Skip to main content

In mijn camper heb ik een Smart TV met de KPN iTV app, als ik mijn abonnementsnummer en wachtwoord heb ingevuld krijg ik de melding: “om gebruik te kunnen maken van deze dienst dient je smart TV verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding” Wat gaat er hier fout?

 

Admin: afgesplitst

hoe heb je internet geregeld in de camper? 


Ik heb een hotspot met KPN telefoon abonnement gemaakt waarop de tv is aangesloten


en werkt de itv app wel op je telefoon?


De hotspot heb ik gemaakt m.b.v. een router


De smart TV app werk alleen op jouw thuisnetwerk en niet buitenshuis.

Als je in jouw camper de smart TV app wilt gebruiken dan zal je ervoor moeten zorgen dat jouw televisie via een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk verbonden wordt zodat deze via jouw thuisnetwerk met het TV platform van KPN gaat communiceren.


Er staat toch duidelijk op de KPN website dat de app alleen thuis werkt 

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

 



de smarttv staat niet in dat rijtje.


Op de site van KPN staat als je de iTV app kunt laden op de TV deze TV ook geschikt is om iTV te kunnen kijken


De iTV app is de app op tablet en telefoon en https://tv.kpn.com is de site om op een computer televisie te kunnen kijken.

De smart-TV app is de app voor smart-TV's draaiend op WebOS, Tizen en Android/Google TV.

Die laatste app staat op jouw televisie en die is alleen voor thuisgebruik.

 


Hoe kan ik dan TV kijken tijdens de vakantie in heel de EU op mijn TV?


Op de site van KPN staat als je de iTV app kunt laden op de TV deze TV ook geschikt is om iTV te kunnen kijken

Ja... alleen thuis. Daarbij zal vast niet staan dat het in heel de EU kan.


Hoe kan ik dan TV kijken tijdens de vakantie in heel de EU op mijn TV?

Als je een Android TV hebt dan kan je met de iTV app op telefoon of tablet naar die Android TV casten.


... krijg ik de melding: “om gebruik te kunnen maken van deze dienst dient je smart TV verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding” Wat gaat er hier fout?

Misschien moet KPN deze melding op het scherm wat duidelijker omschrijven. Een wat langer verhaal van maken ofzo. Want hij is kennelijk voor sommige mensen niet duidelijk genoeg. Johannes is niet de eerste die hier vragen over heeft. En zal vermoedelijk ook niet de laatste zijn.


... krijg ik de melding: “om gebruik te kunnen maken van deze dienst dient je smart TV verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding” Wat gaat er hier fout?

Misschien moet KPN deze melding op het scherm wat duidelijker omschrijven. Een wat langer verhaal van maken ofzo. Want hij is kennelijk voor sommige mensen niet duidelijk genoeg. Johannes is niet de eerste die hier vragen over heeft. En zal vermoedelijk ook niet de laatste zijn.

De meeste mensen zijn waarschijnlijk nog nooit op die site geweest, die komen de smart TV app tegen in de app store en that's it. Overigens staat ook daar maar één klein zinnetje op de tweede pagina dat de app alleen thuis te gebruiken is.