Skip to main content
Vraag

TV+ app streamen via UDM Pro SE geeft melding dat we niet op KPN netwerk zitten

• December 20, 2025
  • 19 reacties
  • 15 keer bekeken

Goedenavond,

nadat we verhuisd zijn kunnen we niet meer via de KPN TV app streamen (niet via de box maar echt de tv app van KPN.

voorheen hebben we dit wel altijd kunnen doen.. ik heb zelf een UDM Pro SE en is altijd zo geweest. Zijn de voorwaarden veranderd? Moet ik een configuratie doen? De melding die ik krijg is dat volgens de app we niet direct op een KPN netwerk zitten.

iemand een idee?

alvast bedankt!

19 reacties

• December 20, 2025

Euhm... je hebt wel internet? En de tv ontvanger, werkt die wel?

• Auteur
  • Topper
  • December 20, 2025

Uiteraard, alles werkt! Nee ik heb geen tv ontvanger ik kijk via de tv app.

• December 20, 2025

Uiteraard, alles werkt! Nee ik heb geen tv ontvanger ik kijk via de tv app.

Je hebt wel een tv ontvanger uiteraard. Anders kan je de app ook niet gebruiken. Dus probeer het eens met de tv ontvanger. 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • December 20, 2025

Zit de telefoon en tv in het zelfde netwerk 

• Auteur
  • Topper
  • December 20, 2025

Zeker, telefoon is ook geen probleem, alleen via de tv app geeft ie aan dat t niet op een kpn netwerk zit

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 20, 2025

Zeker, telefoon is ook geen probleem, alleen via de tv app geeft ie aan dat t niet op een kpn netwerk zit

Wat is jouw ip adres? Maak de laatste 2 blokken onzichtbaar aub.

• Auteur
  • Topper
  • December 20, 2025

Goedenavond TDN, bedoel je public WAN/IP van KPN naar m’n router of telefoon?

wat zou daarvan af te lezen zijn als ik vragen mag? 🥸☺️

rvk01
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 20, 2025

wat zou daarvan af te lezen zijn als ik vragen mag? 🥸☺️

Je publieke WAN (van de verbinding waarop tv app niet werkt). Daaraan valt te zien in welk blok die valt en of die officieel bij KPN hoort. Misschien een nieuw blok.

Ik neem aan dat er geen automatische VPN mee kan spelen op de UDM?

Werk je ook met IPv6? Als je die uitschakelt, werkt het dan?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 20, 2025

Ja, het publiek WAN in jouw KPN modem, niet jouw telefoon

rvk01
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 20, 2025

Ps. Bedoel je overigens de app op de telefoon? Heb je een iPhone? Heb je privacy uitgezet op de iPhone? Anders werkt de iPhone met een soort halfslachtige vpn.

• Auteur
  • Topper
  • December 20, 2025

84.85 begint de WAN mee, hopelijk is dit voldoende en wat er bedoelt mee met laatste twee blokken weglaten ;)

ik hoor graag!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 20, 2025

Ja, dat is een ip adres van een vaste aansluiting. Dan ligt de fout waarschijnlijk in de gereed melding van jouw verhuizing.

• Auteur
  • Topper
  • December 20, 2025

Wat kan ik hier het beste voor doen? Een melding maken bij KPN?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 20, 2025

Wat kan ik hier het beste voor doen? Een melding maken bij KPN?

Je moet eerst jouw UDM verwijderen en de KPN modem aansluiten om het gereed melden te voltooien. Het is genoeg tot je een werkend internet krijgt, test even of TV kijken mogelijk is, dan kan je de KPN modem weer vervangen door jouw UDM. Als je nog steeds de foutmelding niet op thuisnetwerk zal krijgen, moet je KS bellen.

• Auteur
  • Topper
  • December 20, 2025

Ik heb de modem in eerste instantie aangesloten gehad ook bericht gehad dat internet werkt etc, zou dat niet voldoende zijn? Zo niet wat voor handeling moet ik verrichten met de kpn router? Anders idd klanteservice it is

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 20, 2025

@Morphaxx Met KPN modem zou je op afstand (b.v. vanuit mobiel) jouw modem kunnen beheren. KS moet jouw modem kunnen uitlezen. Als dit niet mogelijk is, is jouw modem niet goed aangemeld. Hier moet je een hard reset maken, de modem zou een nieuwe gereed melding maken.

• Auteur
  • Topper
  • December 21, 2025

Dank voor jullie info, en even voor de duidelijkheid, deze hard reset moet met de experia router gedaan worden. En hoe kan ik t zonder ks erbij te betrekken verifieren? Zodra de reset gedaan is netwerk laten uitlezen via mijnkpn?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

Dank voor jullie info, en even voor de duidelijkheid, deze hard reset moet met de experia router gedaan worden. En hoe kan ik t zonder ks erbij te betrekken verifieren? Zodra de reset gedaan is netwerk laten uitlezen via mijnkpn?

Normaliter moet je eerst de KPN modem aansluiten om jouw aansluiting administratief gereed te melden. Als deze mislukt is, is jouw aansluiting niet afgemeld en KS kan jouw modem niet zien. Om deze gereed melding nogmaals te forceren moet je jouw modem hard resetten, zonder hard reset doet hij niet voor de tweede keer. Als je b.v. met servicetools jouw aansluiting/modem kan zien, dan ziet KS ook. Maar heb je de KPN modem aangesloten en probeer TV te kijken? Als het met KPN modem ook niet lukt, ligt de fout duidelijk niet bij jouw (of jouw UDM) maar bij KPN.

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Het zal waarschijnlijk zo zijn dat jouw “verhuis order” nog niet afgemeld is, en dan worden er bepaalde systemen niet geupdate met de laatste informatie, zoals het IP-adres van de nieuwe internet aansluiting. Het abonnement zal dus nog gekoppeld staan aan het oude adres en dan gaat deze check mis. In principe zou dit vanzelf over moeten gaan als de order wel wordt afgemeld, maar erg handig is dit inderdaad niet. Ik weet ook niet of er iets is wat jij zelf kunt doen om dit te voorspoedigen, ik ben bang van niet.