsboven op account klikken > Apps en apparaat beheren > Alles updaten.
Wifi verwijderen en opnieuw verbinding maken.
Fabrieksherstel geen Smartswitch gebruiken alle gebruikte apps handmatig opnieuw installeren.


Is dit een serieus advies om allerlei andere apps ter verwijderen of instellingen aan te passen? Lijkt mij toch dat het probleem bij de kpn app ligt. Ik ga toch niet de WiFi verwijderen en opnieuw instellen? Bovendien, via 4g werkt het ook niet. 


Is dit een serieus advies om allerlei andere apps ter verwijderen of instellingen aan te passen? Lijkt mij toch dat het probleem bij de kpn app ligt. Ik ga toch niet de WiFi verwijderen en opnieuw instellen? Bovendien, via 4g werkt het ook niet. 

Dan wacht je tot kpn het oplost als je zeker weet dat het aan kpn tv aap ligt.

Een app die niet optimaal werken heeft bijna altijd te maken met een toestel in plaats van de app.
Als het aan kpn lag dan had je vast wel gemerkt dan je niet de enige bent die klaagt over een niet werkende app en daarom denk ik dat je de oplossing moet zoeken in je toestel.


Hoi @78Daniel, welkom op ons forum!
Voor zover ik weet is dit geen bekend issue, heb je al geprobeerd de kwaliteit iets lager te zetten?
Anders zijn de stappen die @J.D.P noemt wel een goed begin. Ik ben benieuwd wat daar uit komt!


Ook met lage kwaliteit heb ik dit probleem. Vroeger geen last, lijkt mij van de laatste paar maanden. 


Dan kun je het beste de stappen die J.D.P noemt nog even doorlopen, kun je dit ook eens vanaf een ander toestel proberen?


Ander (Android) toestel lijkt wel/beter te werken.

Na legen cache (maar hoe vol kan het zijn na herinstallatie) en wat opschonen lijkt het minder te haperen, maar echt vloeiend is het niet (ondanks ruim 3 GB aan lege ruimte). Een factory reset is wel de allerlaatste oplossing die ik zoek. 

Het feit dat netflix of NOS wel prima draait zou toch impliceren dat het niet aan de telefoon ligt. Via de website https://tv.kpn.com/ werkte het ook niet goed, dus het is niet alleen de app. Voor mijn gevoel gaat het niet goed met bufferen. Ook bij terugkijken heb ik problemen gehad en dat moet je toch gewoon prima vooruit kunnen opslaan en dan vanuit het geheugen afspelen.