Skip to main content

Al tig keer aangezet vandaag. Maar zelfs als ik er weer direct naar terug ga is het blokje alweer grijs.

Goh. Dit werkt weer na herstart. Maar het eigen volume van de box, wat ik via Google Home doe, werkt niet. 

Al tig keer aangezet vandaag. Maar zelfs als ik er weer direct naar terug ga is het blokje alweer grijs.

Goh. Dit werkt weer na herstart. Maar het eigen volume van de box, wat ik via Google Home doe, werkt niet. 

Middag Peter

Dat klinkt inderdaad vreemd is er niets veranderd aan je tv bv een update of STB op andere HDMI poort gezet?

je zou zeggen dat het beeldformaat van de STB zijn output niet goed kwijt kan.

zit maar even mee te denken.

Op welk beeld formaat stuurt de STB als hij van autobeeld selectie af is?

 

mvg

 


Automatisch beste beeld blijft nu aan. Na de herstart (via menu) kort na het plaatsen van het topic. Helaas kan je een titel niet meer aanpassen.

Het gaat me nu meer om het box volume. 

Als ik radio luister dan heb ik (nu ff had) de gewoonte om hem met de telefoon (Google Home) zachter te zetten als ik bijvoorbeeld gebeld wordt. Dat lukt nu niet meer.

Ook via de afstandsbediening met voice bediening reageert het box volume niet.


ja dat geluid Peter blijft een issue ,het komt ook op verschillende niveaus voor waar het fout gaat.

Ik kwam er achter vanochtend dat op al mijn LG toestellen 4 in totaal het geluid te zacht is op 1 na daar werkt het goed zoals het hoort dus vraag mij niet hoe ! of de een of andere manier is het toestel afhankelijk.

En dat laatste zou ik dan wel willen weten waarom op het ene toestel wel en het andere niet.


@PeterG Fijn dat het ene probleem in ieder geval opgelost is. 

Hoe is de situatie op dit moment? Lukt het alweer om je geluid te regelen? 


Nee. Het volume van de box zelf geeft geen sjoege. Zijn geluidsbalkje komt ook niet bij gebruik van de Google Home app. En ook als je inspreekt “volume uit” (via de ab) reageert ie er niet op. Nouja, hij reageert wel maar met het volume gebeurt niks.

Fabrieksreset hielp ook niet voor de volume instelling (en ik was vrijwel al mijn instellingen en inloggen (apps, streamingdiensten kwijt).


@PeterG Ik weet niet of je hem zelf al had gevonden maar. 

Uit het bekende bevindingen topic. 

Google Assistent werkt niet.

  • Probleem treedt wel op wanneer je taal NL hebt geselecteerd en wanneer je met Google account bent ingelogd.
  • Probleem treedt niet op wanneer je taal EN hebt geselecteerd en/of wanneer je niet met Google account bent ingelogd.

Oorzaak bekend, wordt aan gewerkt 

Work around:

  1. Ga naar Menu > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Taal 
  2. Zet dit op Engels (de TV+ app zal herstarten)
  3. Ga naar Menu > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Google Assistent
  4. Zet het schuifje aan
  5. Herhaal stap 1 en zet de taal weer op Nederlands (de TV+ app zal herstarten)

Ah.

Maar ook via de Google Home app reageert het volume van de box zelf niet… Of is dat hetzelfde euvel als met de Assistent??? @Rutger_ 

Verder kan ik alles doen met die app wat er wel mee kan t.o.v. de box.


@PeterG Het zou inderdaad kunnen dat het 1 met het ander te maken heeft. 

Heb je een mogelijkheid om de volgende stappen te volgen: Via / instellingen (wieltje) / Open algemene instellingen / Afstandsbediening en accessoires / KPN afstandsbediening L8 / Bedien via KPN afstandsbediening (schuifje uitzetten). 

Lukt het als je dit hebt gedaan wel weer om hem te bedienen via de Google Home app? 


Hmm. 🤔

Denk dat ik dat nog niet doe. Alles werkt behalve de volume regeling van de box zelf. En hij geeft voldoende voor de tv en versterker. Dus laat het maar even voor wat het is, Rutger. 

En mogelijk komt het in een latere update weer in orde.


Ah.

Maar ook via de Google Home app reageert het volume van de box zelf niet… Of is dat hetzelfde euvel als met de Assistent??? @Rutger_ 

Verder kan ik alles doen met die app wat er wel mee kan t.o.v. de box.

met assistent kan je het geluid harder zetten Peter.

Home is een applicatie die met assistent samenwerkt.

volgens mij moet het daar mee ook kunnen