Skip to main content

@TV Apps Team is er bij jullie ook iets bekend over hdmi cec, wij hebben een samsung en een lg tv staan.

Op de samsung tv kunnen we met de tv afstandsbediening met de numerieke toetsen zappen, op de lg tv werkt dit niet met wat voor cec instelling ik ook probeer. Bij beide tv's staat de app op een chromecast 4k.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor aangemaakt

@TV Apps Team is er bij jullie ook iets bekend over hdmi cec, wij hebben een samsung en een lg tv staan.

Op de samsung tv kunnen we met de tv afstandsbediening met de numerieke toetsen zappen, op de lg tv werkt dit niet met wat voor cec instelling ik ook probeer. Bij beide tv's staat de app op een chromecast 4k.

Dat heeft niets met de smart-TV app zelf te maken immers in beide situaties is dat precies dezelfde app op een Chromecast Google TV 4K.

Het feit dat dit op de Samsung wel werkt en op de LG niet moet iets te maken hebben met de hdmi CEC koppeling van de Chromecast Google TV zelf met de LG televisie immers de hdmi CEC koppeling is een koppeling tussen de apparaten, niet met een app op dat apparaat.

Doen andere knoppen van de LG afstandsbediening het wel?


Geen idee of het wel of niet met de app te maken heeft (maar ik geloof je meteen), het zelfde hebben we in de woonkamer met de tv+ box en een lg tv. Om even antwoord te geven op je vraag de knoppen channel up/down doen het ook niet.


Geen idee of het wel of niet met de app te maken heeft (maar ik geloof je meteen), het zelfde hebben we in de woonkamer met de tv+ box en een lg tv. Om even antwoord te geven op je vraag de knoppen channel up/down doen het ook niet.

Ik denk dat de LG het apparaat als Chromecast Google TV herkent en dus alleen de toetsen doorstuurt die ook op de afstandsbediening van de Chromecast aanwezig zijn. Ik denk dat dat ook het geval is bij de TV+ Box, deze zal waarschijnlijk ook als Android/Google TV gezien worden.

De ring en OK toets zouden dan dus wel moeten werken. Klopt dat?


Ja klopt de ring en ok toets werken wel wat dus zou inhouden dat hij het als chromecast ziet bij lg 🤔

Dan ben ik bang dat er geen oplossing voor is via cec.