Skip to main content
Vraag

TV+ App op Samsung A11+ tablet reageert niet meer

• February 27, 2026
  • 12 reacties
  • 71 keer bekeken

Sinds gisteren merk ik op dat de App niet reageert op aan raken moet vaak opnieuw opstarten dus afsluiten en de App wederom openen/ opstarten. Na een paar keer raakt mijn geduld ook op. Uiteindelijk na 10 pogingen reageert een zender bv RTL 4 echter krijg ik dan telezen inhoud niet meer beschikbaar en ook bij andere zenders o.a SBS en NPO....terwijl het programma op dat moment gewoon live is....het betreft een Android tablet die ik nieuw heb en de app ook tot voor kort zonder al teveel gedoe heb kunnen gebruiken.

Zit er misschien een bug in de App?

12 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 27, 2026

Dat niet meer beschikbaar heb ik vaak als de app al langer niet helemaal gesloten is. Alleen maar wegklikken met het vierkantje onderin bij Android is onvoldoende. De favorieten worden dan niet ververst.

Klik op de ||| onderin en dan op 'alles sluiten '. Of swipe de betreffende app(s) naar boven weg.

Verder. Ben je ingelogd via kpn id? Probeer het eens met abonnementsnummer + pincode. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 28, 2026

Beste Peter,

Dank voor de reactie 

Ik log veelal in als ik al moet inloggen via Abonnementsnummer.

Sluit altijd alles netjes af etc.

Heb zoals aanbevolen de App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd wederom ingelogd maar het probleem blijft helaas bestaan....ik snap er niets van. Inhoud niet meer beschikbaar.

Kan niets kijken via de Tv app.

Denk toch met een update iets niet oke? Of ben ik de enige die problemen ervaart.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 28, 2026

Ik heb wederom de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd nu met KPN ID aangemeld en je raad het al.....niets nada noppes😅als het niet NPO is dan is het wel RTL4 of Sbs 6 dat deze foutmelding geeft en de overige zenders reageren totaal niet op aanraking zelfs niet na 10x ben er wel even klaar mee

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 28, 2026

Welk merk en type is je tablet? Lenovo?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 1, 2026

Goedemorgen,

Ik heb een Samsung A11 plus.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 1, 2026

Dat is een behoorlijk nieuwe. Wel best klein, maar dat terzijde. 

Ik neem aan dat je de tablet ook al eens opnieuw gestart hebt?

App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? 😉

En ik denk dat het apps team hier naar moet kijken. Hopelijk kunnen ze ergens een Tab A11 op de kop tikken. Dit is een probleem, niet reageren op tikken, wat ik hier nog niet langs heb zien komen. Nog geen tips & tricks dus.

Een kpn moderator komt hier nog langs. Die zal het team ook zeker hierover informeren. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • March 1, 2026

@PeterG 

De maat van de Tablet A11+ is 11 inch.

De A11 (dus zonder +) is 8,7 inch.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 1, 2026

Beste Peter,

Dank voor feedback. 

Het vreemde er aan is dat ik tot voor kort niet echt  een probleem ervaarde. Wel mbt reageren op aanraking soms moest ik de app paar keer herladen totdat ik er iets mee kon beginnen.Maar nu vanaf donderdag gewoon niets en als er dan op aanraking gereageert wordt dan geeft ie aan inhoud niet meer beschikbaar. Opvallende er aan is ook dat het dan verschillende zenders zijn.

De ene keer reageert RTL 4 nergens op maar NPO 1 bv wel en dan laadt ie het programma en dan krijg ik tezien inhoud niet meer beschikbaar en een ander moment tik ik op SBS maar reageert bv NPO niet meer op aanraken...anayways tv kijken kan ik dus totaal niet. Alles al geprobeerd Tablet opstarten de App verwijderen etc etc moedeloos word ik er van.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Ivdz. Welkom op de KPN Community! Wel vervelend dat je zoveel problemen hebt met de KPN TV+ app op je nieuwe tablet. 

Ik tast nog even in het duister wat het zou kunnen zijn wat dit veroorzaakt. Als eerste ben ik eigenlijk benieuwd of je verschil merkt wanneer je verbonden bent met je Wifi of met bijvoorbeeld de personal hotspot van je telefoon. Zou je dat eens kunnen testen of je dan hetzelfde tegenkomt in de app? Dan weten we al iets meer of de verbinding ook een rol hierin meespeelt. Ook zou ik wel willen weten of je met andere streamingapps (zoals Youtube, Netflix) geen of ook problemen kent. 

Als ook op de hotspot de TV+ app moeilijk doet, is het dan ook een optie om je tablet eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? En nadat je dat hebt gedaan eerst alleen de TV+ opnieuw installeert? Dan ben ik benieuwd of de problemen dan gelijk weer opspelen of dat het dan weer (tijdelijk) goed gaat. 

Als we hier antwoord op hebben, weten we al iets meer en kunnen we dit in ieder geval zo goed mogelijk neerleggen bij de app-ontwikkelaar. Hopelijk kun je mij hier meer over vertellen :) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 3, 2026

Beste Arjan,

Ik ervaar op andere streamingsdiensten geen enkel probleem. Netflix reageert en werkt YouTube reageert en werkt met of zonder Wi-Fi/ Hotspot.

De App al een paar keer verwijderd en zelfs op verschillende manieren aangemeld maar niets helpt.Tablet opstarten etc etc 

En tot voor kort kon ik de Tv app gebruiken alleen gaf hij soms wel problemen met aanraken moest dan paar keer afsluiten totdat een zender reageerde voordat ik kon kijken.

Maar nu en reageert het vrijwel niet op aanraken van scherm en tevens als er een zender reageert dan geeft ie aan inhoud niet meer beschikbaar.

De ene keer is het NPO dan weer SBS dan weer RTL kortom iedere keer een verrassing.

Mijn inziens als leek zou ik denken dat er ergens een fout is opgestreden een Bug maar geen idee, das niet mijn proversie dank voor meedenken.

Irene

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • March 3, 2026

Wat je kan proberen is:

Verwijder de KPN tv app

Start de Tablet Samsung A11+ opnieuw op.

Installeer de KPN tv+ tv app.

En het beste kan je als inlog het 14 cijferige (2000000xxxxxx) en pincode gebruiken.

Als het op je eigen WIFI netwerk werkt, dan werkt hij ook op hotspot of andere wifi (alleen op je eigen KPN netwerk kan je meer)

Dus proberen op een Hotspot vond ik (persoonlijk) ook heel erg vreemd.

Je eigen KPN netwerk WIFI is altijd het beste en kan je alles met de KPN tv+ app.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 3, 2026

Dag Joop,

Dank voor je reactie ik ga het op deze manier zoals je zegt proberen. Het frusteert mij enorm dat ik de app niet kan gebruiken zoals bedoeld en ik het tot voor kort wel deels heb kunnen gebruiken.

Ik laat het weten.

Irene