Skip to main content
Beantwoord

TV+ app werkt dramatisch op mijn Google TV Streamer

• January 21, 2026
  • 5 reacties
  • 69 keer bekeken

Ik ben afgelopen maandag overgegaan naar KPN na jarenlang zeer tevreden bij Ziggo te hebben gezeten. Het werd echter te duur, dus wilde KPN een kans geven.

De KPN TV+ app op mijn Google Streamer werkt helaas dramatisch. Ik kan niet langer dan enkele seconden naar (vaak pixelig) beeld kijken totdat deze weer een paar seconden moet bufferen.
Bij Ziggo Go app had ik daar NOOIT last van, dat werkte altijd vlekkeloos met scherp beeld.

Waar kan dit aan liggen? Alle hardware (TV, Google TV streamer, Wifi punt op 3 meter afstand op zelfde verdieping) is identiek aan toen ik nog Ziggo had. Enige verschil is dus dat ik nu met KPN te maken heb, en dus de KPN TV+ app.
Ik heb op twee dagen geprobeerd, ik heb Google TV Streamer al helemaal uit en aan gehad, hetzelfde geldt voor het wifi punt (Ubiquity). Ik heb zowel live uitzendingen op diverse zenders geprobeerd, alsook proberen terug te kijken. In alle gevallen was het niet te doen om TV te kijken.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door PeterG

Zou je de streamer eens direct met de Wifi van het kpn modem Box12 willen verbinden. 

5 reacties

• Helper
  • January 21, 2026

Mijn ervaring met de app op de Chromecast Google tv (4k) is positief, alles werkt naar behoren.

Werken de andere (streaming) apps wel naar behoren ? Al eens een speedtest op de

streamer uitgevoerd ?

In de app is onder ‘apparaat instellingen’ ook een optie multimedia tunneling. Als je die aanvinkt, is het dan beter ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2026

Alle andere streamingsdiensten werken al jaren zonder enige moeite:
Ziggo Go, HBO Max, YouTube, NPO Plus, Disney+, Prime Video, SkyShowtime…

Optie “multimedia tunneling” stond nog niet aan. Nu wel aangezet. Zie héél lichte verbetering, maar niet noemenswaardig. Nog steeds minstens één keer (vaak meerdere keren) per minuut dat uitzending stopt en moet bufferen en regelmatig dat ie naar 480p(?) schiet.

Aangezien alle andere apps het altijd 100% goed hebben gedaan, maar KPN TV+ sinds het eerste moment niet, moet het wel aan de KPN TV+ app liggen. En dus niet aan mijn hardware.

Heb momenteel enorme spijt van overstap. Gebruikte voorheen Ziggo Go i.c.m. Google TV dagelijks op slaapkamer, maar na overstap naar KPN is dit geen doen meer. :-(

Iemand nog andere tips?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 23, 2026

Zou je de streamer eens direct met de Wifi van het kpn modem Box12 willen verbinden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2026

Allereerst bedankt voor de supersnelle reacties en zeer inhoudelijke, deskundige hulp. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vooraf niet had verwacht dat deze KPN community zo goed zou werken.

Ik heb de Wifi van Google TV streamer veranderd naar het KPN modem, en dat heeft inderdaad het probleem opgelost. :-) Superblij mee!

De download-snelheid van de (wat oude) Ubiquiti u5 bleek slechts 80MBps te zijn bij een meting die ik zojuist met een telefoon app heb gedaan. Blijkbaar voldoende voor alle andere streamingsdiensten op Google TV, maar niet voor KPN TV+ app. Ik was toch al van plan deze te vervangen, dus heb ik een paar dagen geleden al een nieuwe Ubiquiti U7 besteld. Wellicht lukt het daarmee wel, maar anders houd ik de Google TV lekker verbonden met het KPN modem.

Nogmaals: Het lijkt nu te zijn opgelost. Al uurtje zonder problemen/bufferen kunnen kijken. Bedankt!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Roy W.L., welkom op onze community! Bedankt voor je terugkoppeling! Fijn dat het gelukt is met de tips van PeterG en HRJ!
Mocht je nog eens een vraag hebben dan weet je ons te vinden!